Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 16:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: De eerste keer.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De eerste keer.  (gelezen 1934 keer)
Popsie
Gast
« Gepost op: 10 Jul 2008, 06:48 »

Hallo, in september gaan wij voor de eerste keer naar Schotland.
We gaan met de wagen via Eurotunnel en hier mijn programma...
ik weet het, het ziet er wat zwaar uit, maar, we hebben er niets op tegen om lang in de wagen te zitten
en willen nu vooral een verkenning doen van Schotland, een paar plaatsen uitpikken en de volgende keer
langer blijven op een bepaalde plaats.

Dag 1 : Gent (B) - Livingston (via Eurotunnel)
Dag 2 : Livingston - Inverness
Dag 3 : Inverness - Greenock
Dag 4 : Greenock - Sheffield (UK)
Dag 5 : Sheffield - Gent

met vriendelijke groeten
Yves
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Jul 2008, 10:13 »

Welkom,

Ook wij gaan de laatste jaren via de Eurotunnel.  Wij vertrekken dan vrijdagmiddag en overnachten bij Birmingham om de volgende dag relaxed naar Edinburgh te rijden.

Jullie plannen zijn wel erg veel autozitten. Ik hoop dat je genoeg tijd hebt om Schotland ook buiten de auto te kunnen verkennen.

Hoe overnachten jullie? Zijn de plaatsen al gereserveerd of kan je nog schuiven. Bv Sheffield zou niet mij eerste keus zijn.

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Jul 2008, 16:09 »

Ik vind het een zeer grote afstand die jullie af willen leggen.
Voor het eerst naar Schotland is fantastisch  sunny
Maar ik zou de lange rit naar Inverness niet willen adviseren.
Ga maximaal naar bijvoorbeeld Pitlochry of Oban; ook hier zie je mooie Schotse bezienswaardigheden.
Het bespaart wel zo'n 10 uur rijtijd!

Egbert
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Jul 2008, 16:28 »

Waarom Livingston. Ik  ken dat omdat onze zoon daar woont, maar zou daar zelf anders niet heen gaan. Persoonlijk zou ik een hele andere route doen. Maar toch veel plezier.
 wave wave
Margolia
Popsie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Jul 2008, 19:10 »

Hallo allemaal,
bedankt voor de reacties. Ja...als beginneling heb ik mij gewoon gebaseerd op de afstanden en tijd (Mappy) en heb zo gerekend
de eerste dag rond de 1000 Km en dan per dag rond de 400. Wij hebben maar één weekje verlof dus... Dan heb ik rond die plaatsen waar
ik via de Km's uitkwam een hotelletje gezocht (en reeds allemaal geboekt  Hypocriet ) en zodus...
Maar, ik herhaal nog eens, voor wat ons betreft, het gaat een ontdekkinsgreis zijn door Schotland, rijden, fotograferen, noteren, onthouden...
En dan volgend jaar met die informatie iets moois proberen uit te bouwen.

Mvg
Yves
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Jul 2008, 08:19 »

Je moet wel erg van rijden houden als je op vakantie 1000 kilometer voor lief neemt, maar ook ik heb er ritten opzitten van 700+ om in 1 dag op locatie te komen. Reizen in GB is voor mij zo'n avontuur dat de kilometers onder de auto doorglijden.

Zoals je zegt: het is voor jullie een ontdekkingsreis en geniet dus goed in die week. Je gaat er veel ontdekken en welhaast later in het jaar terugkomen.

Goede reis en geniet onderweg.
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Jul 2008, 18:10 »

Tja dan het zo'n vakantie a la' de Japanners !  laughing7
Grote afstanden met veel km's en snel een bezienswaardigheid fotograveren en hup de auto weer in !  icon_biggrin op naar de volgende  Wink

Toch heel veel plezier  !!  wave

Albert

Helen
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 11 Jul 2008, 19:04 »

Ik wens jullie heel veel plezier en veel kijkgenot tijdens jullie autorit door Schotland!

Greetzz,
Helen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: De eerste keer.
Ga naar: