Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 02:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: 3 dagen Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 3 dagen Schotland  (gelezen 2025 keer)
marja
Gast
« Gepost op: 14 Sep 2008, 09:21 »

Hallo, ik ben Marja en ga in de herfstvakantie (voor het eerst) met m'n 15-jarige zoon met eigen auto met zo'n 5-daags arrangement naar Schotland.
Komen ma-ochtend in Newcastle aan en hebben voor 2 nachten een hotel in Crieff. Woensdag weer terug in de namiddag. Nu is mijn idee om zowel op de heen- als terugweg naar Crieff al het één an ander mee te pakken en via evt. een omweg te gaan. Wie kan me op weg daarheen leuke routes/bezienswaardigheden aanraden. We geven niet veel om grote steden en met musea doe ik m'n zoon geen plezier, dus liefst veel natuurschoon en andere bezienswaardigheden. De ene volledige dag in Crieff willen we uiteraard een hele dag aan de rit. Maar 'k snap ook wel dat je niet alles kan zien in één dag. Wat zouden jullie vanuit daar me aanraden om te zien en beslist niet te missen? Heb ook weinig idee van afstanden daar. 'k ben benieuwd naar evt. reacties..........

Groetjes,

Marja
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Sep 2008, 10:26 »

Ha Marja,

Welkom op het forum.  wave

In de buurt van Newcastle begint de muur van Hadrianus (de Romeinse Muur). Er zijn langs de muur verschillende forten, die kunnen worden bezocht.

In de buurt van Stirling heb je het Wallace Monument. Een toren op een heuvel. In de toren wordt de geschiedenis van William Wallace verteld en bovenaf de toren heb je met mooi weer een mooi uitzicht over de omgeving, met in de verte Stirling castle.

Dit zijn 2 tips. Wij zijn zelf nog nooit in de buurt van Crieff geweest, dus daar kan ik je helaas geen tips over geven.

Groetjes Toeter

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Sep 2008, 10:30 »

Op deze twee pagina's kan je uitzoeken hoe lang een rit duurt

http://route.rac.co.uk/  en http://www.theaa.com/travelwatch/planner_main.jsp?database=B

Als je vanaf North Shields via Jeburgh naar Crief gaat is het 172 Miles en duurt ongeveeer 4 en 5 minuten volgens de AA.
Jedburgh ligt in de borders en is net over de grens.
Dan kan je ongeveer uit rekenen hoeveel tijd je over hebt hebt om dingen te bekijken onderweg daarnaar toe.
Houd er rekening mee dat als je rond Edinbrugh zit na 3 uur dat het drukker begint te worden en er kan al wat oponthoud zijn.
Gebruik je een tom tom als je hier gaat rijden of een gewone kaart?

marja
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Sep 2008, 10:42 »

Bedankt voor de tips heren. Dirk, ik gebruik de TomTom maar wil ook nog wel ff een ANWB routekaart en een iets gedetailleerdere kaart halen. 't is maar voor een paar dagen maar denk dat ik niet helemaal blind kan varen op TT. Super progje trouwens, die routeplanner. Begrijp al wel dat vanuit Crieff helemaal naar het noorden b.v. (Inverness) en weer om toch wel wat te veel van het goede is. Misschien beter vanuit Crieff westwaarts en de kant v.d. meren en het hooggebergte op?

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Sep 2008, 10:57 »

Een leuke route vanuit Crieff is naar Aberfeldy.
Is maar een kleine weg maar wel mooi om te rijden en je krijgt een mooi uitzicht als je in de buurt van Aberfeldy komt.
Je kan eventueel naar Fort William rijden of door Glen Coe richting Connell en dan weer terug, met eventueel een stop in Oban wat ongeveer 5 Miles van Connell af ligt.

In Crieff zelf heb je nog een whisky stokerij zitten als je daar een kijkje wilt nemen.

marja
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Okt 2008, 10:01 »

Nou, we zijn weer terug en het was geweldig. Heb de tips opgevolgd. We hebben inderdaad de whisky distillary "The Famous Grouse"in Crieff bezocht. De enige lange dag die we konden benutten was dinsdag. De andere 2 dagen waren "reis"dagen. Het was toen net wat kouder en we hebben vanuit Crieff de tocht gemaakt door de Glen Coe, Connell, Oban en vanaf daar weer terug. Het was een geweldige tocht. Ruim 300 km maar, 't was te doen. En het had vlgs. mij die nacht net gesneeuwd wat niet alleen de toppen waren wit maar op sommige plekken waande je je in de alpen. In één woord fantastisch. Nogmaals bedankt voor de tips en 't is voor herhaling vatbaar, mar dan wat langer.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Okt 2008, 13:56 »

Hoi Marja,

Leuk dat je genoten hebt.  Smiley
Volgens mij heb je redelijk geluk gehad met het weer of niet?

michelscot
Schotland fan

Mijn Schotland

« Antwoord #7 Gepost op: 03 Feb 2009, 13:10 »

Leuk dat je naar Crieff gaat, we gaan er elk jaar op bezoek voor een paar dagen om er onze vrienden te bezoeken. We hebben er vorige jaar er een week verbleven en mooie trips gemaakt in de regio deze kan je op mijn site terug vinden onder reisen 2007/Crieff en reisen 2008

Groetjes Michelscot   bagpiper

www.michelscot.be

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: 3 dagen Schotland
Ga naar: