ciscka
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 17 Aug 2008, 11:46 » |
|
Hallo,
Ik zag al wel dat er verschillende sites zijn waar ik openbaar vervoer info kan zoeken, maar wat ik niet kan vinden is info over een transfer tussen Fort William en Inverness. Klopt het dat het ong. 100 km. is? Rijdt daar geen trein of bus?
Groetjes Ciscka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ciscka
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Aug 2008, 13:42 » |
|
Hartelijk dank Dirk voor je snelle reactie. Ik heb het gevonden en de reistijd valt me mee. Wat denken jullie van deze planning, met openbaar vervoer: Dag 1. Prestwick >Glasgow - bus of trein? Dag 2. Glasgow > Fort William - trein Dag 3. Fort William, waar dit: http://www.nevisrange.co.uk/summer/ me mooi lijkt voor ons Dag 4. Fort William > Inverness - bus Dag 5. Inverness > Edinburgh - trein Dag 6. Edinburgh > Glasgow - trein Dag 7. Glasgow Dag 8. om 9.05 terugvlucht vanaf Prestwick - hoop dat er zo vroeg een bus naar toe gaat. Alvast dank voor reacties Ciscka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Aug 2008, 13:45 » |
|
Ziet er uit als een leuke rond trip.
Hoe laat komen jullie aan op Prestwick? Misschein dat je anders nog dezelfde dag naar Fort Willaim kan komen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ciscka
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Aug 2008, 17:48 » |
|
Hoi Dirk,
We landen om 12.40 uur op Prestwick. Ik had die mogelijkheid ook bekeken. Zover ik kan zien kunnen we dan pas rond 16.00uur de trein vanuit Glasgow naar Fort W. pakken. Dan zijn we nogal laat daar en dat lijkt me niet fijn. Ook van Glasgow naar Inverness zou het laat worden.
Misschien zie ik het verkeerd? Dan lees ik graag alternatieven.
Groet Ciscka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Aug 2008, 18:23 » |
|
Gaat inderdaad wat laat worden.
Een optie is eventueel de trein te pakken vanaf Prestwick naar Glasgow en dan met de city link bus verder Als je de bus van 3 uur kan halen dan ben je om 6 uur in Fort William.
Maar dan moet je ook geen oponthoud hebben. Een bus later en het word al 8 uur dat je savonds aankomt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Aug 2008, 18:49 » |
|
ik ben in 1992 met een vriendin van mij door Engeland ( Yorkshire en Lakedistrict) en Schotland getrokken, ook met openbaar vervoer. Wij reisden toen van het Lake dDstrict naar Fort William, maar omdat we onderweg vreseliijk oponthoud hadden, hebben we noodgedwongen een nacht doorgebracht in de jeugdherberg in Glasgow. Dat soort dingen kunnen dus gebeuren, altijd handig om in je achterhoofd te houden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ciscka
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Aug 2008, 21:32 » |
|
@Dirk, Dat is inderdaad een optie. Ik had niet naar busverbindingen op die afstand gezocht, denkende dat de bus er altijd langer over doet dan de trein. Dat is in dit geval dus niet zo. Ik zal deze mogelijkheid nog verder bekijken. Bedankt!
@Skye, Als we zoveel oponthoud krijgen komen we echt dagen tekort. Ik heb nu al de idee dat we teveel willen in te weinig dagen. Als het zo is zullen we moeten improviseren, dat zal dan ook wel lukken. Dank voor je attente waarschuwing.
Groet Ciscka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ciscka
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Aug 2008, 21:23 » |
|
Ik begin nu toch wel serieus de afweging te maken of het niet toch prettiger zal zijn om een auto te huren. Velen schrijven dat het links rijden snel went en dan zijn de voordelen van eigen vervoer toch wel enorm. De vrijheid eigen tijden in te delen en te stoppen en logeren waar het ons op dat moment uitkomt. Zelfs zonder reserveringen van slaapgelegenheid. Wellicht is het iets duurder maar dat lijkt te overzien. Ik twijfel nog even verder  Groet Ciscka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 23 Aug 2008, 09:55 » |
|
Hallo ciska Bij twijfel zou ik zeggen "doen" huur die auto. Denkende aan de vrijheid die je met een auto hebt. Aan het links rijden ben je zo gewent. Weet niet wat een auto huren daar kost, maar ik denk dat de openbaar vervoerkosten voor twee personen ook wel hoog zijn. Het huren van een auto heeft vind ik zoveel meer voordelen dan het openbaar vervoer. Jullie stappen 'smorgens in de auto op het tijdstip dat jullie weg willen. Stoppen onderweg waar jullie het willen en heel belangrijk ook hoelang jullie willen. Aan het eind van de dag stoppen bij/voor jullie overnachtingadres als jullie denken genoeg voor vandaag hier lijkt het gezellig/goed voor de avond cq nacht. Jullie gaan buiten het seizoen dat er zullen vast wel genoeg overnachtigen te vinden zijn. Groetjes Petra 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ciscka
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 06 Sep 2008, 15:36 » |
|
Hoi, even laten weten hoe het verder gaat. We hebben toch een auto gereserveerd en de route is ook gewijzigd. De auto is gehuurd via auto-europe, een automaat. Alhoewel ik nog nooit in een automaat gereden heb leek me dat nu toch handiger, geen schakelgedoe. We gaan vanaf Prestwick meteen naar Fort William en daar zijn de 1ste 2 nachten geboekt. De vriend van zoon/broer reist ook mee de eerste 2 dagen en die weet de weg daar en laat ons wat mooie plaatsen zien waar ze samen waren. Daarna staat alles nog open en reserveren we niets meer, we zien wel waar we een slaapplek vinden. Glasgow slaan we over en Skye komt er zeker in. Jullie horen het vervolg nog wel  Groeten Ciscka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 06 Sep 2008, 19:25 » |
|
Skye mag je niet missen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ciscka
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 07 Sep 2008, 19:18 » |
|
@Skye,
Wat moeten we zeker zien in (of is het op ? ) Skye? Nog suggesties voor een B&B adres op Skye?
Groetjes Ciscka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 07 Sep 2008, 19:32 » |
|
skye heeft gewoon een hele diverse natuur. Op het zuidelijke deel de meeste bomen en groen. Je hebt de magnifieke Cuillins, de rode en de zwarte. Bovenin heb je weer de Quiraing, die weer heel anders is. De whiskydistillery van Talisker. De Stein-inn in Stein. Portree is de grootste plaats. Over B&B's kan ik niet veel zeggen. Ik heb ooit, in 1992 eens 1 nachtje in een B&B in Broadford gezeten, omdat we weggeregend waren in Fort William, maar of dat ding nog bestaat? Verder kamperen wij altijd. Maar mischien is er iemand anders die je daar een antwoord op kan geven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 07 Sep 2008, 19:53 » |
|
Als jullie een B&B zoeken op Skye dan kan ik deze in Broadford zeker aanraden. http://www.lochalsh.net/carrick/frameset.htmlWe hebben er een keer overnacht en het uitzicht van uit de tuin is schitterend. Het word gerund door een Nederlands stel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 08 Sep 2008, 19:08 » |
|
Ik ben het helemaal met Skye eens, het is echt de moeite waard! Wij waren er een week, en we hadden nog tijd te weinig voor alles. De Quiraing is zeer zeker de moeite waard om te wandelen, en een niet al te moeilijke wandeling/beklimming. vooral met mooi weer super uitzichten op de Outer Hebrides en de Applecross.
Dirk, heb de link even bij mijn favorieten gezet, zag er leuk uit!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ciscka
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 08 Sep 2008, 20:35 » |
|
Skye, Dirk en Wilma, dank voor de info. Dat B&B adres vond ik ook ergens en heb het opgeschreven. Verder reserveren heb ik niet gedaan. Wat zullen we het druk hebben .... een geluk dat we geen whisky-liefhebbers zijn, dat scheelt tijd  Nog 2 nachtjes slapen .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 08 Sep 2008, 21:21 » |
|
Alvast veel plezier en een fijne (memorabele) vakantie toegewenst.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|