Hi Petra,
de meeste wegen die je opsomt ken ik en staan op mijn kaart aangegeven als single tracks.
Bijv. van Badanloch Lodge (B 871) naar het westen naar Loch Choire Lodge waar het doodloopt.
>> Single track road met passing places, de B871 loopt van Kinbrace via Syre tot de A836 naar Bettyhill
>> Correctie : je bedoelt die dubbele stippellijn ... daar mag je niet door met een gemotoriseerd voertuig.
Bijv. van Strathy (A 836) naar het zuiden waar het doodloopt vlakbij een loch.
>> Single track road met passing places van Dalchork tot Tongue , de A836 begint in Dalchork aan de splitsing met de A838, loopt noordwaarts tot Tongue en gaat verder via een normale weg langs de noordkust tot John O' Groats.
>> Correctie : daar mag je door met een gemotoriseerd voertuig tot aan het punt waar het doodloopt.
Bijv. van Dunbeath (A 9) naar het westen via Braemore, daarna een splitsing waarvan één doodloopt bij Gobernuisgeach de ander loopt door via Glutt Lodge naar het noordelijkere Dalnawillan Lodge. Hier is een doodlopende splitsing naar Altnabreac de andere gaat verder via Strathmore Lodge naar Westerdale (B 870)
>> Dunbeath - Braemore is een ongenummerde weg en ook een single track road met passing places. Mijn kaart - Ordnance Survey 2000 1:190.000 - heeft geen info voorbij Braemore , de weg stopt. Maar als 4x4 liefhebber weet ik dat je hier in de "flow country" bent.
http://www.roulartabooks.be/CMArticles/ShowArticle.asp?Sectionid=8&Articleid=109 , helaas uitverkocht. Ik kan je evenwel de ingescande pagina's doorsturen. Het offroad traject loopt van Forsinard over Altnabreac naar Westerdale.
Bijv. bij Loch Merkland (A 838) naar het noorden via Gobernuisgach Lodge uitkomende op een weg onder Alltnacaillich.
>> Single track road met passing places van Dalchork via Laxford Bridge tot Durness, langs LocH Eriboll tot Tongue. Het laatste stuk is normale weg.
>> Correctie : je bedoelt die dubbele stippellijn ... daar mag je niet door met een gemotoriseerd voertuig.
Sorry, bij het herlezen en herbekijken van mijn kaart zie ik die dubbele stippellijnen, deze zijn net het zelfde aangeduid zoals de 'Roman Roads' in Engeland, dus ontoegangkelijk tenzij te voets op per fiets.
Grtn
Erik.