Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 02:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Going to schotland :o)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Going to schotland :o)  (gelezen 1289 keer)
dirkw
Gast
« Gepost op: 24 Sep 2008, 18:24 »

Hallo daar,

In november ga ik met een paar vrienden naar schotland. Nou wonen we in zuid-holland (rand van zeeland) en vragen we ons af welke boot kunnen we het beste pakken? Hoe lang duurt de reis op de boot? En welke boot ligt het beste op het water en is nog wat gezelligheid en comfort te genieten? We gaan met de auto.

Wij gaan naar Greenock. Zijn er daar in de buurt dat jullie weten nog mooie plekken dat je zegt van : DIE MOET JE GEZIEN HEBBEN!

Graag jullie reacties.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Sep 2008, 19:16 »

Welkom.

Tja, de boot. P&O vaart vanaf Rotterdam op Hull, maar dan moet je nog een stukje rijden (4 uur). Je kan ook via IJmuiden naar Newcastle gaan (DFDS). Dan ben je in een paar uurtjes in de omgeving van Glasgow. Je zou zelfs via Hoek van Holland naar Harwich kunnen gaan maar dan ben je nog een uurtje of 8 aan het rijden.

Greenock ken ik niet maar ik denk dat jullie je zeker kunnen vermaken in Glasgow.
Misschien heb je hier iets aan?

Ik ken P&O niet en DFDS is al een weer een paar jaar geleden, maar ik heb de indruk van de ervaringen van forumleden, dat P&O iets beter is.

Mull
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Sep 2008, 19:42 »

Ik vind dat er echt weinig verschil is tussen P&O en DFDS, bij de een vind je wat bij de ander laat je wat, ik zou voor DFDS kiezen.......maar dat is persoonlijk...dan zit je toch een stukje dichterbij Schotland, en je hoeft je niet zo te haasten 's morgens bij het ontbijt, de DFDS doet er een uur langer over of twee uur dat weet ik niet meer... dontknow dontknow

It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #3 Gepost op: 25 Sep 2008, 16:47 »

Wij gaan naar Greenock. Zijn er daar in de buurt dat jullie weten nog mooie plekken dat je zegt van : DIE MOET JE GEZIEN HEBBEN!

Hallo Dirk, welkom op het Schotlandforum,

Je zit helaas niet in de mooiste regio van Schotland.  sad1
Wij hebben een vakantie in Wemyss Bay doorgebracht en de Erskine Bridge is toen een goede bekende van ons geworden.
Je kan natuurlijk vanuit Largs een dag naar Great Cumbrea Island en er gaat een weggetje van Greenock binnendoor naar Largs. Die moet je ook even 'doen'.
Tip: Weavers Cottage in Kilbarchan of Culzean Castle ten Zuiden van Ayr.
Ben je geintereseerd in whisky, dan kun naar Glen Goyne Distilley ten noorden van Glasgow. Vonden wij erg leuk.
Glasgow verkennen ligt ook voor de hand, maar daar kunnen anderen beter iets over zeggen. (Sas  dontknow)

Pieter

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Sep 2008, 17:37 »

Hallo Dirk,
Wij hebben dit jaar voor het eerst gevaren met de nieuwe P&O boten na vele jaren DFDS.

Voordeel DFDS: Aankomst Newcastle (je bespaart aan Engelse zijde zo'n 2,5 uur reistijd)
                          Eten aan boord is beter

Voordeel P&O: Geen lange wachttijden meer; je rijdt direct de boot op in Europoort en in Hull.
                        Grotere/modernere schepen; zijn veel stabieler
                        Kortere vaartijd; je hoeft aan boord niet te eten of ontbijten.
                        (voor vertrek ergens eten en iets te snacken meenemen is voldoende)

Veel verschillen zijn er verder niet.

Je zou vanuit Greenock met het pondje naar Dunoon kunnen en dan een leuke rondrit kunnen maken.
De  Trossachs vonden we leuk.
Stirling castle is een bezoek waard

Egbert

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Going to schotland :o)
Ga naar: