Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 15:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Rosslyn Chapel 2008
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Rosslyn Chapel 2008  (gelezen 1291 keer)
Annet
Gast
« Gepost op: 31 Mei 2008, 17:57 »

Tijdens onze komende vakantie heb ik ook Rosslyn Chapel op het 'to do'-lijstje staan maar links en rechts op internet kom ik niet altijd positieve reacties tegen. Is het de moeite waard vraag ik me af.
Wie heeft recente ervaringen en kan mij meer vertellen?

gr.
Annet
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2008, 18:11 »

Wij zijn in 2006 geweest.
1. Het is erg toeristisch, dus prijzig, ik dacht toen 7 pond per persoon.
2. Het gebouw staat "permanent" in de steigers, voordeel is dat je er op mag en dus ook het dak kan bekijken (en een mooi uitzicht hebt)
3. Het beeldhouwwerk is wel erg mooi.
4. Omdat het een klein kerkje is, kan het binnen wel eens dringen zijn (vooral als er net een bus is losgelaten).
5. Met 2 uurtjes heb je het echt wel gezien, dus plan het als onderdeel van een andere dagtrip.

Groundskeeper Willie
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Mei 2008, 18:36 »

Ja, ben het helemaal met Hans eens.

Prijzen zijn nu overigens 7.50. Ik ben nog in 2007 geweest. Aardig voor een uurtje!
Ik had me er toen zelf veel van voorgesteld, maar dat viel wat tegen. Het is vrij klein en er wordt eigenlijk alleen veel aandacht besteed aan de "carvings".

Het was aardig om een keer te zien, maar dat kwam bij mij vooral door het gezelschap.

Ach, Ik was ook 7 pond kwijt was voor een lochness adventure nabij Inverness. Dat bleek een film te zijn van 30 minuten.  Bonk

Dan was Rosslyn nog zeer aantrekkelijk!

De GBP staat ook wat lager nu Aye

By the weg:
Please note that the B7003 approach road from Bonnyrigg to Roslin is closed due to a landslide.
This route is expected to be closed for up to 10 months!  There is a diversion in operation but please allow an extra 10 minutes if travelling this route.

Veel plezier!

groet,

Dennis

skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mei 2008, 18:55 »

wij zijn er ongeveer gillend weggelopen. Ons te touristisch. Heel veel bussen, de chapel in de steigers, vond ik ook erg eigenlijk.

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mei 2008, 19:58 »

Ha Annet,

Wij hebben vorig jaar Rosslyn Chapel bezocht.

Op het moment dat wij er waren was het rustig (we waren er eind april) en stond er een gids te vertellen over Rosslyn Chapel .

Wij vonden het heel erg mooi.

Moet wel zeggen: Het is niet groot, wij hadden het in 1,5 uur gezien.

Groetjes Toeter

Annet
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Jun 2008, 18:38 »

Dank jullie wel voor de reacties!  icon_thumleft

gr.
Annet
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Rosslyn Chapel 2008
Ga naar: