Tja over midges kan je hele topics schrijven (gebruik de zoekfunctie). Inderdaad werken nederlandse middeltjes niet. Als je gelukt hebt ontloop je ze omdat het mooi zonnig weer is, of juist winderig of regenachtig. Ook aan de kust heb je ze niet.
Ik heb even op Buro Britain gekeken naar je
rondreis en volgens mij ga je mooie route tegemoet. Helaas mis je Edinburgh.
* Winnock hotel zijn we ook eens geweest. Ligt leuk in een dorpje aan een groen grasveld. Toen wij er waren speelde er een Pipe and Drumband. Omdat je Edinburgh mist, zou zeker Stirling bezoeken.
* Bij Aviemore kan je naar de Skilift rijden en vandaaruit mooie wandelingen maken. Je bent dan al op zo'n 600 meter.
* Onderweg naar Thurso schijn je dolfijnen te kunnen zien bij het plaatsje Cromarty.
* Bij Thurso zou ik naar "Dunnet Head" "Duncansby Head" gaan. Steile kliffen.
* Over Ullapool en Skye kunnen andere leden veel vertellen.
* Inverary heeft een leuk gevangenismuseum, en Glenfinnan is leuk als je de Harry potterfilms gezien hebt. Ook ben je dicht bij Ben Nevis, de hoogste berg in de UK en redelijk eenvoudig te beklimmen.
* Onderweg een Whisky distillery bezoeken, bv Talisker op Skye.
In 1998 hebben we een 17-daagese rondrit in Inns gedaan, erg leuk. Vaak in de kleinere Inns heb je leuk contact met de eigenaren. Al is de kwaliteit van de Inns wisselend. Nadeel van een rondreis is dat je veel onderweg bent en daardoor weinig tijd hebt om ergens te genieten. Voordeel is wel dat je een goede indruk van het land krijgt en de volgende keren (zeker weten) meer gericht in een mooie omgeving gaat boeken.
Prijzen:
Benzine is ongeveer even duur als in NL, diesel is daar even duur als benzine.
Levensonderhoud is vergelijkbaar met NL.
Alleen de Whisky is daar duurder

Uit eten is goed te doen, zeker als je Bar Meals in pubs neemt.