Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 03:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Naar Schotland met een huisdier  |  Topic: Moeilijk...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Moeilijk...  (gelezen 3814 keer)
Flirish
Gast
« Gepost op: 10 Okt 2008, 10:23 »

Dag iedereen,

Ik vond jullie forum op mijn internet zoektocht naar informatie betreffende het meenemen van onze honde naar schotland. Wij zijn reeds volledig op de hoogte van het PETS.

Doch ik ervaar wat problemen om te beslissen hoe we nu eigenlijk ter plaatse gaan geraken. De meest eenvoudige reisweg zou Zeebrugge-Hull zijn. Doch bij P&O ferries worden we verplicht de honden in een kennel te plaatsen. ( telefonisch en via e-mail bevestigd ) Om diverse redenen kiezen wij ervoor de honden liever NIET in een kennel aan boord onder te brengen.
Duke, onze Engelse Cocker Spaniel is heel erg gauw van streek... Ik denk dat het echt teveel stress gaat zijn voor hem. En onze jongste Clumber, Babs zou van streek geraken door zijn gepiep... Vandaar...  Bovendien zijn ze het beiden gewend om lange tijd in de wagen door te brengen. Ze zitten daar ook erg comfortabel in...

De volgende optie was HvH- Harwich. Honden morgen in de wagen blijven. Doch dan is het nog een heel eind rijden naar Schotland. Volgens mappy een goede elf uur.

Dan is er nog DFDS.  Ik heb zonet telefonisch contact gehad met de maatschappij. De honden mogen in de wagen blijven, maar de dame vertelde me dat het niet mogelijk is de honden op het autodek te bezoeken. Dat wil zeggen dat ze hele tijd, zonder pootjes te kunnen strekken in de wagen moeten zitten. En dat vind ik echt behoorlijk lang.  Ik had hier reeds van iemand gelezen dat het echter wel mogelijk is om de honden te bezoeken.
Natuurlijk...., het risico nemen en ervan uitgaan dat we wel eens zullen mogen langsgaan is beetje tricky..

help
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Okt 2008, 10:59 »

Bovenstaande dingen zijn voor ons de reden geweest dat we de eerste keer met de snelle overtocht van HvH-Harwich gegaan zijn. Helaas is deze nu gestopt en hebben we de afgelopen keren de Tunnel gekozen. (eventueel zou je ook een ferrie vanuit Calais of Duinkeren kunnen nemen). In beide gevallen heb je nog 900 km te gaan voordat je in zuid-Schotland aankomt, maar dat lossen wij op door een extra overnachting te doen in een Travelodge motel. Daar zijn honden (tegen vergoeding) toegestaan, tenzij anders vermeld. Voor 25 pond heb je al een kamer.

Thom
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Okt 2008, 13:59 »

Hallo Flirish,
Wij hebben de overtocht gedaan vanuit Calais naar Dover omdat wij de kortste overtocht voor onze Boris (Border Terrier) willen. De hond kan in de auto blijven is dan maar ongeveer 90 minuten alleen.
De reis naar Schotland is dan wel een hele dag rijden maar Boris vindt autorijden heerlijk, dus dat was en is voor hem en ons geen probleem. Wij vinden het belangrijk dat hij het naar zijn zin heeft.
En dan in Schotland kan hij weer lekker wandelen en hij vindt het heerlijk om  Munro's te "baggen".
Thom
Petra
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Okt 2008, 14:46 »

Hallo Flirish

Leuk dat je de honden mee neemt  icon_thumleft

Het is natuurlijk even afwachten hoe je honden zullen reageren op de boot.
Zoals je zelf zegt dat je verwacht dat Duke onrustig zal reageeren op de overtocht en Babs weer op dit gedrag van Duke zal reageren.
Heb je om te voorkomen dat je twee onrustige honden krijgt ze daarom liever in de voor hun vertrouwde auto.
Denk dat andere honden eigenaren die wel gebruik maken van een kennel je daar ook dankbaar voor zullen zijn.

Zelf heb ik wat de overtochten betreft waar de honden mee waren alleen ervaringen op de lijn HvH-Harwich opgedaan.
Dit vind ik voor mijn honden een geschikte korte overtocht en de rit vanaf Harwich naar Schotland vind ik goed te doen. Met diverse tussenstops kun je makkelijk ergens in het zuiden van Schotland komen. Nu  zal meespelen hoeveel tijd je over de heen-een terugreis wil doen in combinatie met hoeveel dagen je uiteindelijk hebt, maar als je vakantie hebt(ga ik voor het gemak maar even vanuit), dan heb je twee dagen extra ivm. de heen- en terugreis toch wel voor je honden over. Bij de autorit heb je ze immers lekker bij je en kunnen ze er even uit als je het nodig vindt daarbij kun je onderweg genieten van de omgeving (ook al is het nog geen Schotland).

Nu heb ik de laatste vakantie voor het eerst voor de nachtboten gekozen. Moet zeggen dat dat mij prima bevalen is. De reden dat ik daar de laatste keer voor gekozen heb is dat ik dacht aan mijn honden hun ritme. Zij slapen 'snachts en aan boord zal het ook net even rustiger zijn qua geluiden.

Soms heb ik mijn honden in de kennel en soms laat ik ze in de auto. Ik neem in mijn beslissing hierover de te verwachten temperatuur mee. Als je de honden in de auto laat mag je op de overtocht HvH-Harwich onder begeleiding ook wel even naar ze toe. Zie topic "overtochtverhaal".

In het in de hierboven beschreven topic kun je ook verschillende ervaringen van andere hondeneigenaren lezen over verschillende overtochten en er zijn ook foto's bij van de diverse  kennels.

Weet niet waar je woont maar als je in het zuiden woont is de overtocht vanuit Callais misschien geschikt, de autorit in Engeland is dan wel weer even langer.

Als je voor een Travelodge kiest vraag dan zeker even naar de kosten als je het niet ziet staan. In juni 08 zag ik in de Travelodge van Stirling één prijs aan de muur hangen (50pound). Toen ik toch maar even naar de kosten vroeg en aangaf dat ik twee honden bij me had kwamen er zulke kosten bij dat ik even verder ben gereden en op goed geluk een B&B koos waar honden gratis welkom waren.

Groetjes Petra
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Okt 2008, 15:35 »

Als je voor een Travelodge kiest vraag dan zeker even naar de kosten als je het niet ziet staan. In juni 08 zag ik in de Travelodge van Stirling één prijs aan de muur hangen (50pound). Toen ik toch maar even naar de kosten vroeg en aangaf dat ik twee honden bij me had kwamen er zulke kosten bij dat ik even verder ben gereden en op goed geluk een B&B koos waar honden gratis welkom waren.

Groetjes Petra

Klopt, dat zijn de last-minute prijzen. Als je vooruit boekt, betaal je vaak niet meer dan 20-25 pond per kamer.  Je bent dan alleen niet flexibel. Maar wij hadden 2 jaar geleden geluk, toen wij overnachten bij Birmingham tijdens de overstromingen. Er was in de omgeving geen kamer meer te krijgen, maar wij hadden gelukkig gereserveerd.

flofo
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Okt 2008, 21:17 »

Wij wonen in Zuid-Limburg en voor ons is de Tunnel de ideale oplossing. We gaan de dag vóór de overtocht 's avonds naar Calais. Daar overnachten we en de volgende ochtend nemen we al vroeg de Shuttle. We zijn zo al vaker naar Engeland gegaan. Dit jaar was de eerste keer naar Schotland en de eerste dag zijn we tot in Gretna Green gekomen. Daar weer overnacht en de volgende dag naar ons eerste vakantie-adres.
Hoewel je op deze manier aardig wat kilometers moet rijden, vinden wij dit geen probleem. We zien het gewoon als extra vakantiedagen.
Daar moet ik wel nog aan toevoegen dat onze hond  een beetje een 'stresskip' is. Ik denk dat een boottocht waar ze uren alleen in de auto moet blijven, of in een kennel tussen andere honden, met al dat lawaai om haar heen een beetje te veel van het goede is voor haar.  Ze zit echter graag in de auto; elke twee uur maken we een korte pauze en kan ze even haar pootjes strekken. Zo voelt zij zich lekker ... waardoor wij ons ook weer lekker voelen. Iedereen blij!
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Mrt 2009, 21:37 »

Bij DFDS kun je gratis een bench verkrijgen voor je hond.. moet ie er wel tegen kunnen natuurlijk.. Ik moet nog navragen waar die ruimte dan is op de boot.
miepie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 11 Mei 2009, 21:30 »

Zitten met hetzelfde probleem. 4 jaar geleden HvH - Harwich geboekt met de snelle boot, beviel heel erg goed. Wilden dit jaar de overtocht Zeebrugge-Rosyth boeken, omdat de honden daar aan boord in je hut mogen. Echter de lijn is overgenomen en biedt nu geen faciliteiten voor honden meer. Rijden nu via Calais naar Dover, wel een heel eind. Boeken onderweg 2 hotels omdat wij naar het uiterste puntje van Schotland gaan. Onze hond vind autorijden heerlijk, maar overtochten per boot niet!
Petra
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 12 Mei 2009, 21:59 »

Hallo

Zo voelt zij zich lekker ... waardoor wij ons ook weer lekker voelen. Iedereen blij!

Zoooooo herkenbaar  laughing7

Groetjes Petra
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Naar Schotland met een huisdier  |  Topic: Moeilijk...
Ga naar: