Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 03:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Naar Schotland met een huisdier  |  Topic: Honden oké
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Honden oké  (gelezen 1838 keer)
Petra
Schotland fan

« Gepost op: 27 Sep 2008, 12:15 »

Hallo

Hier een begin van een lijst van waar honden wel mee mogen/kunnen.  icon_sunny Aangevuld met aandachtspunten(*)

0 Diverse bossen, te veel om op te noemen.

0 Diverse stranden, te veel om op te noemen.

0 Kleine ferry over de Kyle of Durness. A838 *Het is een vrij klein bootje en je moet je hond er in tillen. Hond gratis.

0 Busje naar Cape Wrath. A838 *Klein personenbusje. Bij Cape Wrath is er gelegenheid om rond te wandelen. Hond gratis.

0 Smoo Cave. A838 * Lange trap buiten naar de grot, maar de hond kan evt. aan de zijkant ervan lopen. Boven in de grot kun je
rondkijken dit is gratis. Voor het boottochtje moet je een steile laddertrap af, wat met een hond bijna niet te doen  is en naar ik heb begrepen, men ook niet wil.

0 Diverse dagtrips naar/over de Orkney eilanden. A99 *Vanuit John o'Groats. Hond gratis zowel op de ferry als in de bus.

0 Cairn o'Get. A99 * Bij de wandeling ernaar moet de hond wel over een combinatie van een trapje met draad. Zal hiervan nog een foto plaatsen.

0 Wandeling naar "Point of Stoer" en "Old Man of Stoer". B869 * Prima met een hond te doen. Wanneer de hond goed luisterd en er geen schapen in de buurt zijn kan die misschien wel los. wij zijn meerdere honden tegen gekomen, die eigenlijk ook allemaal los waren. We liepen dan al wel op een "veilige"afstand van de kant/ kust. Dacht dat het heen en terug ongeveer drie en half uur was + natuurlijk de tijd die je er doorbrengt om van het mooie uitzicht te genieten en al die foto's te maken.

0 Nevis Range. A82 *Met een gondel kan men naar boven, hier kan men rondwandelen, men kan met de gondel terug maar men kan ook wandelend terug. De honden kunnen vrij makkelijk in de gondel stappen. Hond gratis. (met dank aan Ciscka)

Als iemand aanvullingen heeft, laat het weten.

Groetjes Petra

ciscka
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Sep 2008, 17:06 »

Hoi Petra,

Honden mogen ook mee in de kabelbaan van de Nevis Range.
Ik weet niet wat de kosten daarvoor zijn.

Groetjes Ciscka
Petra
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Okt 2008, 18:02 »

Hallo

Haal dit topic maar even naar boven.

Vind het eerlijk gezegd wat jammer dat reacties uit blijven  crybaby2

Vraag me eigenlijk af of mensen die met hun honden naar Schotland gaan, nu alleen bij hun overnachtplaats blijven en er verder helemaal niet opuit trekken.
Dit zal toch niet neem ik aan. Of wil men de mooie plekjes niet delen  dontknow

Groetjes Petra
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Okt 2008, 18:38 »

Hallo Petra.
Wij nemen ook altijd onze honden mee. Wandelen ook met ze, maar vergeet gewoon om te noteren waar. Het hangt er ook vanaf waar we staan. We camperen. Het zijn ook nooit echt spectaculaire wandelingen. Ik kijk en lees dan ook vaak met ontzag en veel plezier wat andere mensen ondernemen. Bovendien kunnen ze niet allemaal los,  Nee!!! Nee!!! want het zijn jagertjes, en gravers. ( Cairn Terriers )
Maar ik beleef wel veel plezier aan de tips hoor.
Margolia
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Naar Schotland met een huisdier  |  Topic: Honden oké
Ga naar: