Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 15:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Voordeelpassen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Voordeelpassen  (gelezen 3818 keer)
Annet
Gast
« Gepost op: 03 Mei 2008, 20:48 »

Ik kon zo geen informatie terugvinden dus daarom de volgende vraag:

Is het handig om een voordeelpas aan te schaffen en zo ja welke is dan het meest gunstig: The Great British Heritage Pass of The National Trust For Scotland Discovery Pass? Verward
Wij zijn ook 2 nachten in Edinburgh, is een Edinburgh Pass dan handig?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

gr
Annet
GeertHilbrands
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Mei 2008, 22:42 »

Wij hebben een Historic Scotland Card gekocht en zullen hem gaan gebruiken op onze vakantie van 26 juni 2008 tot en met 4 juli 2008.
Het was een vrij prijzige kaart van 98 euri.
Ik kan je na onze vakantie vertellen of het de moeite waard was.
Ik heb gelezen dat jullie op 12 juni gaan. Wij gaan op 16 juni.... dus later, om jullie onze ervaring te vertellen. Ik zal onze bevindingen echter wel op dit forum vermelden zodat andere schotlandgangers ervan kunnen profiteren..

m.vr.gr. Geert en Eppie
RonV
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Mei 2008, 23:13 »

Ik neem aan dat je met een Historic Scotland Card bedoelt dat je lid bent geworden van Friends of Historic Scotland. Ik ben zelf al jaren lid van de National Trust for Scotland, Friends of Historic Scotland en de Fiends of the Historic Houses Association. Mij bevalt dat zeker, niet alleen betekent dat dat je in veel historische bezienswaardigheden kunt maar je krijgt ook nog eens 4 keer per jaar een mooi tijdschrift (Behalve dan van de National Trust die komt 3 keer per jaar). De kaart van Historic Scotland heeft bovendien als voordeel dat je 10% korting krijgt op de meeste artikelen in hun winkels in het eerste jaar en 20% elk jaar daarna dat je nog lid blijft.

Of voordeelpassen handig zijn hangt er een beetje van af wat je wilt gaan doen. Als je bijvoorbeeld zowel Stirling Castle als ook Edinburgh Castle gaat bezoeken is een Explorer Ticket van Historic Scotland wel handig. Wil je meer landhuizen en tuinen bezoeken dan kun je de pas van de National Trust nemen, hier heb je het meest aan in het Noord-Oosten.

Het nadeel van het nemen van een voordeelpas is dat je je gauw gedwongen voelt om juist de attracties die daarbij horen te bezoeken. Zo is het bij mij ook begonnen ik ben eerst lid geworden van Historic Scotland, maar ja toen voelde ik mij dus verplicht om alleen hun sites te bezoeken. Omdat ik ook wat anders wou ben ik toen lid geworden van de NTS en na een bezoek aan Abbotford heb ik me laten overtuigen ook lid te worden van de vrienden van de HHA. Overigens heb ik daar geen spijt van hoor, ik gebruik alle passen regelmatig.

Maar een advies geven is dus lastig. Eerst gewoon een bepalen wat je wilt zien en dan kun je alsnog besluiten.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Mei 2008, 18:34 »

Was het niet goedkoper om deze Historic Scotland card online te kopen?

http://www.historic-scotland.gov.uk/v1/product_detail.htm?productid=695

Dan kost die zelfde kaart maar 48 Pond en dat is rond de 70 Euro ?

GeertHilbrands
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 05 Mei 2008, 21:29 »

Ja, met de huidige koers is dat inderdaad goedkoper, maar we hebben de reis, inclusief de Pas medio februari geboekt bij de ANWB (resibureau Great Brittain) en waren we nog zo groen als gras wat betreft Schotland. Ondertussen weten we wel beter en zullen de volgende keer ook zelf de B&B gaan bespreken, want dit scheelt, zo heb ik gelezen op het Internet, toch wel zo'n 12 tot 18 Euri per nacht. En dat is een slok op een borrel (whisky  drunken_smilie) En we willen nu op de reis ook al voorbeidingen treffen voor de volgende keer door bijvoorbeeld bij de VVV in diverse plaatsen informatie mee te nemen.
En ook op dit forum hebben we al veel info opgedaan.
Zo zie je maar weer, eerst "struinen op het Internet" en dan pas boeken of bespreken is het devies.
De volgende keer beter, denk ik dan maar.

Geert en Eppie
RonV
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Mei 2008, 22:15 »

Oh, dan bedoel je de Historic Scotland Explorer pas, sorry ik dacht dat het lidmaatschap van de vrienden van Historic Scotland bedoelde.  Die Explorer pas heb je in alle soorten en maten.

http://www.historic-scotland.gov.uk/v1/range_detail.htm?legacypath=/range_detail.htm&RangeID=47&MainRangeID=8[/color]]http://www.historic-scotland.gov.uk/v1/range_detail.htm?legacypath=/range_detail.htm&RangeID=47&MainRangeID=8

De duurdere kun je beter niet nemen, dan is het inderdaad handiger om gewoon lid te worden. Niet alleen goedkoper, maar bovendien krijg je dan dus nog korting in de winkeltjes bij de attracties en vier keer per jaar een mooi magazine.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Mei 2008, 17:16 »

Als je lid bent van Nationaal Trust pas, dan is het parkeren, in ieder geval in Lake District gratis!
Wij betaalden iedere keer toch 3 pond parkeergeld in heel LD. In Scotland betalen we bijna nooit voor parkeren.
Achteraf denk ik dat ik beter lid had kunnen worden.
Ik hoorden van Schotse kennissen, dat als je zo'n pas wilt aanschaffen, je dat beter in Schotland kan doen, dat was goedkoper, maar heb zelf geen ervaring.

RonV
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 13 Mei 2008, 17:21 »

Het is raar maar waar. Inderdaad is het goedkoper als je lid wordt in Schotland, dat geldt zowel voor de National Trust for Scotland als voor Historic Scotland. Ik ben van beide lid geworden in Schotland en betaal gewoon het Schotse tarief, mijn ouders zijn lid geworden in Nederland en betalen het Europese tarief. En dat terwijl beide instanties wel weten dat ik ook in Nederland woon.

Bij veel attracties van de NTS in Schotland moet je ook voor parkeergeld betalen, maar dat gaat over het algemeen met een Honesty Box, met andere woorden je trekt geen kaartje, maar ze gaan ervan uit dat je het parkeergeld in een box doet bij het parkeerterrein. Leden hoeven dit niet te doen, maar ja in wezen hoeven niet leden dat dus ook niet te doen.

Er zit overigens een verschil tussen de National Trust for Scotland en de National Trust. Met de Schotse kaarten kun je ook in de Engelse attracties, dus ik neem inderdaad aan dat het parkeren voor leden van de Schotse National Trust in Engeland ook gratis is.
Peetje
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 09 Apr 2010, 19:31 »

Ik ga me hier ook nog maar in verdiepen. Hier in Nederland heb ik een museumjaarkaart en ik merk dat je dan toch veel sneller 'even' ergens gaat kijken. Ik ga geen 9 euro betalen voor iets waar ik misschien een half uurtje blijf, maar als je zo door kunt lopen maakt je dat neit uit.

Ik verwacht dat het ook zo zal gaan met een van bovengenoemde kaarten: desnoods alleen even kijken bij de 'attractie' om je benen te strekken.

Heeft iemand nog recente(re) adviezen dan die uit 2008?
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Voordeelpassen
Ga naar: