Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 Feb 2012, 03:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Woon nu 6 maanden in scotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Woon nu 6 maanden in scotland  (gelezen 2943 keer)
zita
Gast
« Gepost op: 12 Mrt 2008, 09:43 »

Hoi allemaal van het forum,

Een tijdje terug, heb ik hier op het forum mijn vragen gesteld over emigreren.
Zoals hoe werkt het wat moet ik doen enz enz.
Maar dan nu woon ik hier nu 6 maanden en ik ben dol gelukkig, het zonnetje  icon_sunny schijnt hier misschien niet elke dag maar mijn hart doet wel schrijnen.
Ik ben niet veel moeilijke dingen hier tegen gekomen, en dan heb ik het over verzekeringen, IN nummer of Bankrekening enz.
Het eerste wat ik deed toen ik hier bij mijn vriend ging in wonen is me laten registren bij de council zodat ik geregistreed staat als inwoner van het huis.
En dan krijg je een brief van de council met je naam, en met die brief kan je al veel dingen, b.v bankrekening openen en je registeren bij een docter.
Mijn IN nummer heb ik op een andere manier gekregen, ik heb gesolliciteerd bij een groot americaans bedrijf, en zei hebben mijn IN nummer geregeld.
Dus dat was een zorg minder.
Ook kan ik me via het bedrijf me extra laten verzekeren voor ziektekosten, want zoals jullie misschien weten is hier de ziekte kosten gratis, maar dan is het wel heel basic, want als je je namelijk laat inschrijven bij buba dan krijg je sneller hulp, een voorbeeld je moet je laten opereren met buba kun je terecht binnen 2 weken, en zonder buba kan het 2 maanden duren voordat je aan de beurt bent.
Maar nu even iets anders, alles gaat dus heel goed met mij en mijn vriend hier, me hondje die met me mee is gegaan naar scotland heeft nu een honden vriendje, en zij is helemaal over the moon.
(Nog even iets over werk hier krijg je geen vakantiegeld zoals je in nederland krijgt en dat is wel heel erg jammer.)maar ja je kan niet alles hebben.
Maar wat ik jammer vind van scotland of ja van de UK is dat ze niet weten wat lekker eten is.
Ik ga het hier even bij laten voor vandaag, en als iemand wat wil vragen dan wil ik graag helpen dus vraag maar raak.

Groeten uit Scotland waar het  sunny altijd schrijnt
bregtje
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Mrt 2008, 12:32 »

Hallo Zita,
Ik weet niet wat je lekker vind, maar wij eten altijd geweldig in Engeland en Schotland.
Geweldige pure produkten zoals vlees, vis, groentes zijn overal ruimschoots verkrijgbaar.
Zouden meeste supermarkets in Nederland een voorbeeld aan moeten nemen!
Er is een groot aanbod van biologische produkten, probeer eens inkopen te doen op boerenmarkten, die vind je bijna overal.
Niet alleen in restaurants, maar ook in pubs en bistro,s kun je heerlijk eten.
En wat te denken van fish and chips, om je vingers bij op te eten.
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Mrt 2008, 13:15 »

Hoi allemaal van het forum,

Een tijdje terug, heb ik hier op het forum mijn vragen gesteld over emigreren.
Zoals hoe werkt het wat moet ik doen enz enz.
Maar dan nu woon ik hier nu 6 maanden en ik ben dol gelukkig, het zonnetje  icon_sunny schijnt hier misschien niet elke dag maar mijn hart doet wel schrijnen.
Ik ben niet veel moeilijke dingen hier tegen gekomen, en dan heb ik het over verzekeringen, IN nummer of Bankrekening enz.
Het eerste wat ik deed toen ik hier bij mijn vriend ging in wonen is me laten registren bij de council zodat ik geregistreed staat als inwoner van het huis.
En dan krijg je een brief van de council met je naam, en met die brief kan je al veel dingen, b.v bankrekening openen en je registeren bij een docter.
Mijn IN nummer heb ik op een andere manier gekregen, ik heb gesolliciteerd bij een groot americaans bedrijf, en zei hebben mijn IN nummer geregeld.
Dus dat was een zorg minder.
Ook kan ik me via het bedrijf me extra laten verzekeren voor ziektekosten, want zoals jullie misschien weten is hier de ziekte kosten gratis, maar dan is het wel heel basic, want als je je namelijk laat inschrijven bij buba dan krijg je sneller hulp, een voorbeeld je moet je laten opereren met buba kun je terecht binnen 2 weken, en zonder buba kan het 2 maanden duren voordat je aan de beurt bent.
Maar nu even iets anders, alles gaat dus heel goed met mij en mijn vriend hier, me hondje die met me mee is gegaan naar scotland heeft nu een honden vriendje, en zij is helemaal over the moon.
(Nog even iets over werk hier krijg je geen vakantiegeld zoals je in nederland krijgt en dat is wel heel erg jammer.)maar ja je kan niet alles hebben.
Maar wat ik jammer vind van scotland of ja van de UK is dat ze niet weten wat lekker eten is.
Ik ga het hier even bij laten voor vandaag, en als iemand wat wil vragen dan wil ik graag helpen dus vraag maar raak.

Groeten uit Scotland waar het  sunny altijd schrijnt

Hoi Zita.
Wat betreft het eten ben ik het niet met je eens.  Nee!!! Nee!!! Eten kun je zo lekker maken als je zelf wilt. En heb je op zondag al eens een Pub-lunch gedaan? Of b.v. een Sunday roast Verward Verward  In de 6 jaar dat wij in Engeland hebben gewoond hebben we altijd prima gegeten. Aye Aye
Groetjes,
Margolia
zita
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Mrt 2008, 15:41 »

Hoi allemaal,

Ik heb van jullie een paar reactie van jullie gehad over het eten van hier dat jullie het wel goed vinden,maar om eerlijk te zijn vind ik dat ze hier niet echt goede smaak hebt, en dat kan je duidelijk merken in restaurants, ik kom zelf uit een familie met restaurant, en ik heb in heel veel culinare resaurants gegeten in verschillende landen, en zelfs in scotland maar het was lange na niet zo goed als in nederland.
En ik zeg niet dat ik fish en chips niet lekker vind maar het is niet echt mijn ding.En gezond is het ook niet.
Maar begrijp me niet verkeerd ze proberen hier wel lekker eten te maken maar het lukt ze gewoon niet zo goed.
in de pub of een restaurant als je wat bestelt dan komen ze met een berg eten, is goed dat ze dat doen , maar veel betekent niet dat het  metteen lekker is.
Maar gelukkig smaken verschillen, ik probeer veel nederlands te koken hier en me vriend die heeft nog nooit zulk lekkere eten gegeten in ze leven.
maar misschien heb ik te weinig ervaring in scotland. maar ik denk het haast niet

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Mrt 2008, 17:48 »

Zita, ik geef je in zoverre gelijk dat de variatie met name in restaurants niet te wensen overlaat, maar het kan slechter hoor. Bv in Zuid Engeland. Daar komen de Green Pies je de neus wel uit na een week lang elke dag ze op je bord te krijgen. Wat waren we blij dat we naar een MacD. konden.  laughing7
Goed dat je Nederlands kookt (stampotten enzo?).

Maar in Nederland zijn we wel erg verwent met de diversiteit aan etenswaren, alhoewel we in Schotland ook steeds meer lekkere producten vinden in de supermarkten. Ik las hier op het forum ergens dat ze zelfs stroopwafels verkopen (die we trouwens elk jaar in ruime hoeveelheid mee nemen voor onze huisjesverhuurder).

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Mrt 2008, 20:36 »

Hoi Zita,

leuk, zo even een reactie, en ik ben/was het wel met je eens hoor, over het eten. Ik eet ook niet echt heel lekker in de restaurants! maar sinds wij ontzettende lekkere pubmeals hebben gehad in Beauly, eten wij nu ook in pubs, en dat vinden wij heerlijk. Vooral met vis. Dat eet  ik nergens zo lekker dan in schotland.

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Mrt 2008, 12:09 »

Lekker dat het je bevalt hier in Schotland.
Vakantie geld en kerstpaketten kennen ze hier niet maar vakantie geld valt zelf ook op te sparen.
Wat uit eten betreft dat doen we eigenlijk altijd in een pub of een Inn
Vaak kan je er de hele dag wel terecht voor eten wat nog wel eens tegen kan vallen met restaurants omdat ze pas om 5 of 6 uur open gaan.

Hans,
volgens een collega van mij zijn stroopwafels soms te vinden in de Asda.
Misschien deze zomer ook weer bij europese marktjes die het land rond reizen.
zita
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Mrt 2008, 20:53 »

Hoi allemaal

Ik vind het erg leuk dat jullie reageren,
Ik wou wel even kwijt dat de cakes en snoepjes onwijs lekker zijn en heel veel verschillende, maar helaas ben ik te streng voor me zelf want ik doe eigenlijk altijd gezond.
En op de verschillende leuke markten en car boots die ze hier hebben ze je vaak mensen die zelf gebakken cakes en tables en millions sortbread nou die zijn wel de moeite waard.

ander onderwerp....

ik ga altijd met me honden wandelen, en ben zeker al op hel veel mooie plekjes geweest maar misschien weten jullie nog mooie plekjes waar het leuk is om met honden te wandelen.
Ik hoor het graag.

Liefs zita sunny
tess
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 30 Mei 2010, 18:19 »

Hoi Zita,
Wij zijn een belgisch koppel met een labrador hond die in okt naar schotland gaan verhuizen voor één jaar. Kan je mij misschien wat vertellen hoe dat is gegaan met jou hond? Huizenjacht en de overtocht...?
Wij trekken ook naar Edingburgh!
groetjes
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Mei 2010, 18:46 »

Hallo Zita,
Ik weet niet wat je lekker vind, maar wij eten altijd geweldig in Engeland en Schotland.
Geweldige pure produkten zoals vlees, vis, groentes zijn overal ruimschoots verkrijgbaar.
Zouden meeste supermarkets in Nederland een voorbeeld aan moeten nemen!
Er is een groot aanbod van biologische produkten, probeer eens inkopen te doen op boerenmarkten, die vind je bijna overal.
Niet alleen in restaurants, maar ook in pubs en bistro,s kun je heerlijk eten.
En wat te denken van fish and chips, om je vingers bij op te eten.

Dat is ook het eerste wat bij mij op komt. De supermarkten hebben een giga aanbod!!  tongue3 Wij hebben nooit problemen met lekker eten. Niet toen we er woonden, en niet nu we er op vakantie gaan. hello2
Margolia
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Woon nu 6 maanden in scotland
Ga naar: