|
scottisch rose
Gast
|
 |
« Gepost op: 03 Mrt 2008, 21:30 » |
|
Hallo,  De king of scandinavia van dfds seaways vaart vanaf morgen 04-03-2008 weer vanaf ijmuiden naar newcastle . De princess of scandinavia vaart ook weer op tijd! ik heb alleen gehoord dat ze wat problemen hebben met de boegdeuren die niet open willen, maar waardoor de princess nu de achterkant gebruikt om te ontschepen van de autos enz. nou ja ze doen er inieder geval wat aan! laten we hopen dat er geen problemen meer komen want voor de rest zijn het prima schepen, het heeft ze alleen niet mee gezeten de laatste tijd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
broersky
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Mrt 2008, 07:47 » |
|
 hallo, Dit zijn goede berichten, in ieder geval weer iets positiefs over DFDS. Ik begon me al zorgen te maken en al stiekem naar iets anders uit te kijken, maar dit hoeft gelukkig niet meer. Nu maar hopen dat het voor de rest goed gaat. Allemaal een goede reis/vaart toegewenst Broersky 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Mrt 2008, 07:48 » |
|
Gelukkig, hoef ik me geen zorgen te maken voor eind deze maand.  Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bart
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Mrt 2008, 21:16 » |
|
mooi zo, dat scheelt weer een overboeking.
goede reis allen!!!!
Bart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mayte
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 05 Mrt 2008, 20:52 » |
|
vandaag waren de boegdeuren van de Princess weer helemaal in orde, het ontschepen en laden ging weer via de voorkant  dus zoals het er nu uit ziet zijn alle problemen opgelost....en het weer is natuurlijk ook een heel stuk beter, waardoor de vertragingen ook tot het verleden behoren  King en Princess go for it!!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
scottisch rose
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Mrt 2008, 19:12 » |
|
das fijn om te horen DFDS is altijd een van mijn favorieten geweest ben blij dat alles weer normaal loopt, ik ga gauw boeken dus houden zo 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Jan 2009, 12:23 » |
|
De DFDS ferry King of Scandinavia is zojuist vertrokken naar Fredrikshaven voor haar werfbeurt. Deze Deense maatschappij met in de top de heer Andes Moberg (voorheen Ahold) voert de werfbeurten niet uit in haar bestrijkingsgebied, maar in eigen land. Hopop dat ze geen lege zeecontainers tegen de boeg krijgt.  Op 20 januari hervat ze haar dienst op de route IJmuiden - Newcastle. Dan is zusterschip Princess of Norway aan de beurt. We zullen haar dus even moeten missen in dit topic. Groet, Robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLeo
Schotland Moderader
visiting Scotland since 1978, FOL 93701
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Jan 2009, 13:21 » |
|
Waar haal jij die mooie plaatjes vandaan??
Leo
|
|
|
|
|
|
Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Jan 2009, 17:28 » |
|
Waar haal jij die mooie plaatjes vandaan??
Leo
Hallo Leo en anderen, Dat is van de site: http://www.siitech.netJe kunt je daar gratis aanmelden. Zo kun je via de z.g. AIS-gegevens vele schepen "volgen". Het AIS-systeem komt er op neer dat schepen (boven een bepaald tonnage, of bijzondere lading) continu een signaal uitzenden. Het heeft het verhogen van veiligheid als primair doel. Het plaatje hierboven was een screenprint naar Paint. Je kunt uit het plaatje de snelheid en eindbestemming van de King of Scandinavia opmaken. Succes! Groet, Robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Jan 2009, 23:15 » |
|
De ferry KING OF SCANDINAVIA is na haar dokbeurt in eigen land (Denemarken) onderweg naar IJmuiden. Een verslag van haar modificaties zie je HIERZe komt dinsdag om 13:00 uur weer terug in IJmuiden. 's Middags staat haar afvaart naar Newcastle weer gepland. Na haar binnenkomst komende woensdag is het de beurt aan zusterschip PRINCESS OF NORWAY. Ook zij zal waarschijnlijk koers zetten naar Denemarken om aldaar de economie te steunen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mayco
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Feb 2009, 13:13 » |
|
Mooi, ik verterk 28 mei dus dan issie weer ingevaren  ...vorige x met de princess geweest ook TOP  bevallen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 24 Mrt 2009, 12:51 » |
|
Zodra we onze 'oppas' voor het huis geregeld hebben, zullen we 'the king' ook eens gaan boeken.. hoe langer we wachten hoe duurder.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Mrt 2010, 13:11 » |
|
DFDS ferry King of scandinavia kwam ook vandaag weer met twee uren vertraging IJmuiden binnen. Sinds enkele weken kampt ze met vertragingen. Dit is vooral sneu voor het deel van de reizigers dat een dagtrip doet te amsterdam of Newcastle, want met twee uren minder verblijf op een dag die normaal duurt van 09:30 - 16:00, blijft er weinig van je dagje shoppen over... :x Weet iemand of er iets aan de hand is met een van haar vier hoofdmotoren o.i.d.?   Vreemd is ook dat ze met haar achterzijde aan de brug ligt. Normalerwijs lost en laadt ze in IJmuiden via haar boegdeuren. Groet, Robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 18 Mrt 2010, 14:19 » |
|
vorige week ook al een keer. Blijft een beetje kwakkelen geloof ik met die boten. Het wordt tijd dat ze eens concurrentie krijgen misschien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Wandelaar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 18 Mrt 2010, 23:55 » |
|
Toen ik een week of wat geleden terugkeerde uit Schotland hadden mensen 2 uur winkeltijd gehad in Newcastle... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 19 Mrt 2010, 12:19 » |
|
Toen ik een week of wat geleden terugkeerde uit Schotland hadden mensen 2 uur winkeltijd gehad in Newcastle...  Slechts 2 uur winkeltijd...  Het is sneu voor DFDS dat zo kwakkelen met het aan de praat proberen te houden van hun oude schepen. Maar mocht het zo zijn dat er sprake is van structurele (voorspelbare) vertraging, dan zou DFDS dit soort shopping-arrangementen tijdelijk niet moeten verkopen, want eigenlijk verkopen ze de klant momenteel een product dat ze tijdelijk niet kunnen leveren. Volgens mij noemt men dat bewuste misleiding. En dat is ernstig voor een reder die als betrouwbaar wil worden gezien. Op de site van DFDS staat niets over vertragingen gemeld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 20 Mrt 2010, 09:52 » |
|
En vandaag was de oude dame weer op tijd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bagh Alluin
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 20 Mrt 2010, 17:09 » |
|
Zaterdag 13 maart: kwart over twaalf in Ijmuiden!!
Groet Jac
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 20 Mrt 2010, 18:57 » |
|
Zaterdag 13 maart: kwart over twaalf in Ijmuiden!!
Groet Jac
Oh, dat moest zusterschip Princess of Norway zijn geweest, doordat het een oneven aantal dagen terug was.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|