Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: 10 daagse rondreis Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 10 daagse rondreis Schotland  (gelezen 4354 keer)
Lenny
Gast
« Gepost op: 23 Feb 2008, 20:13 »

Dag allemaal,

Van 7 juli t/m 16 juli gaan mijn vriend en ik rondtrekken door Schotland.  Wij zijn 25 en 28 jaar oud en houden van natuur, gezelligheid, wandelen, actief zijn bijv. kano-en, raften, vissen etc. en van natuurschoon (wild- en water leven)

We hebben de tien daagse rondreis 'Kristy' geboekt van Bureau Britain, met huur auto.
De volgende plaatsen doen we aan;
- Drymen (2 nachten)
- Ballater (2 nachten)
- Thurso (1 nacht)
- Dundonnel (1 nacht)
- Stuan, Isle of Skye (2 nachten)
- Inveraray (1 nacht)

Heeft iemand tips voor ons om te doen / ondernemen / zien??  Alles is welkom.
Wij wilde zelf graag dolfijnen zien, weet iemand of het mogelijk is dit in de beurt van één van deze plaatsen te doen??

Daarnaast vroeg ik mezelf af hoelang het licht is in Schotland in de zomer. Doordat het op dezelfde grens ligt als Oslo?? Daar heb je lange lichte zomer avonden, hoe is dit in Schotland??

Ik heb een muggen allergie, hoe staat het ervoor met de muggen in Schotland? Vergelijkbaar met Noorwegen/Zweden of juist met NL? Hebben ze er ook knotjes?

Veel vragen, alle info is welkom.!

Wij gaan voor het eerst naar Schotland en zijn dus nog weinig bekend met dit land!

Alvast bedankt

Groetjes Lenny
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Feb 2008, 22:14 »

Wij wilde zelf graag dolfijnen zien, weet iemand of het mogelijk is dit in de beurt van één van deze plaatsen te doen??

Daarnaast vroeg ik mezelf af hoelang het licht is in Schotland in de zomer. Doordat het op dezelfde grens ligt als Oslo?? Daar heb je lange lichte zomer avonden, hoe is dit in Schotland??

Ik heb een muggen allergie, hoe staat het ervoor met de muggen in Schotland? Vergelijkbaar met Noorwegen/Zweden of juist met NL? Hebben ze er ook knotjes?
Welkom!

Dolfijnen wil ik zelf ook nog eens zien. In een van de verslagen op dit forum is er over geschreven. Even de zoekfunctie gebruiken dus.
Thurso ligt in het uiterste noorden. Toen wij daar waren rond 23 juli, was het half 2 's nachts nog niet echt donker. Dus de avonden zijn daar lang.
Midges  crybaby2 heten ze in Schotland. Ook daar vind je hier diverse topics over.

Lenny
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Feb 2008, 13:03 »

Bedankt Hans voor je reactie  Smiley

In de eerste vraag staat Stuan, Isle of Skye / Dit moet natuurlijk Struan, Isle of Skye zijn

Dus Schotland heeft ook een beetje midzomernacht zon, leuk / fijn!!  Cheesy
Midges, vervelend!  sad2  Allergie pillen mee en cream's! Kan ik de spray's het beste daar kopen? (Anti muggen spray) In Scandinavië was dit nl onze ervaring. NLse maakte daar geen indruk op de muggen / knotjes??!

Aangezien dit onze eerste keer Schotland wordt hebben wij geen idee van prijsverhoudingen in Schotland. Heeft iemand een indicatie; Bijv. van benzine/diesel / uit eten / terasje??

Wij verblijven in Inn's, heeft iemand hier ervaring mee? Hoe was dit bevallen?

Wat moeten we zeker gedaan / gezien hebben als we naar Scholtland gaan?  Huh

Alvast bedankt,

Groetjes Lenny

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Feb 2008, 13:28 »

De muggen kom je meeste tegen aan de west kust.
We hebben zelf al de meeste anti muggen spullen geprobeerd maar niks heeft gewerkt tot nog toe.    crybaby2

Wat betreft dolfijnen, als je op Skye bent kan je van Elgol een boot trip nemen en dan heb je soms de mazzel dayt je ze tegen komt.
Wij hadden afgelopen jaar zeer veel mazzzel en er zaten 3 scholen om onze boot heen en ze hebben een tijdje met ons mee gezwommen.

Maar eventuel ook bij Inverness kan je ze zien
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Feb 2008, 13:39 »

Tja over midges kan je hele topics schrijven (gebruik de zoekfunctie). Inderdaad werken nederlandse middeltjes niet. Als je gelukt hebt ontloop je ze omdat het mooi zonnig weer is, of juist winderig of regenachtig. Ook aan de kust heb je ze niet.

Ik heb even op Buro Britain gekeken naar je rondreis en volgens mij ga je mooie route tegemoet. Helaas mis je Edinburgh.
* Winnock hotel zijn we ook eens geweest. Ligt leuk in een dorpje aan een groen grasveld. Toen wij er waren speelde er een Pipe and Drumband. Omdat je Edinburgh mist, zou zeker Stirling bezoeken.
* Bij Aviemore kan je naar de Skilift rijden en vandaaruit mooie wandelingen maken. Je bent dan al op zo'n 600 meter.
* Onderweg naar Thurso schijn je dolfijnen te kunnen zien bij het plaatsje Cromarty.
* Bij Thurso zou ik naar "Dunnet Head" "Duncansby Head" gaan. Steile kliffen.
* Over Ullapool en Skye kunnen andere leden veel vertellen.
* Inverary heeft een leuk gevangenismuseum, en Glenfinnan is leuk als je de Harry potterfilms gezien hebt. Ook ben je dicht bij Ben Nevis, de hoogste berg in de UK en redelijk eenvoudig te beklimmen.
* Onderweg een Whisky distillery bezoeken, bv Talisker op Skye.

In 1998 hebben we een 17-daagese rondrit in Inns gedaan, erg leuk. Vaak in de kleinere Inns heb je leuk contact met de eigenaren. Al is de kwaliteit van de Inns wisselend.  Nadeel van een rondreis is dat je veel onderweg bent en daardoor weinig tijd hebt om ergens te genieten. Voordeel is wel dat je een goede indruk van het land krijgt en de volgende keren (zeker weten) meer gericht in een mooie omgeving gaat boeken.

Prijzen:
Benzine is ongeveer even duur als in NL, diesel is daar even duur als benzine.
Levensonderhoud is vergelijkbaar met NL.
Alleen de Whisky is daar duurder  dontknow
Uit eten is goed te doen, zeker als je Bar Meals in pubs neemt. 

Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Feb 2008, 14:00 »

Aangezien dit onze eerste keer Schotland wordt hebben wij geen idee van prijsverhoudingen in Schotland. Heeft iemand een indicatie; Bijv. van benzine/diesel / uit eten / terasje??

Hi Lenny,
Als de huidige wisselkoers nog even blijft, is het een stuk gunstiger om vanuit Euroland naar Schotland te komen vergeleken met de afgelopen jaren. De vaste Schotlandgangers zullen dit verschil zeker merken.
Een fijne vakantie toegewenst,

Mirjam
Lenny
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Feb 2008, 14:20 »

Bedankt allen voor de reacties.......

We vliegen 's ochtends vroeg / landen om 9.15 uur (Engelse tijd) in Edingburch We gaan dan eerst een kort kijkje daar nemen. Kasteel en de oude binnen stad, misschien nog museum van Scotland! Waarschijnlijk kunnen we pas 's middags terecht in Drymen, dat is anderhalf uur rijden vanaf Edingburch.. Zo krijgen we toch iets mee van deze stad.

Als iemand nog tips heeft over mijn vragen, horen we het graag!  Cheesy

Vooral wat je in Schotland gezien en gedaan moet hebben vinden we interessant om te weten!

Groetjes Lenny en Robert
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Feb 2008, 17:19 »

O, dan heb je dus tijd genoeg om een indruk van Edinburgh op te doen. Je zou best pas 's avonds naar Drymen kunnen rijden, om de spits in Glasgow te vermijden. Even een belletje naar het hotel dat je later aankomt en je kunt de hele middag van Edinburgh genieten. Denk er wel aan dat parkeren in het centrum niet goedkoop is. Wij parkeren meestal vlak bij het kasteel, Castle Terrace.  HIER vind een kaart met alle parkeergarages.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: 10 daagse rondreis Schotland
Ga naar: