Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Kinderopvang in Schotland?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Kinderopvang in Schotland?  (gelezen 1291 keer)
Corien
Gast
« Gepost op: 03 Apr 2008, 17:31 »

Hallo

Voor het werk van mijn vriend gaan wij misschien tijdelijk (een jaar of 3) in of rond Edinburgh wonen.
Ik ben op zoek naar informatie over kinderopvang voor ons dochtertje van 3 mnd.
Op een site las ik dat kinderopvang in Schotland erg duur zou zijn, omdat het niet gesubsidieerd is.
Klopt dit en zo ja, wat is duur? Wat voor mogelijkheden zijn er zoal? En hoe staat het met de wachtlijsten?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

gr Corien
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Apr 2008, 20:44 »

Hi,

Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar je zou eens contact kunnen  opnemen met het NL consulaat in Edinburgh 00441312203226 en vragen naar 1 van de Nederlanders daar, Femke of Saskia. Zij kunnen je misschien in contact brengen met jonge NL gezinnen in Edinburgh, daar zijn er velen van.

Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 05 Apr 2008, 12:38 »

Hoi

Ik heb zelf ook (nog) geen ervaring. Je moet zoeken naar nursery en vanaf een jaar of 3 pre-school. Ik weet wel dat er een goed gastouder systeem is, tenminste in Moray. Gastouders moeten geregristreerd zijn en hebben officiele contracten met de ouders via de coucil. Ze worden jaarlijks gecontroleerd.

Succes met zoeken.
Ellen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Kinderopvang in Schotland?
Ga naar: