Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 16:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Niet te missen tips??
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Niet te missen tips??  (gelezen 6462 keer)
Corine
Gast
« Gepost op: 17 Jul 2008, 09:26 »

Wij gaan eind augustus voor 2,5 week naar Schotland. We gaan naar Edinburgh, Trossachs, Glencoe, Skye en Cairngorms.
Reisgidsen e.d. hebben we al bekeken. Wie heeft er nog tips van bezienswaardigheden, activiteiten, enz. buiten de boekjes om, dus weinig ergens genoemd, maar wel heel erg de moeite waard?
Mooie wandelroutes zijn ook erg welkom.

Corine
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Jul 2008, 07:19 »

Niemand?Huh??  crybaby2
Petra
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Jul 2008, 11:44 »

Hallo Corine niet  crybaby2 meis, komop  Kiss

Denk dat veel forumleden aan het inpakken zijn voor ..../ op vakantie zijn / aan het opruimen zijn van...  / aan het bijkomen zijn van ..../ aan het zwijmelen zijn bij de vakantie foto's of misschien wel onder de tafel liggen van al de meegebrachte  Whisky

Zelf kan ik je DE tip niet geven, ben daar namelijk alleen op doorreis geweest.
Het is wel een groot gebied wat je in 2,5 week wil gaan beleven.
Je zal regelmatig mooie plekjes zien, als het kan de auto parkeren en wandelen maar. Er zijn genoeg wandelmogelijkheden die niet aangegeven staan en die ook zeer de moeite zijn. Zo zal je zien dat je net weer een eindje verder bent gereden en al weer iets moois ziet en dan moet je kiezen doorrijden of lekker wandelen en de rest van het gebied een andere keer zien want dan is wat jij wil echt te veel in deze 2,5 week.
Ben wel in Edinburgh geweest en vond de busrit wel heel leuk  icon_thumleft

Het is ook zo persoonlijk waar je van houd, paardrijden of een workshop in het plaatselijke dorpshuis.
Daarbij is het ook maar net wanneer wat georganiseerd wordt.
Er zijn diverse musea maar ook hier is het maar net wat je interresse heeft.

Kijk oudere topics eens door, daarin staan ook vaak hele goede sites als tip vermeld.
Bij de TIC in de buurt van waar je bent hebben ze wel folders met wat er in de omgeving is te zien en te doen.
Schotse vakantiegangers vertellen ook wel waar ze geweest zijn en dan kun je "bekijken" of dat wat voor je is.
De plaatselijke bevolking wil je ook wel het één en ander vertellen en van wie kan je het nu beter horen  laughing7

Groetjes Petra
Helen
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Jul 2008, 13:48 »

Hoi!
Ben pas 1 keertje geweest, maar als je toch richting Skye gaat dan kan ik je het dorpje Plockton aanraden, ongeveer 12 km voor Kyle of Lochalsh.
Heel mooi dorpje aan een baai, goede restaurants waar je voor niet al te veel geld kunt eten, er schijnt een mooie wandelroute te zijn (die heb ik nog niet gevonden, maar het begin ligt tussen het station en het dorp) en de boottocht naar de zeehonden was ook zeker de moeite waard.

Ik zou er graag nog een keer naar toe gaan als ik nog een keer in Schotland kom, in dat dorp had ik echt het vakantiegevoel.

Greetz,
Helen
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Jul 2008, 19:53 »

Misschien dat je de pagina's al kent?

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/index.html

http://www.sportwide.co.uk/walking/

http://www.walkhighlands.co.uk/Forum/

http://www.walkingworld.com/findawalk/findawalk.asp  ( hier moet je alleen wel voor betalen)

Teije
Administrator
*

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Jul 2008, 23:26 »

Hoi Corine,

het is altijd lastig om tips te geven. Maar als je goed rondleest op het forum vind je er heel wat.
Heel vaak zijn er al goede tips gegeven door mensen in andere onderwerpen en zijn ze niet altijd online om die nogmaals door te geven.

Succes met de voorbereidingen.
kc
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Jul 2008, 13:03 »

Citaat
2,5 week naar Schotland. We gaan naar Edinburgh, Trossachs, Glencoe, Skye en Cairngorms.
Vind ik ook wat veel, maar dat is afhankelijk van je/ieders reisstijl.
Pin je niet vast, indien mogelijk, op je vooropgezette reisschema.  Durf het aan te passen.

Enkele, voor mij toffe, uitstappen en bezienswaardigheden in de streken die je wil aandoen (enkel diegenen die ikzelf al ben geweest) :
-geschiedenis : - historisch dubbelmuseum te Kingussie en Newtonmore (langs de A86, Cairngorn)
                     - Ruthven Barracks
                     - één of andere watermolen in verval, gehuisvest in een Black House, Skye, in de buurt van Loch Pooltiel
                     - Neist Point, Skye.  De wandeling er naar toe en het uitzicht op de Outer Hebrides  drunken_smilie
-natuur : - Highland Wildlife Park (langs A86, Kincraig, Cairngorn) : alle dieren die ooit geleefd hebben in Schotland (uitgezonderd dino's : die hebben ze niet kunnen vinden  tongue3)
               - wandeling naar Old Mann of Storr, Skye.  Het uitzicht.
Edinburgh : de allereerste keer dat ik daar was, heb ik gewoon genoten van de andere bouwstijl.  Nadien vond ik het gewoon te druk.  Leuk museum : The Georgian House : ware Upstairs, Downstairs stijl  icon_smile

Citaat
dan kan ik je het dorpje Plockton aanraden
Volledig akkoord.

Indien je ook wil wandelen (10 à 20 km), dan kan je best uitzien naar kleine boekjes in de lokale VVV's met een 20-tal wandelingen per regio.  Eventueel een OS-map kopen http://explore.ordnancesurvey.co.uk/ (vind je ook in B en NL)

Koen

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Niet te missen tips??
Ga naar: