Na een vraag van Pieter zal ik hier even wat meer vertellen over onze vakantie in Schotland.
De vakantie draaide in principe alleen maar om een 4-daagse schapendrijfclinic.... dat was de opzet. Gelukkig had ik steeds meer daagjes eraan vast gepland hier al in Nederland. Ik had al zo'n voorgevoel dat ik daar niet te kort moest zijn

Achteraf gezien nog veel te kort uiteraard

Mijn vakantie was.............. super!!! Ik ben compleet verliefd geworden op dat land

De mensen, ook allemaal zo aardig! Geweldig. De clinic met Keltic was fantastisch, ik heb 4 dagen mogen trainen met 1 van de beste handlers van Schotland. Het klikte enorm en ik heb heel veel geleerd. Wat is het toch jammer he, dat je mensen niet mee naar huis kunt nemen....

Schotland is prachtig, ik voelde me er direct op m'n plek. Ik heb me nog nooit zo thuis gevoeld in een vakantieland. Wat een schitterende omgeving, mooie hills. Maar het kwam ook mede door de 3 trainers, na de clinic ook vaak met hen opgetrokken. 2 zaterdagen met hun naar trials geweest, dat was top.
Maar ook het huisje daar, heel simpel maar o, zo zalig. Met een veranda waar 2 schommelstoelen op staan.... hmmmm altijd al een droom voor mij geweest om zelf te hebben.
Al hebben we misschien te weinig gezien, de toeristische dingen hebben we voor nu nog links laten liggen, ik heb met volle teugen genoten!
En ik haat het om weer hier in Nederland te zijn

Ik wou ook absoluut niet weg. Hier begon de ellende weer, letterlijk ook want in Nederland ging de auto kapot
Moet een nieuwe waterpomp in.
Bij thuiskomst bleek ook nog eens in Keltic bloed aan zijn ene voorpoot had

2 van zijn voetzooltjes zat een snee in, waarvan eentje behoorlijk groot. Dus die ben ik nu aan het behandelen met sodabadjes en heb ik hondenschoentjes gekocht voor buiten, zodat het goed schoon kan blijven. Het ziet er nu al wel iets beter uit, maar het is nog niet helemaal klaar. Na de bootreis gelijk met ze naar het strand gegaan zodat ze na zo'n 15 uur in de auto zitten 's ff lekker konden rennen en uitwaaien. Waarschijnlijk heeft Keltic daar z'n poot open gehaald aan van die scheermes-schelpdingen. Het strand lag er bezaaid mee, stom van me, ik had daar op moeten letten. Maar was er ook met m'n hoofd blijkbaar niet helemaal bij.
Nu blijf ik maar kijken naar de foto's.... vol heimwee.