Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Vergevorderde plannen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vergevorderde plannen  (gelezen 1876 keer)
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Gepost op: 17 Mrt 2008, 12:37 »

Hoi allemaal van het forum,

In januari 2007 heb ik voor het laatst een berichtje geplaatst op het forum.
Ik heb echter daarna niet stil gezeten en ben fanatiek verder gegaan met mijn onderzoek om ons te gaan settelen in schotland.
Een aantal dagen per week hield ik alle berichten van het forum in de gaten en heb daar erg veel informatie gevonden.
Waarvoor mijn hartelijke dank !!   icon_thumleft
Ik heb ook persoonlijk contact (via persoonlijke berichten) gehad met driekje, die mij erg veel goede informatie heeft gegeven. (dank je wel Driekje)

Wij zijn verleden jaar in september naar schotland gegaan op (werk)vakantie en hebben gekeken welke gebieden ons het beste liggen
Aberdeenshire, Morayshire en Inverness hebben we bezocht.
Uiteindelijk ligt onze voorkeur bij Inverness.
Aangezien onze dochter van 21 mee gaat was het belangrijk om een gebied te zoeken waar zij redelijk snel een baan kan vinden.

Verleden Januari hebben we prijsopgaves laten maken door meerdere verhuisbedrijven en dat ziet er goed uit.
Blijft alleen nog een huis.

Vanaf 8 april a.s. heb ik voor 2 weken geboekt in de Knowle B&B van Bert en Mirjam en zal dan fanatiek op zoek gaan naar een redelijk geprijst huurhuis.
Hellaas kan mijn wederhelft Martina niet mee vanwege werk, maar gelukkig vertrouwd zij mij volledig in mijn eventuele keuze.
Het spannende is dat als het mij lukt een leuk huis te vinden alles wel in een stroomversnelling zal komen en dan komt het emigreren wel erg dichtbij.

Martina is al begonnen al het onnodige thuis uit te zoeken, wat toch lekker de boel alvast opruimd.
Maar wat een spullen verzamelt een mens eigenlijk ,met het idee dat het in de toekomst nog van pas kan komen, maar jaren in de garage of op zolder blijft liggen zonder dat je weet dat je het nog hebt.

Ik ga ervan uit dat mijn komende trip succesvol zal zijn en zal de vorderingen delen op dit forum.

"Wish me luck"

Erwin
Haras
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Mrt 2008, 16:34 »

Good luck! Hopenlijk vind je een leuk huurhuis om jullie droom waar te maken. Hou ons op de hoogte! wave
Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Mrt 2008, 18:58 »

Heel veel geluk !!  hello2 hello2 spannend allemaal hoor Smiley hou ons op de hoogte

There is no coincidence...
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Mrt 2008, 19:42 »

wat super spannend allemaal, natuurlijk wens ik jullie ook heel veel geluk. Ik neem aan, dat de baan dan al rond is?

skye
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Mrt 2008, 20:18 »

spannend joh. Hou ons vooral op de hoogte, vinden we leuk. Succes met alles.

Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #5 Gepost op: 18 Mrt 2008, 11:38 »

Hai allemaal,

Dank voor jullie leuke reactie en dat jullie met ons meeleven.
Wij gaan ervan uit dat alles goed zal gaan.
Er heerst op dit moment een leuke gezonde spanning in huis.
Alsof we aan niets anders meer kunnen denken of over kunnen praten.
Mijn dochter gaat werk zoeken als we daar zijn.
Ze woont nog thuis dus heeft geen kosten en kan rustig en goed om haar heen kijken om te zien wat ze leuk vind.
Haar kennende zal dat ook wel lukken.
Ze is alleen een beetje bang voor het engels. Niet zozeer haar praten maar het verstaan van het schotse "dialect"
Martina weet nog niet zeker of ze weer wil gaan werken of dat ze samen met mij wil genieten van het nieuwe leven.

Erwin
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #6 Gepost op: 18 Mrt 2008, 12:51 »

Erwin, misschien een tip voor jullie dochter. Onze beide jongens zijn begonnen met werken in Schotland in de Jeugdherberg. Goed voor het engels, lekker ongedwongen Aye Aye. En het toeristen seizoen begint weer. De oudste die er nu alweer 10 jaar woont spreekt inmiddels vloeiend Schots.  laughing7 laughing7 De andere is naar Australie gegaan toen voor een paar jaar.
Veel succes met jullie plannen.
Margolia
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Mrt 2008, 14:57 »

Margolia,

Dank voor deze tip.
Mijn dochter heeft ook 2 jaar Horeca opleiding gedaan,
en daarna 4 jaar detailhandel.
Zal het idee aan haar doorgeven

Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Mrt 2008, 21:23 »

Hoi Erwin

Het wordt nog druk "up north"!

Ik weet niet of werken in de horeca zo goed voor je engels is. In mijn beleving werken er tegenwoordig voornamelijk jonge mensen uit oost Europa in de horeca. Het engels van je dochter is waarschijnlijk al beter dan wat zij spreken.

Succes met de zoektocht naar een hui.

Ellen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Vergevorderde plannen
Ga naar: