Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: rondtour edinburgh
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: rondtour edinburgh  (gelezen 1533 keer)
eddy en miranda
Schotland fan

« Gepost op: 26 Apr 2008, 18:53 »

Ik kwam zojuist de link tegen naar de site van de rondtour door edinburgh. met de mooie rode bussen...

is dit interessant genoeg om te doen, of zie je al het moois ook wel door gwoon wat rond te wandelen??.
kan me namelijk van andere steden wel herinneren, dat de tocht toch niet altijd langs de meest interessante punten van een stad ging.

groeten

eddy
Petra
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Apr 2008, 23:23 »

Hallo

Wij hebben het wel gedaan maar dat is wel tien jaar geleden, als het niet langer is.
(durf geen jaartal meer te noemen  tongue3 )
Het is natuurlijk maar net wat je ervan verwacht maar wij vonden het toen wel leuk.
Het was mooi   icon_sunny  weer dat we zaten boven.
Met zo'n bus pak je wel een hele afstand, terwijl je rustig zittend om je heen kan kijken.
Aangezien wij er maar één dag waren was dit voor ons wel handig.

Groetjes Petra
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Apr 2008, 08:30 »

Lijkt me de ideale manier om in grote lijnen kennis te maken met een stad waarna je de -voor jou- meest interessante dingen eventueel per voet kunt bezoeken om ze helemaal uit te spitten en te onderzoeken.

Zo'n bus rijdt een beproefde route van toeristische punten in een stad waarvan men uit ervaring weet dat ze interessant zijn. Daar hoort waarschijnlijk ook het plaatselijke museum voor bloempotten bij als dat toevallig een grote sponsor is van deze routes, die vaak tegen sterk gereduceert tarief rijden vanwege de aanlokkelijkheid voor toeristen.

Toto en ik laten ons graag door een stad rijden, zelfs als we deze al een beetje kennen, vaak gewoon omdat we graag mensen kijken en ik het gezellig vind om Toto te zien genieten als ik zelf niet hoef te rijden. Dan geniet ik dubbel. icon_thumleft
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Apr 2008, 10:06 »

Als je van te voren al weet wat je eventueel wilt zien kan je ook op de gewone bus stappen.

Die tour bus is ongeveer  9 pond en met Lothian busses kan je voor 2 pond 50 (day saver)na negen uur de hele dag door de stad heen reizen.

http://www.lothianbuses.com/index.php

en een map voor alle routes

http://www.lothianbuses.com/routemap.php

eddy en miranda
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Apr 2008, 08:38 »

bedankt voor de reacties.

ik heb het even bekeken. en het wordt een gewoon dagkaartje voor de bus. we zetten de auto wel op de park-en-ride plaats en gaan dan lekker rond toeren.

greetz
Eddy
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: rondtour edinburgh
Ga naar: