Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 16:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Alweer 6 weken in Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Alweer 6 weken in Schotland  (gelezen 1692 keer)
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Gepost op: 25 Jul 2008, 17:38 »

Piper Beste allemaal,  bagpiper

Heb eindelijk de tijd gevonden om te laten weten hoe het ons is vergaan na mijn laatste update

Zoals ik al beschreven heb, was er na mijn terugkomst in nederland nogal wat te organiseren.
Ben meteen aan het werk gegaan en heb alles redelijk goed kunnen afhandelen.
Zijn wel een paar rotproblemen tegengekomen, zoals opzeggen inboedelverzekering, mobiele telefoons opzeggen e.d.
Die maatschappijen doen wel heel erg moeilijk.
Martina en Stephanie hebben met "pijn in hun hart" ontslag genomen en konden de laatste weken voor de verhuizing nog even lekker meehelpen.
Ontzettend veel spullen hebben we alsnog weggegeven aan familie. Onze oudste dochter was maar wat blij met ons.
Veel meubels zijn bij haar en de schoonzoon terechtgekomen. Konden ze goed gebruiken voor hun nieuwe huis die op dit moment in aanbouw is.
Scheelt hun weer in de kosten !!!
Een "Farewell" party kon niet uitblijven en het was dan ook gezellig druk in huis met al die mensen bij elkaar.
(waren toen toch echt wel moeilijke momenten met goede vrienden en familie)
Als eerste de verhuisdatum met het verhuisbedrijf vastgezet op woensdag 11 juni 2008.
Dinsdag 10 juni 2008 kwamen ze alles inpakken (voorzover we het niet meer nodig hadden)
en de verhuisdag zelf ging erg vlotjes. De jongens hebben hard gewerkt en hadden een goede dosis humor meegebracht.
Martina is toch nog even voor een paar uur het huis uitgevlucht, toen ze uiteindelijk aan de begane grond gingen beginnen.
Toen kwam de verhuizing voor haar toch wel heel erg dichtbij.
Om een uur of vier vertrok de wagen dan toch echt. Het huis was leeg.
Een laatste inspectie en op naar het hotel (in Almere voor 2 nachten) om even lekker bij te komen.
Donderdag 12 juni de sleutels afgegeven aan de makelaar en de deur voor het laatst achter ons gesloten.
Vrijdag ochtend 13 juni  kwamen onze dochter en schoonzoon nog even met ons ontbijten in het hotel voordat ze naar hun werk moesten en hebben wij de boot naar Hull genomen en rustig van de overtocht genoten.
Lekker op ons gemak zijn we in twee dagen naar inverness gereden. (overnachting in Sterling)
Mirjam en Bert hadden gelukkig nog twee kamers vrij voor twee nachten.
De verhuiswagen zou pas op dinsdag 17 juni  in inverness arriveren, dus moesten de nachten van zondag en maandag overbruggen.
Maandag 16 juni hebben we sleutels van het nieuwe huis ontvangen en hebben martina en stephanie het huis voor het eerst kunnen zien
Ik was wel erg benieuwd naar hun reactie maar die viel me enorm mee. Martina vond het een erg leuk huis en begon al meteen
alles in gedachte in te richten. Stephanie heeft direct de grootste slaapkamer in beslag genomen. (geen discussie mogelijk)
Gaandeweg zijn we erg druk geweest met het inrichten van het huis (voornamelijk door Martina) en het kopen van allerlei
nieuwe meubels (ook hoofdzakelijk door Martina)
Het bleek toch dat een aantal meubels niet paste. (Slaapkamer, Bankstel)

Ik heb me meer bezig gehouden met het organiseren van de formaliteiten.
Inschrijven bij de dokter, bankrekening openen, telefoon aanvragen, internet aanvragen,
inboedelverzekering regelen, TV License, Council tax enz.enz. evil5
Ben op dit moment bezig met het omzetten van het auto kenteken.
Alles komt uiteindelijk op z'n pootjes terecht.

Ondanks de drukke periode voelen we ons hier heerlijk.
het weer speelt lekker mee en de natuur is prachtig
We hebben het culloden forrest op loopafstand van ons huis en daar kun je heerlijke
wandelingen maken. (zelfs in de regen)
De twee meiden zijn op dit moment lekker in de stad, dus dat geeft mij de tijd hier wat te schrijven.

Nou voorlopig was dit het even.
De keuze die we gemaakt hebben was de juiste en voelen ons erg happy.

Tot horens

Erwin, Martina en Stephanie

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Jul 2008, 19:53 »

Zo'n verhaal komt ons bekend voor.
We wonen hier nu al weer negen jaar en met veel plezier.

Leuk dat alles een beetje goed verlopen is.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Jul 2008, 17:40 »

leuk om wat van jullie te 'horen'  en hou ons verder op de hoogte hoor. veel plezier verder nog.

Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Jul 2008, 18:38 »

Hoi Erwin

Geweldig dat alles zo vlotjes verlopen is! Nog even en we kunnen een Nederlandse club oprichten in Inverness! Misschien komen we elkaar eens in Tesco op het retail park tegen!

Groeten,
Ellen
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Aug 2008, 17:25 »

Hallo Ellen,

Zou leuk zijn.
Tesco op het retail park (langs de A96) is eigenlijk zo'n beetje al onze vaste supermarkt
geworden omdat het zo lekker dichtbij is en omdat hij elke dag zo lekker lang open is.
Niet alleen de Tesco maar ook alle andere zaken zoals Argos, Curry, bioscoop, Pizza hut e.d.
hebben veel te bieden.
Moeten maar eens wat verzinnen om elkaar te zien. Zal martina ook erg leuk vinden.
misschien een briefje ergens ophangen ?
groeten erwin
Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 06 Aug 2008, 10:06 »

Of via email. Ik ga meestal langs de Tesco in combinatie met een bezoek aan Homebase, B&Q etc. voor/met manlief. Dus niet echt gepland.

Hoe gaat het met de auto? Ik kijk voorlopig uit naar Nederlandse nummerborden op de parkeerplaats!

Groeten,
Ellen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Alweer 6 weken in Schotland
Ga naar: