Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 15:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland campings  |  Topic: campingkaart
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: campingkaart  (gelezen 5732 keer)
@texel
Gast
« Gepost op: 26 Mei 2008, 21:24 »

we gaan dit jaar voor het eerst sinds vele jaren scandinavie naar schotland. nu vroeg ik me af of je daar ook een 'campingkaart' nodig hebt om op de camping te staan?
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Mei 2008, 06:51 »

Welkom op dit forum.
We zijn zelf geen kampeerders, maar kijk ook even in DIT topic.

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Mei 2008, 06:55 »

we gaan dit jaar voor het eerst sinds vele jaren scandinavie naar schotland. nu vroeg ik me af of je daar ook een 'campingkaart' nodig hebt om op de camping te staan?

Het is niet nodig, maar als je hem hebt krijg je wel korting. En dat kan behoorlijk veel zijn.

Margolia
monique
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Mei 2008, 14:31 »

Wij waren ook altijd fervente scandinavie gangers, en gaan dus ook dit jaar voor het eerst naar schotland.
De scandinavische kaart werkt daar ( helaas) niet Wink
Ik heb de campingcarnet kaart van de ANWB aangeschaft.
( Had dus eerder begrepen van dit forum dat je daar ook korting mee krijgt.)
Misschien ook een idee voor jullie.
Monique
kc
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Mei 2008, 14:57 »

Korting ?
Hangt er vanaf op welke camping je gaat staan.
Vorig jaar was er geen enkele camping (van de 5) die korting gaf op vertoon van mijn CCI-kaart (CampingCardInternational).
"Ergens" had ik ooit gelezen dat je voor campings in GB best zo'n CCI kaart bij hebt. 
Maar hier is op het forum al enkele keren besproken wanneer je zo'n kaart écht nodig hebt : bij 1 van de 2 caravanclubs.  (als ik me niet vergis)
Zelf heb ik ze nog maar 1x nodig gehad (van de +/- 10 campings over de jaren heen).
(Ik heb gezocht naar het topic over de "kaarten", maar vind het niet terug dontknow)

Koen
monique
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Mei 2008, 15:10 »

Ik had het inderdaad ergens op het forum gelezen. Geldt het dan alleen voor de grotere campings van de "engelse Clubs"?
De bedoeling is om van de zomer in verschillende gebieden  wat kleinere campings te nemen. ( niet de hele dure). Heb er al wat uitgezocht via internet.
Ik begrijp nu dus dat we weinig aan de CCI kaart hebben?!
 icon_pale
Monique
Haras
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 27 Mei 2008, 17:10 »

Zie de verwijzing van Hans naar een eerder topic waar ook het verschil tussen de caravanclub en de camping- en caravaningclub wordt genoemd. Je hoeft overigens geen lid te zijn maar dan krijg je geen korting en mis je de gids met alle campinkjes tot 5 staanplaatsen. Aye
kc
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Mei 2008, 18:19 »

Stom
Inderdaad dat topic dus.
@texel
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 31 Mei 2008, 20:25 »

heb ook maar even het andere gelezen en bij de anwb de CCI aangevraagd, dan nog bij die andere site dat boekje aanvragen en dan komen we vast wel ergens (als het maar geen grote camping is...)  bagpiper

dank voor de reacties!
Petra
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Jun 2008, 20:39 »

Hallo @texel

Er is een kaart te koop die je kan uitvouwen als een soort plattegrondkaart.
Hierop staan denk ik wel de meeste campings die er zijn en je ziet ook heel makkelijk waar ze in Schotland zijn.
Op de achterkant staat de info over de 446 campings zoals het adres en over tent, caravan, camper, stacaravan en hond.
De kaart kost 5 pound (2008)en ik heb hem oa. gezien bij de TIC aan de doorgaande weg M 6 Penrith- Carlisle,die waar ook een Travelodge is.(dit is een heel grote TIC met denk ik wel bijna alle bestaande soorten landkaarten van Schotland) en de campingkaart is oa. ook te koop bij de camping in Cannich.
Missschien kun je hem ook bestellen, dit heb ik voor je achterop de kaart gevonden, www.ScottishCamping.com

Bij dezelfde TIC heb ik ook een boek gezien "Where to stay 2008 Caravan and Camping". Hier weet ik de prijs niet van maar het was duurder dan de kaart. Ik vond het boek minder overzichtelijk, daarbij had ik het idee dat niet alle campings erin stonden, misschien dat de info over de vermelde campings wel uitgebreider was. Op het boek stond overigens dacht ik visitscotland.com
Heb beide gezien en mijn voorkeur ging uit naar de kaart.

Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Groetjes Petra
FastLoe
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Jul 2008, 01:51 »

Ik ben in juni 10 dagen geweest en heb op verschillende campings gestaan, heel af en toe werdt er een legitimatiebewijs gevraagd, over het algemeen helemaal niks, soms was er zelfs geen beheerder, of ik bij vertrek maar 5 pondjes voor elke nacht wilde doneren  Wink
@texel
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 05 Aug 2008, 20:11 »

heb hem uiteindelijk maar 1 keer nodig gehad en dat was op een camping met slagbomen, die mijden we meestal maar kon nu niet anders (was ook belachelijk duur 25 pond!!). Verder is er nergens om gevraagd... maar goed dat we hem mee hadden Vlag. Petra, ik heb die kaart ook bij een TIC gekregen (was die van 2007). Fijne overzichtskaart waar ik onze route op heb bijgehouden. Verdere boekjes hebben we uiteindelijk ook niet gebruikt. Was meer zenuwen van mijn kant omdat ik geen idee had wat te verwachten...
monique
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 12 Aug 2008, 19:40 »

hallo mensen,
Gisteren terug gekomen uit "scottie". Het was prachtig! bagpiper
Ik had dus een campingkaart van de ANWB mee genomen....
Nergens hebben ze om legitimatie gevraagd, en nergens uberhaupt gevraagd of ik een kaart had( voor de evt korting Huh). Ik heb dus spijt dat ik een kaart gekocht heb. je hebt hem dus helemaal niet nodig. Ben op 5 campings geweest. Neem hem dus niet meer in het vervolg.
Monique
Petra
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 18 Aug 2008, 19:06 »

Hallo @texel

Kom er net achter dat ik een niet zo'n toepasselijk antwoordt heb gegeven  Bonk had toch echt niet  Whisky hoor

Weet zo niet van welk jaar mijn camping"plattegrond"kaart is, maar ze zullen per jaar niet zoveel veranderen denk ik.

Groetjes Petra
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #14 Gepost op: 07 Sep 2008, 08:46 »

hallo mensen,
Gisteren terug gekomen uit "scottie". Het was prachtig! bagpiper
Ik had dus een campingkaart van de ANWB mee genomen....
Nergens hebben ze om legitimatie gevraagd, en nergens uberhaupt gevraagd of ik een kaart had( voor de evt korting Huh). Ik heb dus spijt dat ik een kaart gekocht heb. je hebt hem dus helemaal niet nodig. Ben op 5 campings geweest. Neem hem dus niet meer in het vervolg.
Monique

Monique,
Wij staan regelmatig op de clubcampings en dan krijg je wel de korting die de Engelse leden ook krijgen. Voor ons de moeite waard. Plus dan ook nog de OAP korting ( 55 +) Dan tikt de korting aardig aan. Aan Log Long 2 nachten 2 pers met camper, met elec. voor 20 p. dat vond ik niet duur.
Voor andere campings heb je hem inderdaad niet echt nodig.
Margolia
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland campings  |  Topic: campingkaart
Ga naar: