Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 15:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Mystieke plaatsen in Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mystieke plaatsen in Schotland  (gelezen 1767 keer)
Janine
Gast
« Gepost op: 07 Jun 2008, 16:54 »

Hallo!

Eerste keer dat we naar Schotland gaan en ik lees jullie tips en trucs met gretigheid, haha!

Hebben jullie nog tips voor mystieke, bijzondere, mooie, absolute mustsees van Schotland? Vooral plekken met een voorgeschiedenis of lading interesseren me. We willen wat langere wandelingen gaan maken, zullen eerst een tijdje rond Inverness zitten en dan een weekje hebben om richting Holy Island te gaan. Dus tips zijn van harte welkom!!

Dank je wel!
Janine
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Jun 2008, 17:46 »

Hallo Janine,
Tja, Schotland is vol mystiek!
Ik heb Schotland altijd machtig interessant gevonden en na het lezen van een paar romans van Diana Gabaldon wist ik het zeker, ik MOEST Schotland ervaren. En ik ben dit jaar voor de 4e keer terug gegaan, dus je snapt wel hoeveel ik van Schotland  hou!
Ik ben vooral geïnteresseerd in de geschiedenisperiode van rond 1745, de laatste opstand van Schotland. Je zou Glen finnan kunnen bezoeken, prachtig monument en wandelingen in de buurt, het is op de road to the Isles, absoluut een must.
In de buurt van Inverness kan je Culloden bezoeken, ik vond het geweldig maar mijn gezin niet..... Verward
Als iets van Bravehart kent (William Wallace), dan is Stirling bijv. ook erg interessant, kortom er is genoeg en te veel om op te noemen.

Janine
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Jun 2008, 19:39 »

Bedankt voor je reactie!
Leuk, een schrijfster die ik nog niet ken. Ik heb alle boeken van Julliet Marillier gelezen, veel van haar boeken spelen in de Keltische periode. En ja, natuurlijk heb ik Braveheart gezien, dus bedankt voor de tip  icon_colors

Wat is er in Culloden te doen/zien? Heb al een een stuk gevonden over Iona, Rosslyn Chapel, Schiehallion, Glen Lyon, Fortingall Yew.

Ik ben heel benieuwd, nog een paar weekjes!  hello2
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Jun 2008, 22:36 »

Culloden Battlefield ligt buiten Inverness:

hier

Daar is de laatste slag geleverd, en verloren van de engelsen.
De battlefield is te bezoeken en er is een visitor centre. Op het battlefield liggen de clanstenen van de mensen die gesneuveld waren.

Ina
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Jun 2008, 14:36 »

Als je in de buurt van Inverness bent mag je de Clava Cairns niet overslaan natuurlijk!

Yours Aye for Scotland
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Jun 2008, 15:36 »

Als je naast Holy Island nog meer tijd hebt op Arran is Machrie Moor zeker het bezichtigen waard. Hier nog wat meer info in het Nederlands. Mooie plek om gewoon lekker een uurtje over het verende veen te dwalen.
Ook de wandeling naar King's Cave, mooie uitzichten en grotten en er zit nog een mysterieus verleden aan de King's Cave ook. Een wandeling is goed te combineren met een bezoek aan Machrie Moor.

Iona zit ook vol historie, alleen werkt dat het best als je er een nachtje (of langer uiteraard) blijft. En vooral verder lopen dan de Abbey, het hele eiland is schitterend om overheen te wandelen. Het kan overdag erg druk worden met dagjesmensen die vooral van de ferry richting Abbey wandelen en weer terug, 's avonds wordt het rustig en stil en in de schemer lijken de oude gebouwen van de Nunnery meer op de set van een griezelfilm. Mooi om doorheen te wandelen terwijl de vleermuizen om je oren vliegen dan.
Janine
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 11 Jun 2008, 07:27 »

Dank jullie voor de reacties! Iona zal ik zelf ook een dagje bezoeken, zit er dan toch een eiland naast. Maar overnachten wordt lastig, al is het wel aantrekkelijk als ik dat zo hoor!
We zitten een weekend op Arran, dus dat komt wel goed denk ik. Kunnen we wel een dagje aan vastplakken Wink

Bedankt ook voor links naar handige sites!

Pff, dat wordt nog lastig kiezen, ik snap nu waarom iedereen nog wel een keer of 4 terug gaat, haha Smiley
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Mystieke plaatsen in Schotland
Ga naar: