Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
24 Mei 2012, 03:23
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Overige onderwerpen over Schotland
|
Overige onderwerpen
| Topic:
"alleen" reizen/ op vakantie vakantie gaan
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: "alleen" reizen/ op vakantie vakantie gaan (gelezen 2365 keer)
Petra
Schotland fan
«
Gepost op:
28 Okt 2008, 18:30 »
Hallo
Omdat het "alleen" reizen/ op vakantie gaan, regematig in topics naar voren komt,
open ik er hier maar een topic over.
Hoop dat anderen hun ervaringen ook willen delen.
Nu heb ik "alleen" tussen haakjes staan omdat je eigenlijk nooit de hele tijd alleen bent.
Tenzij je natuurlijk ergens op één van de onbewoonde eilanden gaat bivakeren.
(maar zelfs dan zul je op de heen -en terug reis mensen tegenkomen)
Denk dat het wel een voordeel is als je je met het engels kan redden.
Je kunt dan immers makkelijker een gesprek aangaan.
Als je er open voor staat denk ik dat je makkelijk kontakt met anderen kunt krijgen.
Zelf werd ik wel regelmatig aangesproken, heb hele gesprekken gehad over van alles.
Men spreekt je soms misschien wel eerder aan juist omdat je alleen bent.
Heb zelf van de verschillende oversteken naar GB hem vier keer alleen gemaakt.
De eerste twee keer begin jaren 90. Na de gezamelijke vakantie in GB had ik nog zoveel dagen over dat ik besloot alleen te gaan.
Beide keren twee weken Londen en beide keren in een klein pension die allebei net buiten het centrum laggen.
De eerste keer alleen vond ik van te voren wel spannend, maar vanaf het moment dat ik in Groningen in de bus (Euroliner ?) stapte en naast een meisje uit Australie kwam te zitten was het geweldig. (de australische reisde een half jaar in haar eentje door Europa)
Beide vakantie heb ik me eigenlijk geen moment alleen gevoelt. Met name de eerste vakantie trof ik in het park waar ik meestal mijn broodje at, vaak wel mensen met wie ik er op uit trok. Zo liep dan ik met twee italiaanse studenten door een museum om de volgende dag met een man uit Portugal door de stad te gaan (hij was de stad aan het verkennen omdat hij er later het jaar zou gaan wonen en werken)
Dan werd je weer door iemand aan een duitser uit hetzelfde hostel van een persoon voorgestelt en zo was je op pad met twee jonge vrouwen ergens uit Zuid- Amerika die amper engels konden maar met handen -en voeten werk hadden we een hoop lol.
Zo waren elke dag de combinaties weer anders, maar net wat je zelf wilde gaan doen en maar net wie er waren. Soms ging ik wel eens alleen /alleen maar ook dan ben je zeker in Londen niet alleen. Geweldig ook die voorstellingen die ik heb gezien (voordeel, gewoon aan de kassa is vaak nog wel een kaartje voor één persoon te krijgen)
De tweede keer zou met de trein dan de Eurostar en dan door de tunnel zijn. Ondanks het extra navragen verliep de heenreis iets minder ( zie blunder topic) Maar na deze "valse"start was het oké.
De tweede keer Londen was in december. De sfeer in december vond ik geweldig.
Trok nu veel met een meisje uit Tokio op die in hetzelfde pension zat. Heb nu ook weer een leuke vakantie gehad.
Heb na deze vier weken Londen nog niet alles gezien.
In 2007 en 2008 ben ik naar het noorden geweest met de eigen auto en tent.
Beide keren waren mijn honden ook mee. Moet zeggen dat ik toch wel veel alleen reizende mensen tegengekomen ben.
Te fiets, aan de wandel, of met de bus ergens gekomen. Had met de fietsers en wandelaars wel eens te doen als ik ze zag ploeteren met hun rugzak of fiets heuvel op.
Zelfs de laatste vakantie van bijna vier weken in de HIghlands vond ik zelfs te kort.
Ben tijdens geen van deze vakanties lastig gevallen en heb ook geen rare opmerkingen gehad.
Of er ook nadelen aan het alleen reizen/ op vakantie gaan zijn hangt van het één en ander af,
oa. wat voor soort vakantie je gaat houden qua vervoer en overnachtigen en misschien toch ook wel hoe je bent.
Soms zul je misschien duurder uit zijn met bijv. een B & B overnachting als je een kamer voor drie krijgt, omdat er verder niets is.
Aan de andere kant kun je ergens weer mazzel hebben omdat er juist nog maar één bed over is.
Als je met de auto bij de grotere steden rijd (je kan ze bijna op één hand tellen) mis je misschien een kaartlezer, maar als je vlak voor de stad even goed op de kaart kijkt en evt. iets noteert lukt het toch ook. Mocht je toch verkeert rijden, bedenk dan maar dat je dat wat je gezien hebt anders gemist had.
Met het opzetten en opruimen van de tent kun je met harde wind en regen wel eens een paar extra handen gebruiken, maar even creatief zijn dan lukt het ook.
Als alleen reizende heb je echt niet altijd het beroertste plekje in een eetgelegenheid, daarbij aan jouw de keus om evt. naar een andere eetgelegenheid te gaan.
Je kunt zelfs hele leuke situaties krijgen. (oké het was dan in Belgié ergens in de Ardennen en we waren met zijn tweeën) Wij konden met z'n tweeën een tafeltje krijgen in een hoekje tussen het toillet, de bar, de tafel met bestek etc. en het looppad. Hierop hadden we alle twee zoiets van, nee dan gaan we weer. Lopen we langs een tafel waar een stel aan zit die ons spontaan uitnodigen om erbij te komen zitten. We hebben hebben een hele leuke avond gehad.
Nu vind ik dat door het soort eetgelegenheden in GB je toch niet echt alleen zit. Heb regelmatig met het ergens eten gaan gehad dat anderen erbij kwamen zitten.
Ben dit jaar voor het eerst met de nachtboot tussen HvH- Harwich gegaan. Ik had een éénpersoons buitenhut geboekt.
Op de heenreis had ik een twee persoonskamer en op de terugreis had ik zelfs een vijfpersoonskamer voor de prijs van een één persoonskamer.
Iets wat denk ik niet alleen voor alleen reizenden zal gelden, maar als ik iemand om info vroeg kreeg ik vaak een hele uitleg van wat ik daar in de omgeving ook beslist niet moest missen.
Groetjes Petra
Hans
Schotland fan
Slainte!
Re: "alleen" reizen/ op vakantie vakantie gaan
«
Antwoord #1 Gepost op:
28 Okt 2008, 21:18 »
Ik ben 1x "alleen" op vakantie geweest. 20 jaar geleden ging ik naar Griekenland naar het eiland Corfu met een jongerenreis van Club Escolette. Een heerlijke vakantie in een hotel aan zee en diverse uitgaansgelegenheden op loopafstand. Overdag lekker luieren en af en toe een excursie, 's avonds uit eten en feestvieren tot de late uurtjes (soms zelfs tot de vroege uurtjes
).
Het was de eerste keer dat ik alleen op vakantie ging, en ook de eerste keer dat ik ging vliegen. Erg spannend. Natuurlijk was er wat met het vliegtuig en moesten we van de gate op de A-pier binnen een half uur naar een gate op de F-pier. Iedereen die wel eens op Schiphol geweest is, weet hoe ver dat is. Erg spannend dus als je alleen bent. Gelukkig krijg je daardoor wel meteen aanspraak met lotgenoten. Verder is alles toen prima verlopen. In die vakantie heb ik Marien leren kennen en sindsdien ben ik dus niet meer alleen op vakantie geweest.
Alleen toen ik terugkwam van die vakantie waren mijn ouders en zusje nog op vakantie, ze zouden wel de avond terugkomen, maar kregen autopech en het duurde dus nog een dag langer. Zat ik alleen in het grote huis en kon dus met niemand mijn ervaringen delen. Ik heb toen erg lang met Marien aan de telefoon gehangen, iets van 6 uur
Daarom zou ik ook niet meer alleen op vakantie willen, want als je terugkomt kun je je reiservaringen tenminste nog delen. Als je alleen bent geweest laat je de fotos zien en vertel je er over aan familie en vrienden, maar dat is toch anders dan als je die dingen kan delen met iemand die er bij was.
Onze vakantie foto's en verhalen
Mull
Schotland fan
«
Antwoord #2 Gepost op:
28 Okt 2008, 21:49 »
Citaat
Ik heb toen erg lang met Marien aan de telefoon gehangen, iets van 6 uur
Dat was vast wel een leuke telefoonrekening zeker?
egberto
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
28 Okt 2008, 23:03 »
Heerlijk dat alleen op stap gaan.
Ik doe het nu al een aantal jaren. Zo alleen op de motor op reis. Ook voor het komende jaar staat er weer een reis op stapel. Alleen ik weet nu nog waar ik heen ga of waar ik langs ga. Zelfs mijn vrouw weet nog van niets. Heb dus wel een plan en ben af en toe wat met de routeplanner van de GPS wat aan het uitzoeken, grove lijnen vastleggen en sommige wat verder uitwerken. Maar er zijn ook gebieden waarvan ik weet dat er ergens een mooie kustroute is en die moet ik dus nog proberen te vinden. Ik hoef dus voor deze planning geen verantwoording afleggen.
Alleen op stap gaan betekent dat je alles zelf moet uitzoeken. En dat alles wat fout gaat ook aan je zelf hebt te wijten.
Maar ik ga op reis met alleen de route als vast plan. De rest komt onderweg wel. Zo had ik bij mijn laatste reis alleen de overtochten geregeld en een rijtje telefoonnummers voor het geval ik in de buurt van bepaalde B&B's zou komen. Door dit ongeregelde op reis gaan ben je onderweg zo vrij als je maar kunt zijn. Je hoeft je niet te haasten en kun je stoppen waar je maar wilt en loopt dat wat uit, wat geeft dat dan. Dan ligt het B&B voor die avond even iets minder ver. En willen ze gewoon dubbel tarief of geen motorrijders willen hebben, dan ga ik gewoon wat verder (of terug als ik daar wat gezien heb). Kontakt krijg je onderweg wel. Een praatje tijdens een stop of een in een B&B. 's Avonds ben ik meestal bezig met een voorlopig verslag aan het schrijven en het bekijken en nalopen van de route voor de volgende dag. Een uitgebreid verslag naderhand is leuk voor het thuisfront (en de motorclub), maar teruglezen van zo'n verslag is deels opnieuw beleven van de reis.
Er zijn wel eens momenten dat het even wat moeilijker is, maar daar kom je zo weer over heen. Zoals toen ik in 2006 wel wat veel regendagen achter elkaar had. Maar een moment van wat zon doet dan zowel delucht als de geest opklaren.
EgbertO
Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
«
Antwoord #4 Gepost op:
28 Okt 2008, 23:20 »
Vorig jaar voor het eerst alleen op (werk)vakantie geweest.
Meteen in Amsterdam, voordat ik in de bus stapte al, aan de praat geraakt met een jongen uit Sheffield, in London nog samen op het station gegeten voordat we allebei een andere bus namen. Raar is het trouwens niet, mensen spreken niet vaak mensen aan die met z'n 2en zijn lijkt het wel. Mensen alleen zijn zoeken elkaar (onbewust) toch veel eerder op.
In Edinburgh dikke pret gehad met een winkelhouder omdat ik geen bal snapte van opwaardeer-kaarten voor mobiele telefoons. Als ik met mijn vriend was geweest, hadden we zoiets samen proberen te fixen, nee, dan had ik niet eens een mobiel bij me gehad.. Nu samen met Mister Singh lekker een tijdje lopen ploeteren dus.
Toen volgde een intensieve werk-week, 8 dagen lang op elkaars lip zitten (wat wel erg goed ging hoor), maar na die week, toen ik van de boot in Oban aankwam, toen heb ik even 5 minuten flink lopen balen (voor mensen die verslingerd zijn aan de Oban webcam, ik was dat meisje dat met gebogen hoofd op dat bankje zat te balen dat de batterij van haar telefoon op was en ik echt even moest wennen aan het gehaast en drukte om me heen).
In Oban zelf echt een paar hele leuke dagen gehad, ik zou de eerste avond ' even 1 biertje' gaan drinken en eten halen en vroeg naar bed.. Wat resulteerde in een geweldige avond. In de Oban Inn de Man met Zuurkoolbaard (Mull kent 'm ook wel) tegengekomen die in mijn oor begon te kwijlen, maar gelukkig werd ik er uit gered door een vuurtorenwachter, met wie ik later op de avond op kroegentocht door Oban meegesleept werd. Voordeel: je krijgt veel gratis drankjes op zo'n avond.
Dag erna tijdens een wandeling kwam ik bij een restaurant tussen Oban en Connel net te laat voor de lunch, ik had al mijn sandwiches al op onderweg en reuze honger. Was onderweg ook nog verdwaald geraakt (voordeel: er is niemand die kwaad op je wordt als je gevoel voor richting je soms in de steek laat! Nadeel: er is ook niemand om dat te corrigeren..). De jongen achter de bar zegt dat ik te laat ben en dat de keuken niet meer open is, maar als 'ie merkt dat er niemand achter me aan de deur binnenkomt, vraagt hij of ik alleen ben. Ja dus. Nouja, vooruit dan maar, dan kan de kok vast nog wel een uitzondering maken. Heerlijk gegeten!!
In Glasgow 's avonds en 's nachts me geen moment onveilig gevoeld, groot concert gezien in de ABC de eerste avond dat ik daar was. Een beetje anoniem vergeleken bij het dorpse gevoel van Oban (dankzij de vuurtorenwachter wist ik precies wie het stiekem met wie deed
). Het enige wat ik niet waagde was vanuit het centrum naar West End te lopen na 11 uur 's avonds, maar taxi's zijn gelukkig spotgoedkoop.
In New Lanark kwam ik aan de praat met een oude vrouw die daar op een bankje zat. Ze had in de oorlog in Alkmaar gewerkt, geweldig mens met geweldige verhalen. 's Avonds weer in m'n uppie de stad in, gegeten bij een pizzeria waar het financieel niet zo goed ging. Zo gelachen (nadeel: niemand die meelachte, want ik zat er in mijn eentje) omdat het echt uit een serie als de Sopranos was. De ober foeterde op de baas omdat hij al 2 weken geen loon meer had gehad, maar kwam dan weer poeslief bij mij aan de tafel om te vragen of alles naar wens was. Zo gauw hij weer achter in de zaak stond, begon het gescheld weer. Daarna naar de Nice& Sleazy, en aangezien ik wel even wilde roken maar (nadeel!) er was niemand die op mijn halfvolle pint kon letten, maar aan een jongen gevraagd die alleen aan een tafeltje een krant aan het lezen was. Eenmaal weer binnen enorm leuke gesprekken gehad met hem en de rest van de bandjes die optraden. Veel te laat de taxi terug naar het hotel genomen... 's Ochtends ontbeten met mijn buurvrouw, die een paar nachten in Glasgow was om op kamerjacht te gaan met haar dochter die er sinds een paar weken studeerde en in een klein hokje op 4hoog-achter woonde.
Achteraf denk ik dat, als je van het voorzichtige type bent, er ook heel wat mis had kunnen gaan. Die maffe vuurtorenwachter had me makkelijk te grazen kunnen nemen in dat donkere achteraf-straatje, die lieve hippie in de Nice&Sleazy had zonder op te vallen mijn pint kunnen volgooien met GHB, mijn wandeling waarbij de kaart uit mijn tas was gevallen had uit kunnen lopen op een zoektocht met helicopters en een onderkoeld meisje ergens langs de kust tussen Oban en Connel waar geen normaal pad loopt en de mobiel geen bereik had, er waren wel 25 kansen geweest waarbij mensen me goed hadden kunnen beroven.. Maar daar had ik geen moment bij stil gestaan, als je zo ingesteld bent is het geen goed idee om ooit alleen op reis te gaan
Het enige grote nadeel is wat Hans zegt: je hebt niemand met wie je je ervaringen echt kan delen, je kan het 10x vertellen maar mensen krijgen er toch niet hetzelfde gevoel bij. En tijdens de reis kom je zoveel kleine dingen tegen die zo raar of grappig zijn, zoals dat Italiaanse restaurant, waarbij je alleen bent en het dus met niemand kan delen.
Klein nadeel: In Oban betaalde ik in een B&B een toeslag voor een 1-persoonskamer, waar ook maar 1 bed in stond..
De voordelen: ik heb nog nooit zoveel mensen gesproken in 2 weken tijd. Met z'n 2en trek je toch eerder naar elkaar toe dan naar anderen. De reacties die je krijgt als mensen doorhebben dat je alleen op vakantie bent, geen enkele negatief (maar waarom een Nederlandse in Schotland vrijwilligerswerk gaat doen, snapte sommige mensen iets minder
).
In Edinburgh had ik voor het 1-persoonstarief een 3-persoonskamer (helaas maar voor een nachtje, maar toch).
Je kan heerlijk je eigen gang gaan, als je na een kwartier uitgekeken bent in een museum ga je gewoon weg, of je kan juist uren kijken naar boten die komen en gaan, zonder dat iemand er last van heeft. Niemand zeurt als je besluit om een wandeling van 7 uur lang door de stromende regen te maken.
Alle Salt&Vinegar chips uit de 15-pakjes-in-een-grote-zak kun je zelf opeten zonder er voor te moeten vechten met je reisgeno(o)t(en).
Als meisje alleen kun je een nacht lang uitgaan, aangeschoten je bed inrollen en toch maar 8 pond (Oban) of 12 pond (Glasgow) uitgegeven hebben die avond (inclusief pub-diner).
Heh, als ik er weer zo aan terug denk, is het bijna jammer dat volgende keer mijn vriend weer meegaat
mary
Schotland fan
Mary Street...bestaat echt
«
Antwoord #5 Gepost op:
31 Mrt 2009, 14:47 »
Deze topic is zo'n beetje gestart door mijn ongeruste vragen,dus daarom nog eens een berichtje van mij.D eplaaning was op 29 april in m'n eentje te vertrekken om de w.h.w. te gaan stappen,op zich al een beetje spannend,ik ging nog nooit alleen weg laat staan met rugzak en tentje.Tot er ineens,vorige maand een spelbreker tussen kwam in de vorm van een operatie.Die is nu net 2 weken geleden gedaan,baarmoeder eruit,ook de appendix ineens mee,heb 2 weken stevig afgezien,maar sinds gisteren een stuk fitter,ben daarstraks bij de dokter geweest en die vind het geen enkel probleem om te vertrekken,ik kan terug beginnen aftellen
Jeroen Nieuwlaat
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
31 Mrt 2009, 18:15 »
Ik ga a vanaf 1999 elk jaar alleen op vakantie (behalve vorig jaar)
maar goe dik heb in B&B en pubs met b&B in steden zoals Cambridge, Stockton on Tees, Canterbury, Norwich en Lincoln geslapen.
In Norwich ha dik een hele mooie B&B op het cathedraal terrein
In de steden lekker savond naar de pub en je ontmoet altijd wel iemand voor een gesprek.In 2001 ben ik in een het doprje Allendale (in noord engeland) terrecjt gekomen en tot vorig jaar kwam ik daar elk jaar, en ja ze kennen mij daar, asl ik dit jaar misschien terug ga, heb ik 2 jaar dorpsroddel in tehalen:)
en in 2006 vor het eerst alleen in Aberfeldy in Schotland geweest, ik sliep daar bij vrienden(met een pub) en daar ga ik dit jaar voor de derde keer naartoe terug, overdag Schotland bekijken en in de avond in de pub:)
afgelopen zaterdag waren er een aantal hier en het was een groot feest
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
«
Antwoord #7 Gepost op:
31 Mrt 2009, 19:10 »
Citaat van: mary op 31 Mrt 2009, 14:47
ben daarstraks bij de dokter geweest en die vind het geen enkel probleem om te vertrekken,ik kan terug beginnen aftellen
Geweldig voor je, Mary !!
't Is al bijna zover. Doe je wel voorzichtig ??
