Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 15:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Ben Nevis
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ben Nevis  (gelezen 1687 keer)
Nelson
Gast
« Gepost op: 25 Mei 2008, 13:03 »

Hoi,

Ik had even een vraagje... Ik zou in september de Ben Nevis in Schtoland aandoen maar ben er nog niet uit met wie ik naar ginder zou trekken...

dus sowieso vraag ik het: is deze route  te gevaarlijk om alleen te doen?
Ik weet het liever op voorhand dan achteraf... nuja... =)

Bedankt,
Groeten
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Mei 2008, 19:31 »

Volgens mij is het wel alleen te doen hoor. Het is druk bewandelde berg. Wij hebben een paar jaar geleden deze berg ook gedaan, en veel lopers gezien die alleen liepen. Onze 'buurman' heeft hem die week een paar keer gelopen.

Nelson
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Mei 2008, 20:55 »

Ook de route die in de link staat? (als je op "de route" klikt in mijn eerste post)

Ik denk dat het wel zeker mogelijk is... maar wou toch even checken...

Alvast bedankt!

groeten
Albertus
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 25 Mei 2008, 21:51 »

Volgens mij staan er meerdere routes bij de link.
Het normale toeristenpad kun je goed alleen volgen, het is in sept. nog steeds redelijk druk.
Bij de andere routes, vooral die via de noordeijde en met uitzicht op de NO zijde, werd mij door Engelsen (ik was er toen ook alleen) geadviseerd dat niet alleen te doen (hoogteverschil, weersinvloeden, minder mensen op de route en gladde stenen).
Mvg
Bert
Nelson
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Mei 2008, 22:41 »

Ik bedoelde die Noordelijke route...
Dan zoek ik wel nog iemand om mee te nemen...

Bedankt!
Thom
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Mei 2008, 10:14 »

Het beklimmen van een berg is en blijft altijd een onderneming met risico's. "makkelijke" bergen bestaan niet, denk maar aan de altijd wisselende weersomstandigheden waardoor onderkoeling en orientatie problemen kunnen ontstaan. Maar straks in ieder geval veel plezier gewenst op de Ben Nevis.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/highlands_and_islands/7419157.stm

Groet
Thom
Nelson
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Mei 2008, 10:54 »

Ik ben nog geen 75... =) lol..

Maar inderdaad... Bergen blijven bergen, en jezelf overschatten is te onnozel gezien de gevolgen die het kan hebben...

Bedankt voor de tips!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Ben Nevis
Ga naar: