Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 15:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Betaalwijze
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Betaalwijze  (gelezen 3477 keer)
Patty
Schotland fan

« Gepost op: 22 Mei 2008, 20:56 »

Deze zomer gaan wij voor het eerst rondreizen door Schotland met een huurauto. Nu zijn wij niet in bezit van een creditcard en een korte Internet-speurtocht maakt mij ook niet enthousiast er eentje aan te schaffen. Is dit (meestal) vereist bij het huren van een auto?
Is het handig met andere betalingen (benzine, eten, accomodatie) toch een creditcard te hebben?
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Mei 2008, 21:13 »

Bij de meeste grote verhuurbedrijven is een credit card (zeker voor online boeken) een verplichting. En dan moet die credit card ook nog op naam staan van de chauffeur/degene die een rijbewijs kan laten zien. In Prestwick hebben we ooit een auto gehuurd, en speciaal daarvoor een credit card aangevraagd bij de bank voor mijn vriend.. (en de volgende maand weer ingeleverd  Bonk). Ik had een creditcard, hij een rijbewijs, maar dat mocht blijkbaar niet. Informeer anders even bij de bank voor een tijdelijke creditcard o.i.d.

Zelf vind ik credit card nog steeds erg handig, niet dat je er een zakje chips bij de cornershop mee betaalt ofzo, maar afrekenen in restaurants, het betalen van hotel en online boekingen maken, wordt er wel een stuk makkelijker op.
RonV
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Mei 2008, 21:37 »

Een creditcard is inderdaad heel handig omdat die algemeen geaccepteerd wordt. Ik gebruik hem voor benzine, maar ook voor wat grotere aankopen.
eddy en miranda
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Mei 2008, 08:35 »

en je hebt em ook nodig als je een vervangende auto van de ANWB wil, wanneer je onverhoops pech krijgt in Schotland. (alleen voor de mensen die met de eigen auto gaan)

greetz

Eddy
kc
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Mei 2008, 10:09 »

Citaat
Is dit (meestal) vereist bij het huren van een auto?
Indien je de auto van hieruit zelf via internet reserveert, zie ik geen andere mogelijkheid.
Indien je ter plaatse huurt, vragen ze een borg door middel van je kredietkaart. 
Mogelijk dat het nog kan met een pak baar geld, maar dat weet ik niet.  Indien het kan, moet je ook dan nog geld afhalen en nadien zit je ermee : omwisselen bij de bank = verlies / commissieloon / wisselkoers.
Via een reisbureau / verhuurmaatschappij hier te lande : komt vermoedelijk duurder uit dan zelf via internet.

Zelf heb ik alleen maar goede ervaringen met kredietkaarten.
Benzine, camping, grote warenhuisaankopen, geld afhalen wordt er dikwijls mee betaald.
(Moet er wel bijzeggen dat het via mijn / onze bank gratis is en dat we elk een kredietkaart en elk een bankkaart met Maestro functie hebben, gekoppeld aan 2 aparte (gratis) rekeningen.
Het zou al heel rampzalig moeten lopen dat geen enkele van de 4 kaarten functioneert.)

Citaat
een korte Internet-speurtocht maakt mij ook niet enthousiast er eentje aan te schaffen

Hoezo ?

Koen
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Mei 2008, 11:41 »

EN VERGEET DE PINCODE VAN JE CREDITCARD NIET !!!!

Pieter

Tonnie
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 23 Mei 2008, 12:23 »

EN VERGEET DE PINCODE VAN JE CREDITCARD NIET !!!!

Pieter

Inderdaad!
We waren de 1e week van mei in de Uk en ik heb betaald met mijn gewone eurpas en daar hoefde ik mijn PIN niet op te geven.
In een andere winkel werkte de Europas niet (gewoon van de Rabobank) en heb ik met de Creditcard betaald. En daar moest ik dus wél mijn PIN invoeren!
Patty
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Mei 2008, 13:14 »

Ik ben altijd bang dat zo'n creditcard enorm in de kosten gaat lopen. De informatie die ik tot nu toe gevonden heb is daar niet erg helder over. Waar je nu precies rente over betaalt, etc., etc...

Aan jullie reacties merk ik echter dat een creditcard geen overbodige luxe is. Misschien is het inderdaad een idee om te informeren naar de mogelijkheid van een tijdelijke oplossing, of er een aanvragen en na de vakantie weer opzeggen. Wij hebben er verder namelijk eigenlijk nooit eentje nodig.
kc
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Mei 2008, 13:58 »

Rente ?
Er is een verschil tussen een debetkaart en een kredietkaart.
De kaart die ik (we) bedoelen is een Visa / American Express / Diners Card.
Die geven recht op uitgestelde betaling zonder rente.
Je betaalt vandaag en volgende maand gaat diezelfde som pas van je rekening af.  Je hebt dus een volmacht gegeven aan de uitgevende firma (V. / A.E. / D.C.) dat zij die som van je rekening mogen afhalen zonder jouw tussenkomst / herhaalde goedkeuring.
Afhankelijk van de "kleur" * mag je per maand meer of minder uitgeven met zo'n kaart.  Dit is (zou moeten zijn) afhankelijk van je maandelijks inkomen.
Indien je saldo op je bankrekening op dat moment toch te weinig mocht zijn, betaal je de debetrente van de bank.  Indien je niet "onder nul" op je rekening mag, kan het zijn dat de bank even wacht met betaling aan Visa / Am. Ex. / Diners. 
Of toch uitbetaalt en jou vriendelijk verzoekt om zo snel mogelijk je rekening aan te zuiveren.

*kleur : Visa Gold, AmericanExpress Platinium, etc.   Ga voor de goedkoopste : de rest aan voordelen kan je ook op een andere manier bekomen (reisverzekering, diefstalverzekering, korting op hotelboekingen etc)

Koen

http://www.ing.be/private/showdoc.jsp?docid=025595_NL&menopt=pro|pay|ban|vig
En niet dat "flexibel" gedoe nemen dat sommige / vele banken aanbieden.
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #9 Gepost op: 23 Mei 2008, 14:08 »

Wij gebruiken de creditcard alleen voor betalingen via internet van vakantiehuisje of youth hostels. Gaat heel gemakkelijk en in sommige (steeds meer) gevallen is het de enige mogelijkheid. Ik heb een 'gewone' ING easy mastercard en als ik mijn aankopen via een 'extra terugbetaling' voor de 27ste van de maand afhandel, dan betaal ik geen rente.

Tot nu toe hebben we ons met de EURO-pas altijd goed kunnen redden in Schotland, maar we hebben de creditcard wel bij ons voor het geval dat.  Nu dus MET pincode ....  

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 23 Mei 2008, 14:12 »

Gebruik de VisaCard alleen bij de pomp om de diesel in mijn auto te betalen, dat hakt er altijd aardig in.

Albert

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 23 Mei 2008, 15:02 »

Soms is de credit kaart wel makkelijk omdat ze soms wel eens borg vragen en dan hoef je geen geld achter te laten maar alleen je credit  kaart nummer.
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #12 Gepost op: 29 Jun 2008, 13:15 »

Eigenlijk hadden we  The Outside Track graag op het Skye-festval Feis an Eilein willen zien, maar onze plannen zijn veranderd en Skye pastte er dit jaar niet meer in.  sad1
Nu blijkt, dat ze op onze aankomstdag in Strontian gewoon ook daar in het community-centre optreden.  hello2 hello2

Maar hoe aan kaartjes te komen ??
De caretaker van ons vakantiehuis had het vast wel willen regelen. Leo schijnt daar ook ergens in de buurt te zitten en had misschien ook wel even bij het Sunart-Centre willen kijken.
Maar je kan ook kaartjes bestellen via  The Booth.  Lang leve the creditcard. Aye

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Betaalwijze
Ga naar: