Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
23 Mei 2012, 14:31
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Wandelen en fietsen in Schotland
| Topic:
Wandeling
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Wandeling (gelezen 1671 keer)
Lenny
Gast
Wandeling
«
Gepost op:
08 Mrt 2008, 13:03 »
Dag allemaal,
Ik vroeg mezelf af of je in Schotland een wandeling hebt die je echt bewandelt moet hebben als je er op vakantie bent geweest? Zoals bijvoorbeeld de Preekstoel in Noorwegen bekend is en bijvoorbeeld Skulekogen in Zweden??
Wij zijn geen geoefende wandelaars of bergbeklimmers maar houden wel van een pittige wandeling op z'n tijd, van een halve dag bijvoorbeeld?
Verder heb ik al veel interessante links gevonden, maar was benieuwd of je ook dit soort wandelingen in Schotland hebt?
Groetjes Lenny
Wilma
Schotland fan
Re: Wandeling
«
Antwoord #1 Gepost op:
08 Mrt 2008, 13:49 »
Ik vind zelf eigenlijk wel dat je de Ben nevis gelopen moet hebben, maar dat ligt ook een beetje eraan in welk gebied je zit.
Waar zitten jullie?, er is keus genoeg.
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
Lenny
Gast
«
Antwoord #2 Gepost op:
08 Mrt 2008, 14:04 »
Dag Wilma,
Wij doen de volgende plaatsen aan:
Drymen, Ballater, Thurso, Dundonnel, Struan Isle of Skye en Inveraray
Ik heb wel al iets gelezen over Ben Nevis, maar begreep dat dit voor bergbeklimmers is?
Groetjes Lenny
skye
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
08 Mrt 2008, 16:59 »
De Ben Nevis is niet alleen voor klimmers, je kan er ook "gewoon" naar de top wandelen. Het is wel een pittige wandeling. Ik ben twee keer boven geweest, de eerste keer zeven en half uur er over gedaan, de tweede keer een uur minder. Het pad is best te doen, vind ik zelf. Maar wees toch voorzichtig, en let op. Ook op het weer. elk jaar verongelukken er wel weer mensen op deze berg omdat ze toch te "onvoorzichtig?" zijn, het onderschatten.
Op Skye heb je de Cuillins. Die zijn een stuk pittiger. Maar daar heb je ook weer verschillende gradaties van wandelingen. Wij zijn vanuit Sligachan door het dal gegaan dat was best te doen. Een poging om de Blaven op te komen hebben we laten schieten omdat het pad te nat was, en we het niet verantwoord vonden voor ons zelf om door te gaan. ook vanuit Glenbrittle kan je mooi de bergen in, en ook een kustwandeling maken.
Ik ben zelf ook in Noorwegen geweest, als kind weliswaar. En Skuleskogen in Zweden ken ik ook. Wij gaan dit jaar ook weer naar Zweden
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
08 Mrt 2008, 21:45 »
Citaat van: Lenny op 08 Mrt 2008, 14:04
Dag Wilma,
Wij doen de volgende plaatsen aan:
Drymen, Ballater, Thurso, Dundonnel, Struan Isle of Skye en Inveraray
Ik heb wel al iets gelezen over Ben Nevis, maar begreep dat dit voor bergbeklimmers is?
Groetjes Lenny
Nee hoor, Ben Nevis, is pittig, maar zat te doen, wel goed voorbereiden, vooral op een warme dag, genoeg drinken meenemen, al kan je onderweg je flesje vullen bij de waterval, vind ik nog steeds bijzonder hoor. Ik ben zelf niet helemaal naar de top gelopen, had een dochter halverwege achtergelaten, die een paar maanden ervoor haar enkelbanden gescheurd had, en er erg veel last van had, maar ik ga hem nog een keer lopen hoor.
Op Skye hebben we de Quiraing gelopen, die is erg makkelijk en ontzettend mooi, en de Old man of Storr, maar die vond ik erg pittig hoor, vooal als je de Needle nog voorbij gaat, de meeste mensen blijven daar hangen.
Bij Elgol langs de kust, was ook ontzettend mooi en gaaf. Bekijk onze website anders, daar staan foto's en verslag.
De rest ken ik nog niet, dus misschien kan een ander je adviseren. Als je de zoekfunctie gebruikt, zie je nog tal van wandelingen staan. Succes.
groetjes wilma
www.kukeluuku.nl
Roald
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
09 Mrt 2008, 00:03 »
Zuidwestelijk van Ballater ligt Glen Muick met daarin Loch Muick (uit te spreken als 'Meck'). Doodlopende weg van een kilometertje of 12, die eindigt niet ver van het loch. Rondje om het loch is dacht ik een uurtje of 3, 4; vrijwel vlak afgezien van een smal stuk waarbij het pad uit flinke keien bestaat (beetje klauteren). Is 3 tot 4 uur te lang, dan kun je ook een rondje vóór het loch langs lopen: uurtje/anderhalf.
Live and let live
Lenny
Gast
«
Antwoord #6 Gepost op:
09 Mrt 2008, 11:29 »
Bedankt allemaal voor de reactie,
Hier ga ik eens verder op google'n en borduren. Kijken of we er iets mee kunnen!
Leuke site heb je Wilma, heb hem snel bekeken, ga hem van de week eens goed doornemen en kijken wat leuk voor ons is en in de beurt is!!
Ben Nevis, waar ligt dit in de buurt? (Fort William?) Volgens mij verblijven we niet echt in de buurt namelijk, en ben ik me er daarom niet verder in gaan verdiepen!? Was het nu 7, 1/2 uur totaal? Toch zeker niet enkel, want dan trekken we dat niet! Zijn namelijk geen geoefende wandelaars al helemaal niet in berggebieden!!
The old man of stor, is dat bij Skye Trotternish?
Weer wat vragen, ben er al zo mee bezig, dat ik dadelijk voor iedere streek al iets in petto heb!
We willen een goede indruk van Schotland opdoen, bekijken of we er nog eens naar terug zouden willen, kijken of het in ons favoriete vakantielanden bestand past! Wij zijn jong (25 en 28) en willen verschillende landen aandoen, de laatste jaren neigde we naar scandinavie willen nu toch eens wat anders!
Groetjes Lenny
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
09 Mrt 2008, 16:13 »
Citaat van: Lenny op 09 Mrt 2008, 11:29
Leuke site heb je Wilma, heb hem snel bekeken, ga hem van de week eens goed doornemen en kijken wat leuk voor ons is en in de beurt is!!
dank je wel
Ben Nevis, waar ligt dit in de buurt? (Fort William?) Volgens mij verblijven we niet echt in de buurt namelijk, en ben ik me er daarom niet verder in gaan verdiepen!? Was het nu 7, 1/2 uur totaal? Toch zeker niet enkel, want dan trekken we dat niet! Zijn namelijk geen geoefende wandelaars al helemaal niet in berggebieden!!
ja, ligt bij Ft William, 7 uur is te doen hoor, je maakt er een hele dag van, viel mij erg mee. Tot de Ben Nevis hadden wij nog nooit in de bergen gelopen! Glen Nevis is trouwens ook mooi en leuk om te lopen hoor
The old man of stor, is dat bij Skye Trotternish?
ja, dat klopt, en een stukje verder, is de Quiraing, die vond ik persoonlijk nog mooier, en vooral de weg naar Uig
Weer wat vragen, ben er al zo mee bezig, dat ik dadelijk voor iedere streek al iets in petto heb!
We willen een goede indruk van Schotland opdoen, bekijken of we er nog eens naar terug zouden willen, kijken of het in ons favoriete vakantielanden bestand past! Wij zijn jong (25 en 28) en willen verschillende landen aandoen, de laatste jaren neigde we naar scandinavie willen nu toch eens wat anders!
vind ik ook leuk hoor, ben al druk bezig om te bekijken wanneer we daar naartoe zullen gaan, want het lijkt mij daar ook geweldig!
Groetjes Lenny
groetjes wilma
www.kukeluuku.nl
skye
Schotland fan
«
Antwoord #8 Gepost op:
09 Mrt 2008, 19:24 »
de ben nevis is inderdaad bij fort william, en the Quiraing op Skye, klopt helemaal
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Wandelen en fietsen in Schotland
| Topic:
Wandeling
« vorige
volgende »