Hoi allemaal van het forum,
Een tijdje terug, heb ik hier op het forum mijn vragen gesteld over emigreren.
Zoals hoe werkt het wat moet ik doen enz enz.
Maar dan nu woon ik hier nu 6 maanden en ik ben dol gelukkig, het zonnetje

schijnt hier misschien niet elke dag maar mijn hart doet wel schrijnen.
Ik ben niet veel moeilijke dingen hier tegen gekomen, en dan heb ik het over verzekeringen, IN nummer of Bankrekening enz.
Het eerste wat ik deed toen ik hier bij mijn vriend ging in wonen is me laten registren bij de council zodat ik geregistreed staat als inwoner van het huis.
En dan krijg je een brief van de council met je naam, en met die brief kan je al veel dingen, b.v bankrekening openen en je registeren bij een docter.
Mijn IN nummer heb ik op een andere manier gekregen, ik heb gesolliciteerd bij een groot americaans bedrijf, en zei hebben mijn IN nummer geregeld.
Dus dat was een zorg minder.
Ook kan ik me via het bedrijf me extra laten verzekeren voor ziektekosten, want zoals jullie misschien weten is hier de ziekte kosten gratis, maar dan is het wel heel basic, want als je je namelijk laat inschrijven bij buba dan krijg je sneller hulp, een voorbeeld je moet je laten opereren met buba kun je terecht binnen 2 weken, en zonder buba kan het 2 maanden duren voordat je aan de beurt bent.
Maar nu even iets anders, alles gaat dus heel goed met mij en mijn vriend hier, me hondje die met me mee is gegaan naar scotland heeft nu een honden vriendje, en zij is helemaal over the moon.
(Nog even iets over werk hier krijg je geen vakantiegeld zoals je in nederland krijgt en dat is wel heel erg jammer.)maar ja je kan niet alles hebben.
Maar wat ik jammer vind van scotland of ja van de UK is dat ze niet weten wat lekker eten is.
Ik ga het hier even bij laten voor vandaag, en als iemand wat wil vragen dan wil ik graag helpen dus vraag maar raak.
Groeten uit Scotland waar het

altijd schrijnt