Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 02:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Dromen over wonen in Schotland
Poll
Vraag: Wellicht emigreren naar Schotland
Emigratie - 3 (60%)
Wonen in Schotland - 2 (40%)
Totaal aantal stemmen: 4

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Dromen over wonen in Schotland  (gelezen 1876 keer)
vanderstok
Gast
« Gepost op: 18 Aug 2008, 10:20 »

Hallo,

Als nieuwe gast zal ik eerst eens iets over mijzelf vertellen. In '92 voor het eerst met mijn vader en broer naar Schotland gegaan voor 2 weken. Reizen per OV. Zo fantastisch als het was, werden wij eigenlijk met z'n drieen verliefd op dit land. Mijn broer is kort daarna een aantal keer terug gekeerd naar Schotland, puur voor vakantie. In '97 en '98 is hij zelfs naar St. Kilda gegaan voor een zogenaamde 'werkvakantie'. De liefde had hem toen overgehaald om te emigreren naar Schotland. In 2001 is hij naar Glasgow verhuisd. Helaas heeft zijn droom maar 2 weken geduurd. Hij is daar op 29 jarige leeftijd overleden. Zelf ben ik nu 31 en na mijn broer zijn dood een keer of 25 geweest. Ook St. Kilda heb ik bezocht en bijna alle, in het westen liggende voor het publiek toegankelijke eilanden bezocht
De liefde voor Schotland is bij mij nooit overgegaan. Sterker nog, ik heb twijfels om er ook te gaan wonen. De mentaliteit van de mensen (lees niet in de steden) is naar mijn mening veel gemoedelijker en stress is er minder.

Zelf ben ik makelaar bedrijfsonroerend goed. Enigzins ligt de lat altijd hoog in dit vak waardoor er een grote druk ontstaat.

Vaak fantaseer ik om naar Schotland te verhuizen en er een visvijver met overnachtingsfaciliteit zoals B&B te beginnen. Helaas ben ik niet juridisch op de hoogte hoe dat in zijn werking treedt om bijvoorbeeld een stuk land met een huis of meerdere te kopen en visvijvers aan te leggen.
Het liefst zou ik naar de westkust gaan.

Wie kan mij iets vertellen over het beginnen van visvijvers en B&B.

Ik hoor graag.
skye
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Aug 2008, 12:21 »

welkom op het forum. Er zijn er hier wel meer die dromen over verhuizen. Ik zou je geen antword kunnen geven over visvijvers, Mirjam hie is jaren gelden een B&B begonne, die lan je daar wel over vertellen.
wel even nieuwsgierig, ben jij nou familie van Ciska of niet, ivm die overleden broer. vervelend  voor je trouwens en ook voor hem dat hij zijn droom maar zo kort heeft mogen beleven..

skye

vanderstok
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Aug 2008, 13:14 »

Geloof niet dat Ciska familie van me is... Nee, wij hebben geen Ciska in de familie.

Wellicht dat iemand mij kan vertellen hoe het zit als je een stuk land koopt met een vergunning voor het bouwen van een huis of je er niet meer op kunt zetten ivm B&B.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Aug 2008, 16:28 »

Welkom op het forum. Er zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen die je vast kunnen helpen. Heel veel succes (en plezier) met alle uitzoekerij, en dromen zijn er soms om waar te maken  Wink
Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Aug 2008, 19:34 »

Wij hebben 11 jaar geleden onze droom om in Schotland te wonen gerealiseerd en hebben destijds een gewoon woonhuis gekocht waar we, zonder dat we vergunningen hoefden aan te vragen, een B&B in zijn begonnen.
Als je hier een stuk grond koopt dan koop je dat doorgaans met bouwvergunning voor een huis en een vergunning voor bijv. een visvijver zul je apart aan moeten vragen. Ik zou altijd aanraden om als je de volgende keer in Schotland bent om bij een solicitor firma binnen te lopen om advies te vragen over hoe je plannen het beste te verwezelijken. Het beste een solicitor firma met een 'property' afdeling. Wij hebben zelf destijds een jaar voor we emigreerden al een solicitor benaderd en daar ontzettend veel advies van gekregen - en nog gratis ook! Weet niet of het tegenwoordig nog steeds gratis is.......

Heel veel sukses met de plannen,
Mirjam
vanderstok
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Aug 2008, 07:54 »

Wat leuk dat jullie al 11 jaar in Schotland zijn. Hopelijk gaat alles goed daar!?!
Hoe kijken jullie terug naar de tijd dat jullie Nederland verlieten. Hoe was jullie sociale leven dat jullie achterlieten. Misschien toeval maar heb wellicht iets gevonden, een forellen visvijver die al bestaat waar ik waarschijnlijk volgende maand ga kijken.
Als ik vertrek, ga ik namelijk wel alleen. Ik weet dat wanneer je op het vaste land woont en niet op de eilanden bezoek van familie en vrienden makkelijker is en goedkoper maar ben benieuw in welke mate vrienden en familie langs zullen komen. Over mijn ouders heb ik geen twijfel, die komen 1 keer per maand. In ieder geval thanks for the tips!
Ina
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Aug 2008, 08:19 »

Welkom op het forum. Ik begrijp de Poll niet, wat vraag je daar precies? dontknow

Yours Aye for Scotland
vanderstok
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Aug 2008, 11:32 »

Welkom op het forum. Ik begrijp de Poll niet, wat vraag je daar precies? dontknow

Zie eerst geschreven stukje: Wie kan mij iets vertellen over het beginnen van visvijvers en B&B.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Dromen over wonen in Schotland
Ga naar: