2,5 week naar Schotland. We gaan naar Edinburgh, Trossachs, Glencoe, Skye en Cairngorms.
Vind ik ook wat veel, maar dat is afhankelijk van je/ieders reisstijl.
Pin je niet vast, indien mogelijk, op je vooropgezette reisschema. Durf het aan te passen.
Enkele, voor mij toffe, uitstappen en bezienswaardigheden in de streken die je wil aandoen (enkel diegenen die ikzelf al ben geweest) :
-geschiedenis : - historisch dubbelmuseum te Kingussie en Newtonmore (langs de A86, Cairngorn)
- Ruthven Barracks
- één of andere watermolen in verval, gehuisvest in een Black House, Skye, in de buurt van Loch Pooltiel
- Neist Point, Skye. De wandeling er naar toe en het uitzicht op de Outer Hebrides
-natuur : - Highland Wildlife Park (langs A86, Kincraig, Cairngorn) : alle dieren die ooit geleefd hebben in Schotland (uitgezonderd dino's : die hebben ze niet kunnen vinden

)
- wandeling naar Old Mann of Storr, Skye. Het uitzicht.
Edinburgh : de allereerste keer dat ik daar was, heb ik gewoon genoten van de andere bouwstijl. Nadien vond ik het gewoon te druk. Leuk museum : The Georgian House : ware Upstairs, Downstairs stijl
dan kan ik je het dorpje Plockton aanraden
Volledig akkoord.
Indien je ook wil wandelen (10 à 20 km), dan kan je best uitzien naar kleine boekjes in de lokale VVV's met een 20-tal wandelingen per regio. Eventueel een OS-map kopen
http://explore.ordnancesurvey.co.uk/ (vind je ook in B en NL)
Koen