Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 03:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Ben Nevis foto's
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ben Nevis foto's  (gelezen 1798 keer)
Erik
Schotland fan

« Gepost op: 07 Nov 2008, 18:54 »

Hier een aantal foto's van de Ben Nevis tijdens de beklimming

An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú
Erik
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:00 »

Erik
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:07 »

Erik
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:12 »

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:36 »

Ha Erik,

Mooie foto's  icon_thumleft

Zo te zien was je niet alleen op de top.  laughing7 Wat een drukte.

Toeter

P.S. Heb je nog een sneeuwpop gemaakt??  laughing8 laughing8 laughing8

Erik
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:42 »

Dank je Toeter, het was idd vrij druk boven er gaan per dag zo'n 100 wandelaars naar boven. Onderweg kom je er niet zoveel tegen, maar iedereen rust even uit op de top en geniet van het uitzicht.
Als het heel helder is kun je Mull en Rumm zien liggen.

P.S. Heb nog wel even met sneeuwballen gegooid.

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #6 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:42 »

Mooie foto's  icon_thumleft
Redelijk goed weer had je!
skye
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:48 »

mooie foto's. Bekende dingen gezien. Als ik dit zo zie dan denk ik even terug aan de twee keer dat ik er bovenop gestaan heb. Blijft toch een bijzondere ervaring. Het ziet er met sneeuw ook mooi uit, dat heb ik nog niet gezien.

Erik
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:49 »

Dank je T4, het weer was heerlijk, je kon gewoon in een t-shirt of dunne trui op de top staan, wat niet vaak gebeurd de meeste tijd zit de Ben Nevis in de wolken. Dan kan het er ontzettende kou zijn, ik heb 1 keer meegemaakt in de zomer dat we ijs op onze baseball petten hadden.

Erik
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 07 Nov 2008, 19:54 »

Dank je Skye, je heb er een mooi uitzicht op alle bergen rond de Ben Nevis, ik vind dat het een apart gevoel geeft als je er boven op staat, ik voelde me zo klein.

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Nov 2008, 21:10 »

Ik ben 1 keer boven op Ben Nevis  geweest en dat was eind Mei jaar of 12 geleden.
Het was een bewolkte dag helaas en beneden was het redelijk qua temperatuur maar boven sneeuwde het en het water in onze flessen was bevroren.
Erik
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 07 Nov 2008, 21:28 »

Ik ben 1 keer boven op Ben Nevis  geweest en dat was eind Mei jaar of 12 geleden.
Het was een bewolkte dag helaas en beneden was het redelijk qua temperatuur maar boven sneeuwde het en het water in onze flessen was bevroren.

Hoe vond je de beklimming verder dan, het is wel een lange wandel maar wel goed te doen.
Ze zeggen wel dat de Ben Nevis soms de zelfde weersomstandigheden heeft de Mount Everst, zo ontstuimig het kan in een kwartier omslaan.

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 08 Nov 2008, 10:01 »

De beklimming is goed te doen, zelfs voor een niet ervaren loper als ik.
Vanaf 1100 meter zaten we in de wolken en was er niet veel zich meer.
Maar daarvoor wel genoten van het uitzicht.
Wij vonden het aardig druk op die berg en zijn af en toe gestopt om groepen met mensen voorbij te laten die sneller omhoog wilden.
Gaf ons de tijd om rond te kijken.
Afgelopen jaar zijn we met de lift aan de andere kant van de berg omhoog gegaan en dat gaat tot 650 Meter hoog geloof ik en daarna naar beneden gelopen via de fiets cross route en was heerlijk rustig.
We hebben geen mensen gezien onderweg naar beneden.
Erik
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 08 Nov 2008, 16:07 »

Ik ben wel een wandelaar maar om me zelf nou een ervaren loper te noemen, daar loop ik weer te weinig voor. De berg is goed te doen, ik ben in 2006 samen met mijn ex en haar kinderen (toen 8 en 10 jaar) de Ben Nevis ook op geweest, ze vonden het geweldig en zijn ook op de top geweest (Petje af voor de jongens).
We zijn die zelfde week ook met de lift op en neer geweest, er reden toen wel mountainbikers naar beneden, die waren razendsnel beneden, zij gingen met de lift naar boven toen wij met de lift naar beneden gingen en waren nog voor ons beneden.

skye
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 08 Nov 2008, 16:42 »

De eerste keer dat ik op de top stond was in 1993. toen hadden we goed weer, helder, dus mooie uitzichten. De tweede keer, in 1997 was het  bewolkt, en haast geen uitzicht. Ik vond dat wel jammer voor mijn medewandelaars, want ik wiat wat zij misten. Inderdaad dat uitzicht waar Erik het al over had.

Erik
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 08 Nov 2008, 16:56 »

De eerste keer dat ik de berg beklom was ik alleen in 1999 (Er waren naruurlijk genoeg die de berg op gingen, maar had geen reisgenoot mee), onder het lopen was de batterij leeg van mijn camera en had natuurlijk een nieuwe in de tent liggen (Balen!!).
Mijn tweede keer (2001) was ik met een vriend van me de berg op gegaan via de ruige route (Noordkant Ben Nevis) zo'n 300 meter voor de top kwamen we in dichte mist terecht en op de top kon je nog geen 20 meter ver zien, het was er ijskoud boven (ijs op onze baseball petten).
De derde keer (2006) ben ik met mijn ex en haar kinderen de berg op geweest, dat was de mooiste beklimming die ik heb gedaan, schitterend weer en een mooi uitzicht.
Toen zijn de foto's gemaakt die er nu op staan.

