Hier nog iemand die veel last heeft van zeeziekte, althans vaak de eerste 2 dagen op een boot, daarna niet meer. Blijkbaar is dan mijn evenwichtsorgaan aan het 'schommelen' gewend.
Primatour tabletten zijn voor mij wat te 'slap'. Een paar jaar geleden van IJmuiden - Newcastle op een prachtige zon overgoten dag met een temperatuur van +30 en geen zuchtje wind, presteerde ik het om tijdens het avondeten wit weg te trekken en heb moeten rennen naar de buitenlucht (en dus de horizon te zien) om me weer beter te voelen. Ik heb toen bij de infobalie een tabletje gekregen en....... dat werkte prima.
Sindsdien haal ik altijd op recept bij de huisarts soortgelijke tabletten: Cinnarizine Sandoz 25 mg tablet.
(je mag dan wel geen alcohol drinken maar ach dat doe ik toch al nooit

)
Je mag max. 3 tabletten op de 24 uur maar ik heb er tot nog toe altijd maar eentje nodig gehad per overtocht.
Dit jaar zijn we terugkomen van Rosyth naar Zeebrugge (met Superfast) en het bootje ging iets voorbij Edingburgh toch behoorlijk te keer (links, rechts, voor, achter noem maar op), maar geen probleem voor mij.
En voor het lawaai van de motoren:.....oordopjes werken ook prima !
gr.
MJ