Bedankt voor jullie welkom allemaal!
Hpo Jacobien,
welkom op het forum, weer een Schotland-gek erbij... Of blijft je liefde beperkt tot Edinburgh? We zijn benieuwd.
In je eentje door Schotland reizen is prima te doen, maar ben je niet veel duurder uit?
Ben nog maar 2 keer in Schotland geweest met als 'thuis'basis Edinburgh. Beide keren was ook maar heel kort: maar 5 daagjes. De tweede keer heb ik wel een busexcursie gemaakt die me in 1 dag 600 km door Schotland voerde (Highlands, Loch Ness etc.) Van de rest van Schotland heb ik dus alleen nog maar een impressie. Maar wel een geweldige impressie

Wil de rest zeker nog gaan bekijken! heb heel wat prachtige foto's gemaakt en die zal ik zeker hier nog wel laten zien.
In je eentje ben je zeker duurder uit, maar heb helaas geen reisgenoten.
Hoi Jacobien, van harte welkom.
Goed van je, alleen naar Edinburgh, wil ik wel meer van weten hoor, hoe ging dat, ik zou het ook wel willen, maar durf het toch niet zo goed.
Vorig jaar ben ik voor het eerst alleen gegaan. Vond het ook heel erg eng, daarom koos ik voor edinburgh. een stad die ik al een beetje kende omdat ik daar met een oud-collega was geweest. Maar nu ik het een maal gedaan heb: geweldig! Als je alleen gaat, is het zeker een aanrader. Ik voelde me hartstikke veilig in Edinburgh als vrouw alleen.
Omdat het m'n eerste reis alleen was, had ik gekozen voor een kort reisje van 5 dagen. Toen ik daar eenmaal was, had ik spijt dat ik maar zo kort geboekt had. Had nog heel wat langer willen blijven

De mensen zijn ook ontzettend aardig, Mensen maken snel even een praatje zonder opdringerig te zijn. En in restaurants en hotels is mijn ervaring dat ze er alles aan doen om je er prettig te voelen. Kortom: zeker doen!