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 08 Nov 2008, 17:03 »

Ik zal eerst weer eens flink moeten gaan lopen en stoppen met roken om het nog een keer te doen.   Aye
We hebben afgelopen zomer een paar afstanden gelopen en eentje daarvan was van Taynuilt naar Oban en was heuvelachtig en geen klim werk. Afgezien van de voeten hebben we er geen problemen mee gehad.
Afstand was ongeveer 15 Mile.
skye
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 08 Nov 2008, 17:09 »

hier is de conditie ook niet meer wat het geweest is, zeker die van mij niet. Al moet ik wel zeggen dat een ispirerende omgeving ook weer energie kan geven. Maar voor de Ben Nevis moeten we toch echt wel oefenen. Ik zou er best nog voor een derde keer op willen staan.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 08 Nov 2008, 17:28 »

Prachtige foto's. Wij hebben de Ben Nevis 4 jaar geleden gelopen. Het was de warmste dag toen in Schotland, boven op nog 24 graden! en super uitzichten toen en heeeeeeeeel weinig sneeuw.
Ben zelf niet helemaal naar de top gelopen, omdat dochter net een ongeluk had gehad en nog erg last van haar enkels. wij zijn tot plm 1200 m gegaan, laatste stuk was nog een uur lopen hoorden wij toen.
Maar ik wil hem absoluut nog helemaal beklimmen. wat een ervaring.

Erik
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 08 Nov 2008, 18:05 »

Dank je Wilma
Die plm 1200 m, waren jullie het zigzagpad al voorbij?, ze zeggen nammelijk wel vaker dat het nog een eind lopen is, maar dat valt achteraf vaak mee.
Als je dan binnen een half uur boven bent, denk je bij je zelf dat heb ik snel gedaan.
Dat hadden ze ook tegen ons gezegt, terwijl ik wist dat het kortere was.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 08 Nov 2008, 18:21 »

nee, het was aan het begin van het zigzagpad, dus het duurde nog een uurtje en weer terug. Ze had al verder gelopen dan ze van plan was en erg veel last.

Erik
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 08 Nov 2008, 18:41 »

Toch goed gedaan, dat ze nog zover is gekomen icon_thumleft

mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Antwoord #22 Gepost op: 09 Nov 2008, 09:36 »

Wij hebben de Ben Nevis de eerste keer gedaan toen onze kinderen 8 en 10 jaar waren.Het was een prachtige dag,ook op de top zonnig en open zicht.Ik kan je verzekeren,als dit je eerste Schotland-trip is en je staat daar op de top en kunt bijna heel de Highland overzien,dan ben je verkocht,dat zullen jullie wel snappen Wink
Enkele jaren later,opnieuw in de Highlands wilde onze zonen(onstuimige pubers ondertussen) opnieuw de Ben Nevis doen;ze wilde hun tijd verbeteren,en inderdaad,we deden er 2 uur minder over.Tijdens het afdalen echter,is de jongste,inz'n race naar beneden,stevig gevallen,en dus hinkelen verder de afdaling gedaan Undecided
Vorig jaar was mijn man met een groep de whw gaan doen en de laatste dag doet men de Ben Nevis,mijn man ging niet mee omdat hij  hem al 2 keer had beklommen,en ook omdat de weersvoorspellingen niet goed waren.Een deel van de groep,de jongeren en voor het eerst daar wilden niet luisteren naar de raad en trokken toch naar boven.Het zicht was vlug 0,onderweg is er eentje gevallen,een stuk naar benenden getuimeld en door de mist de rest van de groep en pad kwijtgeraakt.Hogerop is er nog ééntje bijna in een afgrond gestapt.....
Al bij al is allen goed afgelopen,maar 's avonds op de kamping gaven er enkele stoere gasten toe dat ze bang waren geweest.Zij hebben ondevonden hoe veraderlijk snel het gevaarlijk kan worden daar boven..........
skye
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 09 Nov 2008, 12:46 »

ik denk dat veel mensen dat snelle om kunnen slaan van het weer best onderschatten. Ik heb ook met verbazing gekeken naar gezinnen met kinderen die op gympen en zonder eten of drinken naar boven gingen, onverantwoord.  De eerste keer dat wij omhoog gingen, ik was beide keren met een groepsreis, stonden we de avond van te voren nog te kijken naar de reddingshelikopters die bezig waren om mensen van de berg af te halen. Een paar dagen nadat wij op de top hadden gestaan is er ook nog iemand verongelukt, bij de afdaling.

Erik
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 09 Nov 2008, 14:48 »

Zo ben ik in 1999 een stel Polen tegen gekomen op een B&B adres die zouden de volgende dag de Ben Nevis op met idd gympen, dit heb ik ze afgeraden, zonder goede schoenen is de kans groot dat je een enkel verzwikt of uitglijd op gladde ondergrond. Wat eten en drinken betreft altijd voldoende meenemen voor de tocht. Kaart en kompas is ook aan te raden, handig als je in de mist of bewolking zit. Goede warme kleding, als het onderweg toch nog warm word kun je altijd nog iets uit doen, handschoenen en muts voor als het echt koud word. En natuurlijk een EHBO setje.

Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Ben Nevis foto's
Ga naar: