Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 03:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Pillen/Middeltjes tegen reisziekte op de boot
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Pillen/Middeltjes tegen reisziekte op de boot  (gelezen 4446 keer)
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Gepost op: 02 Mrt 2006, 19:54 »

Een paar voorbereidingsvraagjes:
- We gaan dit jaar voor het eerst met de boot naar Engeland, hoe is de overtocht qua schommeling? Natuurlijk ligt het wel aan het weer, maar we hebben een buitenhut en dat schijnt toch wat meer te schommelen dan een binnenhut?
- Wat zijn goede middelen om reis(boot)ziekte zo veel mogelijk te voorkomen?
- Misschien heeft iemand nog andere tips?

Naast het feit dat we IJmuiden-Newcastle v.v. varen, zullen we ook heel wat afvaren in Schotland (3 uur, 5 uur, 2 tochten van een uurtje). Ik weet nog wel dat we naar Islay vaarden (ruim 2 uur) en het niet echt superweer was. Ondanks de koude wind en regen stonden we toch buiten voor de frisse lucht, binnen zagen we zee, lucht, zee, lucht etc., daar voelden we ons niet echt fijn van worden.? sad4
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Mrt 2006, 21:07 »

Ikzelf ben een zeer beroerde slaper helaas, maar op de boot heb ik de paar uurtjes dat ik heb geslapen, echt HEERLIJK geslapen.
We lagen boven de motoren, binnenhut dus, maar daar heb ik speciaal om gevraagd, vind dat zelf nl. lekker slapen hoor met geronk.
Maar onze jongste heeft erg last van wagenziekte, en we verwachtten dat dus ook op de boot.
Heb gewoon eigen merk huismiddeltje bij drogist gehaald tegen reisziekte: tabletten tegen reisziekte, misselijkheid en braken cyclizine HCI 50 mg en dat plm een uur van te voren innemen en evt. 's avonds ook. Daar deed ze het prima op, alleen soms in de hoge bergen had ze wel eens last en voor de zekerheid, overal bakjes in de auto!
Succes, maar ik denk dat als je in een stormseizoen gaat, er gewoon meer last van hebt. Ik voelde geen geschommel in iedergeval.

Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Mrt 2006, 23:55 »

Gerrit is ook snel zeeziek, zelfs een keer op een waterfiets laughing7? Wij nemen gembercapsules van Vitotaal.
Ik weet niet of een binnen of buiten hut nou zoveel verschil maakt, bij slecht weer schommelt de hele boot, vorig jaar hadden we erg slecht weer wat ook 1 uur vertraging? en veel zeezieke mensen opleverde en toen hielp de gember ook niet echt.
Maar dat was van Zeebrugge naar Rosyth en dat is een kleinere boot dan die van DFDS dus dat scheelt waarschijnlijk ook wel.
Gewoon lekker gaan slapen en er niet te veel bij nadenken!

Yours Aye for Scotland
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Mrt 2006, 14:21 »

We zijn een paar keer met DFDS geweest. De laatste keer een buitenhut en toen zijn we allemaal zeeziek geworden. Thomas was toen 3 en gaf de hele nacht over. Misschien lag het aan de slechte nachtrust, de harde wind of toch de buitenhut, maar 's morgens werden ook wij aardig misselijk.
Thomas is ook wagenziek, maar daar helpen Primatour tabletjes goed tegen, dus zullen ook wel tegen zeeziekte helpen.

Ina
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 03 Mrt 2006, 14:41 »

Gerrit is ook snel zeeziek, zelfs een keer op een waterfiets laughing7 Wij nemen gembercapsules van Vitotaal.
Ik weet niet of een binnen of buiten hut nou zoveel verschil maakt, bij slecht weer schommelt de hele boot, vorig jaar hadden we erg slecht weer wat ook 1 uur vertraging en veel zeezieke mensen opleverde en toen hielp de gember ook niet echt.
Maar dat was van Zeebrugge naar Rosyth en dat is een kleinere boot dan die van DFDS dus dat scheelt waarschijnlijk ook wel.
Gewoon lekker gaan slapen en er niet te veel bij nadenken!

En wat ik even was vergeten, Gerrit draagt ook altijd Sea-Bands, hij stapt geen boot op of vliegtuig in zonder Sea Bands.
Ik weet niet of je ze kent, het zijn elastische bandjes die je om je pols draagt en er zit een knopje die op een bepaald drukpunt op je pols werkt en dat voorkomt misselijkheid.

Yours Aye for Scotland
orion94nl
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Okt 2006, 10:44 »

Hier nog iemand die veel last heeft van zeeziekte, althans vaak de eerste 2 dagen op een boot, daarna niet meer. Blijkbaar is dan mijn evenwichtsorgaan aan het 'schommelen' gewend.

Primatour tabletten zijn voor mij wat te 'slap'. Een paar jaar geleden van IJmuiden - Newcastle op een prachtige zon overgoten dag met een temperatuur van +30 en geen zuchtje wind, presteerde ik het om tijdens het avondeten wit weg te trekken en heb moeten rennen naar de buitenlucht (en dus de horizon te zien) om me weer beter te voelen. Ik heb toen bij de infobalie een tabletje gekregen en....... dat werkte prima.

Sindsdien haal ik altijd op recept bij de huisarts soortgelijke tabletten: Cinnarizine Sandoz 25 mg tablet.
(je mag dan wel geen alcohol drinken maar ach dat doe ik toch al nooit  icon_smile  )
Je mag max. 3 tabletten op de 24 uur maar ik heb er tot nog toe altijd maar eentje nodig gehad per overtocht.

Dit jaar zijn we terugkomen van Rosyth naar Zeebrugge (met Superfast) en het bootje ging iets voorbij Edingburgh toch behoorlijk te keer (links, rechts, voor, achter noem maar op), maar geen probleem voor mij.

En voor het lawaai van de motoren:.....oordopjes werken ook prima !

gr.
MJ

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Okt 2006, 14:07 »

Ik neem altijd ( 1 a 2 x per jaar), ongeacht de zee- situatie , een tabletje van de info bali. Een leuke bijkomstigheid dat ik er prima op slaap en nog nooit last van zeeziekte gehad.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Pillen/Middeltjes tegen reisziekte op de boot
Ga naar: