Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Hoera !!!! Gelukt
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hoera !!!! Gelukt  (gelezen 2465 keer)
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Gepost op: 25 Apr 2008, 10:55 »

Hallo Allemaal, wave

Zoals gezegd, een update van mijn trip naar schotland.

Het is mij gelukt een leuk huurhuis te vinden in Inverness. (Smithton). hello2
Het huis is een semi-detached 3 bed, grote tuin, kleine woonkamer, grote keuken (incl. Vaatwasser, IJskast/vriezer, keramische kookplaat en oven, Utility room voor wasmachine en droger.

Toen ik het bericht doorgaf aan mijn "meiden" thuis waren ze door het dolle heen.
Helaas hebben zij het niet gezien (op wat brochure foto's na) maar hebben er vertrouwen in dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Twee weken ben ik dagelijks in Inverness geweest en heb ongeveer 28 estate agents afgelopen om te kijken of ze iets redelijks te huur hadden staan.

Ik heb wat leuke huisjes gezien maar ook ontzettend slechte.
Een bungalow in Tomatin was is zo'n afgrijselijke staat dat ik de makelaar gezegd heb dat het een schande is om deze te verhuren voor een enorm bedrag. Alles diende van binnen vernieuwd te worden , zoals badkamer, keuken, rotte vloeren en compleet weggerotte raam kozijnen. Zelfs de voordeur ging niet meer dicht.
De makelaar informeerde mij dat dit allemaal voor mijn kosten zou komen en heb dus "vriendelijk bedankt"
Dit was het eerste huis dat ik had bekeken en dat was dus een lekkere binnenkomer.
Maar ik heb de moed niet opgegeven en ben verder gaan zoeken en heb een paar prachtige pandjes bekeken.
zoals in Nairn (grote bungalow) die helaas maar voor 6 maanden te huur was, 2 huizen in Culloden waarvan een echt te klein was en de andere op de eerste etage was van een mooi complex. Beide huisen waren in een enorm goede conditie en je kon er zo intrekken, zonder dat er iets aan gedaan hoefde te worden.
Beide huizen uiteindelijk niet genomen. zoals gezecht, de een was echt veel te klein en bij de ander moet je een erg steile trap op om het huis in te komen.
Nog wat meerdere huizen bekeken maar ik bleef toch terug komen op het huis in Smithton.
Ik heb verleden vrijdag het huurcontract getekend en we kunnen er per 30 mei a.s. in.

Omdat ik alleen was in scotland, doordat martina niet meekon, was het toch een beetje raar om een keuze te maken zonder je partner. Gelukkig heb ik erg veel advies en steun gekregen van Mirjan en Bert die hun B&B in Drumnadrochit hebben. Ik heb daar twee heerlijke weken doorgebracht en ben heel erg door hun verwend.
Mirjam en Bert leefden volledig met mij mee en vroegen mij elke dag als ik terug kwam hoe het was gegaan.
Samen hebben we de vreugde gedeeld toen ik met het positieve nieuws kwam.
Nogmaals Mirjam en Bert, enorm bedankt voor jullie goede en lieve steun in deze twee weken.

Maar nu,

Het echte werk moet nu beginnen. Alles moet geregeld worden. Heb meteen het verhuizbedrijf gebeld voor een nieuwe afspraak om de verhuisdag en verdere details te plannen.

Alle spullen moeten nogmaals bekeken worden en we zullen ons moeten afvragen of we ze wel mee willen nemen.
Ik heb in ieder geval alle maten van de kamers in het nieuwe huis opgenomen, zodat we hier goed kunnen bepalen of de meubels er wel inpassen.

Alle instanties bellen en aanschrijven, verzkeringen opzeggen en nog veel meer.
Dus het zal druk gaan worden de komende weken.
Wij weten zeker dat alles goed zal velopen en zullen ergens in de eerste 2 weken van juni de uiteindelijke overstap gaan maken.

Dit was het voor nu.

groeten Erwin, Martina en Stephanie
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Apr 2008, 12:32 »

Gefeliciteerd. Ziet er goed uit. Heel veel pezier daar.
flag flag

Margolia
Helen
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Apr 2008, 20:04 »

Ik wens jullie een mooie tijd in Schotland! icon_thumleft

Helen
Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Apr 2008, 15:12 »

Gefeliciteerd! hello2
Alvast welkom in the North en veel success met de verhuizing.

Tip: controleer of je tv instelbaar is voor het britse signaal, anders heb je er niets aan behalve als video/dvd kijk machine.
Al onze andere huishoudelijke apparaten gebruiken we gewoon met een uk-stekker.

Ellen
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Apr 2008, 16:12 »

Petje af! Veel succes en houd je ons op de hoogte?
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Hoera !!!! Gelukt
Ga naar: