Petra
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 22 Mei 2008, 21:34 » |
|
Hallo Ben vandaag bij een campingwinkel geweest en zag daar houten haringen liggen. Nu dacht ik ineens van hoe zou de grond van de meeste campings zijn langs de kust van de Highlands. Las meestal dat het gras is, maar het stond er niet altijd bij. Aangezien ik op de bonnevooi ga weet ik nog niet welke campings het precies worden. Zag trouwens ook plastic haringen  waar die voor zijn. Groetjes Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Mei 2008, 07:59 » |
|
Het gras ziet er inderdaad lekker groen uit, de eerste 5 á 10 cm daar onder zit hier en daar een steentje  Zal zeker geen houten haringen gebruiken tenzij je op het strand bivakeerd, en van die kunstof dingen tja is ook niet fijn. Wij gebruiken dunne stalen haringen met zo'n T profiel, weet niet of je dat wat zecht maar zijn overal inzetbaar en ijzersterk. En niet de rubberhamer vergeten hé !  succes! Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Mei 2008, 08:27 » |
|
Sluit me helemaal bij Albert aan. Wij hebben ook van die T-haringen, heb je cht wel nodig op veel plekken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Mei 2008, 08:31 » |
|
ja, die T-haringen moeten we ook nog ff kopen. afgelopen weekend even een paar daagjes proef gekampeerd, en de haringen die we bij onze tent hadden gekregen bogen al om toen ik ze uit de verpakking haalde.  greetz Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Mei 2008, 09:45 » |
|
Het gras ziet er inderdaad lekker groen uit, de eerste 5 á 10 cm daar onder zit hier en daar een steentje  Foei foei foei  : Petra gaat voor de eerste keer naar Schotland (dacht ik). De campings bestaan inderdaad daar uit 5 à 10 cm gras en daaronder STEEEEEEEEEEEENEN  Niks van steentjesZie je ze daar al aankomen met zo'n plastic rommel : KRaK. Of houten  : kan ze 's avonds ineens een kampvuur aanmaken. Net in de goede grootte afgebroken  Nee, alle gekheid op een stokje : neem inderdaad van die ijzeren, maar niet te groot is mijn mening / ervaring. Wat ook kan : grote, dikke nagels van zo'n 15 cm lengte. Nadeel : roest aan de buitenkant en vieze handen daardoor. Voordeel : pak goedkoper en overal verkrijgbaar. Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 23 Mei 2008, 11:12 » |
|
Wat ook kan : grote, dikke nagels van zo'n 15 cm lengte.
Jah, van die dikke spijkers, die hebben wij ook, maar dan wel met met een dwarsstukje.  Ooit voor Schotland gekocht bij de Vrijbuiter in Roden, maar we gebruiken ze eigenlijk altijd, dus ook in mooie grond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 23 Mei 2008, 12:29 » |
|
Zijn dat niet de "T-haringen" ? Die inderdaad (bijna) altijd voldoen. Uitgezonderd op het zand- en keienstrand  en in moeras  . Ik bedoel echt gewone "keepernagels" (zoals ze hier in de Kempen zeggen). Ook soms "5-duimers" genoemd (ofzoiets  ) ('k zit niet in de bouw  ).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 23 Mei 2008, 12:40 » |
|
Nee dat zijn zeker NIET de T haringen, maar ik heb er ook geen plaatje van ... en om nu een haring te gaan fotograveren  Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Mei 2008, 12:41 » |
|
 Foei foei foei  : Petra gaat voor de eerste keer naar Schotland (dacht ik). De campings bestaan inderdaad daar uit 5 à 10 cm gras en daaronder STEEEEEEEEEEEENEN  Niks van steentjes Nee en het regend ook nooit in Scotland hé !? hahahahahaha Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 23 Mei 2008, 12:50 » |
|
Ik bedoel echt gewone "keepernagels" (zoals ze hier in de Kempen zeggen).
Dikke spijkers, dus. Zonder dwarsstukje, dan ben je wel een stuk goedkoper uit, maar flipt je lijntje er dan niet steeds af  .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 23 Mei 2008, 12:52 » |
|
En vergeet niet een pennetrekker.  Kan heel handig zijn om de pennen uit de grond te trekken. Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 23 Mei 2008, 13:40 » |
|
Een klauwhamer vind ik het beste : inslaan en uittrekken met 1 "toestel". Nee en het regend ook nooit in Scotland hé !? hahahahahaha
Straks ga je nog beweren dat er palmbomen groeien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 23 Mei 2008, 14:15 » |
|
Straks ga je nog beweren dat er palmbomen groeien Nee dat bestaat niet !  Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grasshopster
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 23 Mei 2008, 14:36 » |
|
Rotspennen! Overal inzetbaar.  Ellen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Mei 2008, 14:49 » |
|
palmbomen heb je wel in Schotland hoor, kijk maar in Plockton
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 23 Mei 2008, 15:01 » |
|
Straks ga je nog beweren dat er palmbomen groeien Stenen cirkels waarmee je in de tijd kunt reizen zijn er ook  .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 03 Jun 2008, 18:22 » |
|
Hallo Hoewel het niet de eerste keer is dat ik naar Schotland ga is het wel voor het eerst naar de Highlands. Dacht echt dat ik bij een beschrijving van één van de campings daar, heb gelezen dat je in de duinen kan staan met de tent. Bij duinen denk ik aan zand en zodoende dacht ik aan houten haringen. Ik heb de houten haringen nu niet gekocht maar mocht ik bij deze camping aankomen ( weet niet meer welke het is) en ze nodig blijken te hebben dan zal ik aan jullie denken  KC, als kampeerder ben je toch niet bang voor vieze handen  Groetjes Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 04 Jun 2008, 14:53 » |
|
een beschrijving van één van de campings daar, heb gelezen dat je in de duinen kan staan met de tent dan zal ik aan jullie denken Ja maar  ik "kampeer" altijd met caravan. En de haringen zijn enkel voor de luifel (en Alex zijn tent, maar die staat vlakbij de caravan). En ik wist echt niet dat je in de duinen gaat kamperen  Veel reisplezier en zoek de mooie campingplekken maar op  ( met of zonder houten haringen )Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 20 Jun 2008, 12:45 » |
|
alle verschillende soorten haringen konden helaas niet verhinderen dat onze tent er echt bijna vandoor ging in een "lichte"  storm aan de west kust( net onder Ullapool) het enige wat hielp was met de buren in no-time de tent afbreken en verder landinwaarts trekken greetz Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 20 Jun 2008, 16:40 » |
|
Vorig jaar op de camping in Durness heb ik ook de luifel van de caravan gehaald. De wind was aan het draaien én harder beginnen waaien. De caravan kreeg "snokken" als de wind onder de luifel kwam. Verschillende tenten, iets verderop, bogen met de wind gewoon mee. Dat waren zo'n modellen met glasfiber-boogstokken. Of het nog comfortabel vertoeven was, betwijfel ik.
Jullie hebben dan toch een serieuze storm gehad ? Of had je niet alle piketten/haringen en stormlijnen vastgemaakt ?
Hopelijk voor de rest toch een mooie vakantie gehad ?
Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 21 Jun 2008, 20:56 » |
|
Nee dat zijn zeker NIET de T haringen, maar ik heb er ook geen plaatje van ... en om nu een haring te gaan fotograveren  Albert Huuu  sorry Pieter dat zijn dus wel T haringen .... maar die bedoelde ik niet  bedoelde deze; super sterk en je slaat ze overal in.  Rotspen stabiel 23 cm. van geprofileerd staaldraad en degelijk gegalvaniseerd. Deze stalen rotspen heeft om hem nog sterker te maken een stevig profiel (profielbreedte 7 mm. en 6 mm. hoog) en is voorzien met een scherpe 'V'-punt. Deze is uitstekend geschikt voor bevroren grond, zware grond met stenen en daardoor een bergenbedwinger bij uitstek. En ze hebben een T profiel 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 21 Jun 2008, 23:36 » |
|
... en om nu een haring te gaan fotograveren schreef Macstonemountain/Albert op 23 mei. Ben je dan nu een nieuw fototoestel aan het testen  ? Of een voorraad stevige haringen aan het inslaan  ? Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 22 Jun 2008, 14:13 » |
|
schreef Macstonemountain/Albert op 23 mei. Ben je dan nu een nieuw fototoestel aan het testen  ? Of een voorraad stevige haringen aan het inslaan  ? Koen Haha, nee heb de haringen bij de tent verkocht en nu was ik op zoek naar deze en heb ze dus gevonden, dus ja ! voorraadje inslaan !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 23 Jun 2008, 09:00 » |
|
hallo KC:
we hebben echte storm gehad. we hadden de tent helemaal ingesnoerd, met alle mogelijke goede haringen. de tent stond zoals het hoorde. maar helaas trok de wind in onze afwezigheid erg sterk aan. zelf in de auto hadden we er nog last van. maar wij hadden ook zo'n glasfiber ding, en die trok het helaas niet. maar toen ik de auto uitkwam en bij de tent stond, werd ik ook bijna omvergeblazen, en gezien mijn postuur is dat een hele onderneming. maar verder een super vakantie gehad, wel wat regen , maar dat was eigenlijk alleen maar snacht en in de vroeg morgen. dus.... daar hadden we niet veel last van
greetz Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|