Hoi,
ben dus op zoek gegaan naar een hostel in Edinburgh: ben er zowiezo 3 tegengekomen waar kinderen niet kunnen overnachten.
Bij de beschrijving van 1 hostel wordt men erop gewezen dat personen onder de 18 jaar met een volwassene dienen te verblijven en dat niet geboekt kon worden in een zg. "dorm". (ik zal die tekst nog eens opzoeken, was wel duidelijk uitgelegd)
Bij 1 hostel kon geen twinroom geboekt worden omdat deze vrijgehouden worden voor gasten die langer willen blijven, bij 1 hostel kon je alleen meer dan 2 nachten boeken, sommige hostel hadden al geen plaats meer voor dat weekend...en 1 hostel bestond volgens de referenties niet eens meer...

Omdat het mij niets leek om echt midden in het centrum te overnachten (24 uurs-toegang hebben de hostel in het centrum) heb ik voor twee nachten geboekt in een Guesthouse in Edinburgh-Portobello (is dat niet toch ook een herberg?

), ten noorden van het centrum, aan het water.
De Guesthouse trouwens gevonden via Google-Map, plaats opzoeken en zoeken naar branches (bv B&B, hostel, hotel, etc) .
Bedankt voor het meedenken!