Beetje laat maar de Ben Lui is heel goed te beklimmen en een zeer mooie ervaring!
Ik heb deze munro beklommen in 2000 na het afronden van de West Highland Way. Ik vond hem zo mooi dat ik er een lied voor gecomponeerd heb
zie evt.
http://robsofmar.nl/music.nl.html en dan Ben Lui (5de van onder)
Als je het nog mocht gaan doen dan raad ik je aan om vanaf Tyndrum te starten. Deze wandeling is veel langer maar minstens 10x mooier dan vanaf de andere kant.
Je loopt eerst door een dal waarbij je de Ben Lui majesteitelijk op ziet rijzen. Het lijkt wel een alpiene berg, zo mooi van vorm. Aan het eind van het pad dat grotendeels langs een rivier loopt begint er een golvend landschap naar de voet van de berg. Hier klim je langzaam richting het mooiste deel. Terwijl je richting de `echte klim' loopt zie je gewoon een prachtige berg voor je verschijnen. Je ziet de top en het lijkt of je doodloopt in een soort vallei met steile hellingen. Ik heb in die vallei (die denk ik circa 300-400m onder de top ligt) mijn eigen route gezocht en dat betekende op het minst hoge stuk de `rigde' (kam) op en daarna over de kam naar de top. Het is een beetje steil maar helemaal goed te doen voor een wandelaar met een redelijke conditie. Op de top heb je een prachtig zicht richting Tyndrum maar ook naar het westen. Echte `munro baggers' lopen meteen door naar de Ben Oss maar als je alleen de Ben Lui doet heb je al een prachtdag.
Kortom, absoluut goed te doen voor een wandelaar met voldoende conditie. De totale wandeling is denk ik 5 a 6 uur en de maximale klim vereist geen handenwerk maar gewoon stapje voor stapje de helling op en af en toe uithijgen

Hopelijk ben ik niet te laat met mijn reactie zodat je deze berg meneemt in je reis!
Succes,
Rob