Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland campings  |  Topic: kamperen Schotland in juli met de kleine man.....
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: kamperen Schotland in juli met de kleine man.....  (gelezen 2760 keer)
josjejeroen
Gast
« Gepost op: 23 Mrt 2008, 14:41 »

Hallo,

wij (jeroen, josje en julian van (dan)anderhalf) gaan dit jaar naar Schotland. Kennen het niet, maar willen dolgraag die kant op. Ook bezoeken we een vriendin in Edinburgh. We hebben 2 weken en alle tips zijn welkom. We lezen ons al in , al rijzen er wel vragen omhoog..

1. Wij reizen met een bungalowtent, niet extreem groot (4p), lees hier verschillende verhalen over..... niet welkom etc... klopt dit? of valt het wel mee.
2. De oversteek wordt gemaakt vanuit duinkerken, om 0800. Red ik het dan om in 1 keer richting Edinburg te rijden?? Weet iemand een leuke camping in de buurt daar? of moeten we maar lekker eerst in engeland stoppen?
3. Na edinburgh (dag of 3) hebben we naog anderhalve week, waar moeten we naar toe , willen niet te veel verkassen hoor.... ergens waar een hoop te zien is en mooi... aanraders?

ik weet het een hoop vragen.....  we zien de reacties wel tegemoet..

jeroen, josje, julian
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Mrt 2008, 15:56 »

welkom hier op het forum.

Ik kampeer nooit, dus ik ik kan je geen antwoorden geven, maar vast een ander wel. Bungalowtenten zie ik daar eigenlijk nooit, dat zal je bij een camping moeten navragen.
Welke periode gaan jullie?
Je komt rond een uur of 8 ook in Dover aan. Theoretisch zou het moeten lukken, in één keer naar Edinburgh, maar ik zou het je niet aanraden. De wegen zijn heel anders dan hier in Nederland. Ik vind het een heel eind, vooral als je ook nog niet bekend bent. Als je het voor dezoveelste keer rijdt, dan stop je niet zo vaak, maar er is zoveel moois te zien onderweg. En vooral met een klein kind, lijkt het mij erg vermoeiend.
Is er geen mogelijkheid om in Hull te komen? dan ben je al halverwege.
succes.

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Mrt 2008, 16:07 »

Mortonhall Camping vonden wij heel erg leuk.

http://www.meadowhead.co.uk/MortonhallHome/tabid/55/Default.aspx

Groetjes, Liesbeth

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Mrt 2008, 17:03 »

Wij hebben ook altijd gekampeerd met 3 kinderen.  Aye Aye  Altijd lichtgewicht tenten. Ook wij zien eigenlijk nooit bungalowtenten. Nooit vergeet ik de opmerking van de warden na 3 dagen zware regen, nice weather to walk up the Hills. Nou wij waren het zo zat toen, hebben alles nat en wel in de auto gegooid, zijn naar Engeland gereden en hebben daar nog een heerlijke zonnige week gehad.  sunny sunny Maar we hadden dan ook wel extreem veel regen gehad. Ik zou als ik jullie was de reis naar Schotland in 2 etappes doen, zeker met zo'n kleintje. En zorg vooral voor de kleine voor goeie regenkledig.
Veel plezier.
Wij gaan a.s. donderdag weer. laughing7 laughing7
Margolia
skye
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Mrt 2008, 19:53 »

ik zou er ook niet voor kiezen om die rit in een dag te doen, zeker niet met zo'n mannetje van anderhalf erbij. In Edinburgh kamperen wij ook altijd op Mortonhall, is goed te bereiken vanaf de rondweg, goede busverbinding naar het centrum. Je zou nog naar omgeving Aviemore Grantown on Spey kunnen gaan, daar is ook een hoop leuks te zien en te doen. Loch Lomond, Aberfeldy en die omgeving is ook mooi. Net als Pitlochry, Dunkeld. Ach , eigenlijk is heel Schotland mooi Aye

voor campings kun je ook kijken op de site van Wim en Gea, www.reisverhaleneuropa.nl  daar vand je een hoop campings in Schotland, met veel info en veel ook met beoordeling van forumbezokers van hier.

heben jullie echt een bunalowtent, misschien een foto ervan, kunnen we ons een voorstelling maken van de grootte. ik weet dat je ze niet veel ziet daar, maar wel hele grote koepel- en tunneltenten, die nemen ook een hoop ruimte in, dus ik zie niet waarom je dan met een bungalowtent geweigerd zou worden.

Albertus
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Mrt 2008, 20:00 »

Hoi,

Net zoals Liesbeth al schreef is voor Edinburgh de Mortonhall camping een mooie parkachtige landgoedcamping. Je kan vanuit de camping met de dubbeldeksbus voor 1GBP pp naar het centrum naar Edinburgh.
Als je dan de highlands ingaat en je wilt centraal zitten en op een schitterende camping met apart tentenveld, ga dan naar de Glen Nevis Holidays camping bij Fort William. Deze camping is super en daarvandaan zijn veel bezienswaardigheden van Schotland centraal bereikbaar (dat is mijn mening)
Kijk ook eens voor bezienswaardigheden op: www.undiscoveredscotland.co.uk

Groeten,
Bert
Petra
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Mrt 2008, 21:56 »

Hallo

Ben zelf druk bezig geweest via de site van Gea en Wim, met het bekijken van websites van campings.
Ik kijk alleen naar campings waar ook tenten mogen staan.
Nu heb ik voornamelijk naar de Highlands gekeken,
De enige maximale maat die ik ben tegen gekomen was 6 x 6.

Groetjes Petra
josjejeroen
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Mrt 2008, 14:09 »

bedankt voor de reacties..

Besloten om toch maar een overnachting in Engeland te doen. Net onder newcastle heb ik een travelodge gevonden voor 30 pound. Lijkt me een redelijke prijs. Heeft iemand ervaring ermee? het is aan de M1, bij Washington. kleine 600 km vanaf dover, moet lukken, toch?? dontknow wij komen rond 0900 am aan in Dover.

Mortonhall lijkt me een goede optie voor Edinburgh, daarna waarschijnlijk een dag of 8-9 in Fort William.......

langzaam krijgt de vakantie vorm, al kan er nog van alles veranderen, behalve de ferry..............................

Ik zie wel verschillende mogelijkheden om te rijden va dover, of de m18/m1 of de a1 m1 via cambridge, wat is handiger???

dank weer

jeroen, josje en julian (3-j's ;-))
josjejeroen
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Jun 2008, 15:39 »

he he, het plan is rond.

nog even en we mogen gaan genieten van Schotland. 12 july gaat de ferry naar Dover.........

Voor mensen die het leuk vinden, dit wordt hem om en nabij:

1e dag----> Brabant- Nottingham via duinkerken//dover.  slapen buiten nottingham in een hotelletje
2e dag----> Nottingham - Edinburgh.   slapen in een timbertent op Linwater caravan park/campsite...
3e-5e dag --> Edinburgh, met bezoek aan een geode vriendin die daar leeft en werkt..
5e dag en verder (afhankelijk alles...) waarschijnlijk een camping in de buurt van Glencoe , of Fort William. voor waarschijnelijk minimaal 1 week.

Kan iemand mij vertellen of er in Glencoe een goede supermarkt is??

en 26 july moeten we weer terug.......... (gaan 25 july wil afzakken naar beneden, maar hoe en wat?Huh geen idee....)

nog even geduld..........

groet!

Jeroen , Josje en Julian

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 23 Jun 2008, 16:11 »

Kan iemand mij vertellen of er in Glencoe een goede supermarkt is??

Aan de Lorndrive in Glencoe Village zit een goede supermarkt waar je voor echt alles terecht kan, dus ook voor de kleine !  Wink

Albert

It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #10 Gepost op: 23 Jun 2008, 16:24 »

en anders zijn er in Ft. William een Tesco en een hele mooie grote Morrison. Sowieso een bezoekje waard als je in de buurt bent.

Pieter

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland campings  |  Topic: kamperen Schotland in juli met de kleine man.....
Ga naar: