Auteur Topic: GPS wandelroutes in Schotland  (gelezen 8074 keer)

Martin-55

• Gast
GPS wandelroutes in Schotland
« Gepost op: 18 apr 2008, 20:35 »
 :schface

Ik ben hardstikke nieuw op het forum, maar wel eerder in Schotland geweest (2005).
Aanstaande juni gaan we weer drie weken.
Wie heeft topo kaarten van Schotland, die te downloaden zijn op een microsd kaartje van 2Gb.
Gaat met name om Island Skye en omgeving Fort William (Ben Nevis gebied)
Ik heb nu heel de Uk incl Kanaal eilanden Ierland . Ik kan dat .img gestand niet openen en voor een deel op de SD kaart zetten.

Offline Grasshopster

• Schotland fan
Re: GPS wandelroutes in Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 18 apr 2008, 20:56 »
Hoi Martin

Waar ga je hem voor gebruiken? Ik heb de Garmin topo-UK, maar vind deze voor wandelen en mtb zeer slecht vergeleken bij de topo's van NL, Belgie en Frankrijk. Als je nog iets aan wilt schaffen kan je beter MemoryMap kopen. Dan heb je in feite digitale kopien van de Ordnance Survey kaarten. Zij hebben nl de rechten om de Ordnance Survey kaarten te gebruiken en Garmin dus niet.
MemoryMap kan je in deelgebiedjes kopen.

Groeten, Ellen

Martin-55

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 apr 2008, 21:36 »
Oké duidelijk, maar ik heb een Garmin Etrex Vista HCx, en dan wordt het lastig denk ik.
Hoe groot is het bestand van bijv Schotland en is dat per mail te verzenden. of een link te maken of zo.

Martin.

Offline Grasshopster

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 23 apr 2008, 10:20 »
Ik kan je mijn topo niet geven. Ze zijn beveiligd met codes en ik heb hem al op twee pc's staan. Ik meen dat 2 maal installeren het maximum is.

Zowel met Mapsource als met Memorymap kan je kaartjes, waypoints, routes en tracks (die je op je pc maakt) van je pc naar je gps sturen. Dus het je zal toch software aan moeten schaffen.

Ellen

Martin-55

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 23 apr 2008, 16:11 »
Oké,
ben weer wat wijzer geworden en ga verder zoeken.
Martin