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #8 Gepost op:
31 Mrt 2009, 20:20 »
Hallo
mary,
Dat is een goedbericht. Go for it
Citaat van: Jeroen Nieuwlaat op 31 Mrt 2009, 18:15
In 2001 ben ik in een het doprje Allendale (in noord engeland) terrecjt gekomen en tot vorig jaar kwam ik daar elk jaar, en ja ze kennen mij daar, asl ik dit jaar misschien terug ga, heb ik 2 jaar dorpsroddel in tehalen:)
Jeroen,
Dacht dat mannen niet roddelden
Sas,
Het is gewoon ook heel goed voor je engels
Citaat van: egberto op 28 Okt 2008, 23:03
Zelfs mijn vrouw weet nog van niets.
EgbertO,
Je vertelt je vrouw toch wel wanneer je vertrekt
Citaat van: Hans op 28 Okt 2008, 21:18
Ik heb toen erg lang met Marien aan de telefoon gehangen, iets van 6 uur
Hans,
Had je niet beter naar Marien toe kunnen gaan
Groetjes Petra
Danny
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
15 Apr 2009, 21:20 »
In 2008 voor het eerst met tent alleen op de motor naar Schotland geweest.
Vanaf Newcastle langs de muur van Hadrianus naar Langholm in de borders op familie bezoek de volgende dag direct via Endinburg naar Dalwhinnie en vandaar naar Roybridge (bij Fort William) daar 3 dagen de buurt verkend toen via Loch Ness en over de brug naar Skeye om bij Loch Greschhornisch ook weer 3 dagen de buurt te verkennen (oa Tallisker
) daarna via pontje Mallaig lnaar Loch Sunnart ook weer 3 dagen daar wandelingen gemaakt in de eikenbossen bij Strontien.
Daarna weer langs Loch Awe en Loch Lomond en Glasgow naar Largs daar 1 nacht hotel gepakt i.v.m regen.
en toen via de westkust terug naar Langholm om nog een paar dagen bij de familie te zijn en rond te rijden in de borders en mijn geliefde (geheime) zwemplekje te bezoeken ook nog ff (toevallig) de open dag van het Tibetaanse klooster meegepikt.
Om daarna in de stromende regen weer naar Newcastle te rijden om de boot huiswaarts te pakken.
En alleen op vakantie vind ik geen probleem maar ook geen must.
Als alles goed gaat ga ik dit jaar met ons Kubbteam meedoen aan de WK op Gotland (Zweden) zo niet boek ik direct weer een overtocht naar Schotland.
Danny
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #10 Gepost op:
17 Mei 2009, 20:37 »
Hallo
Vond iets op het www wat denk ik toch ook wel belangrijk is voor alleen reizenden.
ICE = In Case of Emergengy
Het is de bedoeling dat je in je telefoonboek van je mobiele telefoon een nr. toevoegt onder de naam
ICE
.
Het moet een telefoonnr. zijn van iemand die gebeld kan worden in het geval je iets overkomt.
In dat geval zal de politie of het ambulance personeel je mobiele telefoon controleren
en het telefoon nr. wat onder ICE staat bellen.
Je kan meerdere nr's opgeven door gebruikt te maken van
ICE1, ICE2
enz.
Het lijkt me wel verstandig om iemands nr. te gebruiken, die in ieder geval goed engels spreekt.
Ook zou ik die persoon vragen of het oké is dat je z'n telefoonnr. hiervoor gebruikt.
Groetjes Petra
ps. hopelijk hoeft er nooit gebruik van deze nr's gemaakt te worden.
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
«
Antwoord #11 Gepost op:
17 Mei 2009, 20:58 »
Heel verstandig inderdaad, zelf heb ik (ook als we met z'n tweetjes op pad gaan) altijd een briefje in mijn portemonnee met een ICE-telefoonnummer van een familielid.
Je zal maar samen van de berg afrollen of een ongeluk krijgen
Ook voor niet alleen-reizende mensen iets om altijd mee te nemen lijkt me.
(we moeten bijna een extra tas mee voor al die dingen die we nooit hopen te hoeven gebruiken
)
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
19 Mei 2009, 17:56 »
Hallo
Citaat van: Sas. op 17 Mei 2009, 20:58
(we moeten bijna een extra tas mee voor al die dingen die we nooit hopen te hoeven gebruiken
)
Liever ongebruikt mee terug nemen, dan eventueel in geval van, denken "had ik maar............
"
Groetjes Petra
mary
Schotland fan
Mary Street...bestaat echt
«
Antwoord #13 Gepost op:
21 Mei 2009, 19:50 »
hoi,iedereen.Ik ben terug van m'n solo-trektocht en het was geweldig.Net zolas ik vermoedde heb ik de aardigste mensen ontmoet,net omdat ik alleen was.De "kameraadschap" onder de hikers was geweldig.De tip van de telefoonnummer is een goeie.Zelf had ik een geplastificeerd kaartje op zak met de telefoonnummers van m'n man en kinderen en van de west highland way-rangers.Ook heeft m'n man ooit eens geplastificeerde kaartjes gemaakt die aan onze rugzakken hangen met daarop;een belgisch vlaggetje,m'n naam en adres,een telefoonnummer van huisgenoot en de bloedgroep,je weet maar nooit.
Maar in mijn geval niks nodig gehad,ben een keer uitgeschoven op een gladde steen tijdens het afdalen van Coniuc Hill,toen liep er net een aardige Engelse gentleman naast me die me rechthielp
Albertus
Schotland fan
«
Antwoord #14 Gepost op:
21 Mei 2009, 20:29 »
14 juni a.s. ga ik alleen met auto en caravan met de boot IJmuiden - Newcastle naar Schotland. Ik neem mijn fiets mee, sigaren en een paar single malts. Mijn dag verloopt doorgaans gezellig. 's morgens eerst aan de thee, ontbijtje maken, dan koffie drinken, dan boodschappen doen. Tegen 11 of 12 uur pak ik de fiets (of eerst met de auto naar een mooie fietsroute toe), om een uur of 5 of 6 weer terug bij de camping. Tegen die tijd tijd voor een sigaar en een borrel. dan koken en afwassen. Normaal gesproken kom je altijd gezellige mensen tegen. Er zijn natuurlijk ook altijd zuurpruimen aanwezig, die laat ik dan voor wat zijn.
Wel een goede tip van dat ICE nummer, je moet inderdaad iemand bereikbaar hebben ingeval van calamiteiten.
Groeten,
Bert
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #15 Gepost op:
07 Jul 2009, 21:40 »
Hallo
Nog enkele tips.
De recerve sleutel van de auto heb ik mee en heb hem ergens in de auto liggen.
Mocht ik mijn sleutel zijn kwijtgeraakt,
dan is het nml. eenvoudiger om door een garage de deur te laten open maken,
dan om aan een nieuwe sleutel te komen.
De autosleutel heb ik aan een carabijnhaak aan een lus van de boek en zo in mijn broekzak.
Van alle pasjes (ID, bank, rijbewijs, A**B, ziekenfonds ed,) heb ik een copy gemaakt van zowel de voor-als achterkant.
Zo'n copy heb ik mee en iemand in Ned. heeft er één.
Mocht er iets gebeuren dan heeft de persoon in Ned. ook alle gegevens bij hand.
Idemdito met de papieren van de boot.
Zelf heb ik de bootpapieren dubbel mee,
Groetjes Petra
egberto
Schotland fan
«
Antwoord #16 Gepost op:
07 Jul 2009, 22:15 »
Citaat van: Petra op 07 Jul 2009, 21:40
Hallo
Nog enkele tips.
De recerve sleutel van de auto heb ik mee en heb hem ergens in de auto liggen.
Mocht ik mijn sleutel zijn kwijtgeraakt,
dan is het nml. eenvoudiger om door een garage de deur te laten open maken,
dan om aan een nieuwe sleutel te komen.
De autosleutel heb ik aan een carabijnhaak aan een lus van de boek en zo in mijn broekzak.
Van alle pasjes (ID, bank, rijbewijs, A**B, ziekenfonds ed,) heb ik een copy gemaakt van zowel de voor-als achterkant.
Zo'n copy heb ik mee en iemand in Ned. heeft er één.
Mocht er iets gebeuren dan heeft de persoon in Ned. ook alle gegevens bij hand.
Idemdito met de papieren van de boot.
Zelf heb ik de bootpapieren dubbel mee,
Groetjes Petra
Reservesleutel had ik meestal ergens onder de auto geplakt.
Wist ik dus alleen en als je dan buiten staat is het alleen even die sleutel pakken.
Om problemen met de sleutel te vermijden smeerde ik de sleutel vooraf wel even stevig in met vet om roesten te beperken.
Voor identificatie heb ik zo'n metalen plaatje laten maken.
Omdat ik meestal op de motor op reis ga heb ik dat plaatje samen met de reservesleutels aan een ketting om de hals hangen. Heb je altijd de sleutels bij je en laatje je ze ook niets ergens in een jas oid zitten. Want je jas met reservesleutels in een koffer drukken en dan tot de conclusie komen dat je ook de dagelijkse sleutels in een jaszak heb laten zitten............
EgbertO
Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #17 Gepost op:
07 Jul 2009, 22:15 »
Hallo
Citaat van: Albertus op 21 Mei 2009, 20:29
Normaal gesproken kom je altijd gezellige mensen tegen. Er zijn natuurlijk ook altijd zuurpruimen aanwezig, die laat ik dan voor wat zijn.
Op de terugweg heb ik bij Keswick (Cumbria) op een familiecamping gestaan.
Ik heb daar mijn ogen uitgekeken
Zo kwamen er een man en vrouw.
Hij zet de tunneltent op en zij is druk met, tja, wat eigenlijk, niets dus.
Staat de tent eindelijk, begint ze toch "bla, bla, bla. daar kan ik niet in zitten bla, bla, bla......................
Wijst ze op enkele van die supergrote familietenten.
Terwijl hun tent zo'n beetje tot de man zijn kin kwam en
ze er op een gewone campingstoel makkelijk in kunnen zitten.
Blijkbaar een nieuwe tent dus.
De volgendemorgen kom ik in het toilletgebouw, staat mevrouw daar.
Nou als blikken konden doden was ik ter plekke omgevallen, wat een zuurpruim.
Ging ik
en ondertussen grijnsde ik eens naar haar,
Knonne Ponne, de mondhoeken bleven naar beneden staan.
Groetjes Petra
ps. horen kinderen onder de twee om 23.00 niet allang op bed te liggen,
of is dit een heel ouderwets idee?
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #18 Gepost op:
07 Jul 2009, 22:20 »
Hallo
egberto,
ben je dan niet bang dat hij onder de auto lostrilt of zo.
Groetjes Petra
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
«
Antwoord #19 Gepost op:
08 Jul 2009, 06:46 »
Citaat van: Petra op 07 Jul 2009, 22:15
Hallo
Op de terugweg heb ik bij Keswick (Cumbria) op een familiecamping gestaan.
Ik heb daar mijn ogen uitgekeken
Zo kwamen er een man en vrouw.
Hij zet de tunneltent op en zij is druk met, tja, wat eigenlijk, niets dus.
Staat de tent eindelijk, begint ze toch "bla, bla, bla. daar kan ik niet in zitten bla, bla, bla......................
Wijst ze op enkele van die supergrote familietenten.
Terwijl hun tent zo'n beetje tot de man zijn kin kwam en
ze er op een gewone campingstoel makkelijk in kunnen zitten.
Blijkbaar een nieuwe tent dus.
De volgendemorgen kom ik in het toilletgebouw, staat mevrouw daar.
Nou als blikken konden doden was ik ter plekke omgevallen, wat een zuurpruim.
Ging ik
en ondertussen grijnsde ik eens naar haar,
Knonne Ponne, de mondhoeken bleven naar beneden staan.
Groetjes Petra
ps. horen kinderen onder de twee om 23.00 niet allang op bed te liggen,
of is dit een heel ouderwets idee?
Dan zijn we samen ouderwets
Ook in de vakantie gingen ze op die leeftijd tussen 7 en 8 naar bed.
Margolia
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Overige onderwerpen over Schotland
|
Overige onderwerpen
| Topic:
« vorige