Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: DFDS King of Scandinavia heeft schade en vaart niet...
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: DFDS King of Scandinavia heeft schade en vaart niet...  (gelezen 5437 keer)
skye
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 24 Feb 2008, 13:26 »

wij zijn ook vaak genoeg met de DFDS overgevaren, en afgezien van afgelopen zomer geen enkele klacht. Ik zou toch proberen om schade vergoed te krijgen, nee heb je, ja kan je krijgen

kc
Schotland fan

« Antwoord #26 Gepost op: 26 Feb 2008, 12:41 »

Citaat
Zojuist contact gehad met DFDS. We zijn overgeboekt naar zondag en varen dan met de Princess... Het is ook zeer waarschijnlijk dat we volgende week niet eens terug kunnen, "maar dat hoort u dan wel bij de ferryterminal als u moet vertrekken uit Newcastle..."
Het eerste vind ik mooi geregeld.
Het tweede is nogal onprofessioneel  tongue3

Met heel die affaire voorbije zomer, vraag / vroeg ik me af : zijn scheepvaartlijnen aan dezlfde regels gebonden als vliegtuigmaatschappijen ?
Recent is de regelgeving van overboeking (geen plaats aan boord), uitgestelde vluchten, te late vluchten, etc aangepast voor heel Europa.  Waarbij de consument meer genoegdoening verkrijgt (ipv met een kluitje in het riet sturen). 
Zie lage kost maatschappijen die nu wèl vervangende vluchten en/of logement / maaltijden moeten voorzien.
Geldt dit dus ook voor boten ?

In ieder geval : geniet van je reis naar Schotland !

Koen
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 26 Feb 2008, 20:19 »

Wat ik me afvraag is of andere ferry maatschappijen net zo veel last hebben van tye4chnische pech of dat dit bij DFDS eigenlijk te wijten valt aan verminderd technisch onderhoud. Wat mij opviel gedurende de laatste vijf jaar was dat de prijs steeds aantrekkelijker werd maar het interieur sleetser en de accommodatie die ook achteruit gingen. Deuren die niet goed sloten en scheuren in beplating die er op de terugweg nog zaten. Commodore class waarop -qua voorzieningen en service- ook erg beknepen werd. De voordeelprijs moet toch ergens vandaan komen en een schip vol stampen en laten runnen door mensen uit Indo-China en het Oostblok geeft toch ook andere waarden aan service.

Of verwacht ik gewoon te veel van een overtocht en moet ik niet meer verwachten voor mijn ferryprijs dan ik in een gemiddelde bus of tram in een grote stad ook (niet) krijg. Dat zijn immers ook vervoerders.

Zonder een hetze te willen starten (voorkeuren zijn immers niet objectief, ook de mijne niet...) wilde ik wel eens weten hoe jullie daarover dachten.
Tonnie
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 27 Feb 2008, 12:28 »

Zonder een hetze te willen starten (voorkeuren zijn immers niet objectief, ook de mijne niet...) wilde ik wel eens weten hoe jullie daarover dachten.

Na ruim 10 jaar overtocht ervaringen durf ik wel te stellen dat het erg is met DFDS.
(Afgaande op jullie verhalen dan, want die ene keer dat wij dachten met DFSD over te gaan was wel een dieptepunt wat service verlening betreft.)
Dat een boot ouder wordt kan je natuurlijk zien aan slijtplekken op de meubels e.d. maar inleveren op comfort kan natuurlijk niet en heb ik ook niet ervaren. Voornamelijk P&O ervaringen.
Dat er boten uit de vaart moeten worden genomen steek ik op slecht (geen?) onderhoud!

En dan het personeel. Dat moeten ze idd niet uit kosten overwegingen uit Indo-China of het Oostblok halen. Dus Nederlands of Engels personeel op de ferries. (Of frans / Engels als je via Calais reist) En daar kan natuurlijk best een geëmigreerde Aziaat of zo tussen zitten.
Maar ja...
Je boot onder buitenlandse vlag laten varen is goedkoper heb ik horen vertellen...
Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #29 Gepost op: 27 Feb 2008, 17:35 »

Mijn bescheiden mening na 16 keer DFDS is dat ze me tot nu toe altijd keurig aan wal hebben gezet van windkracht 0 tot windkracht 9 ofzo. Ik ben door de storm een keer bijna uit mijn bed gevallen en ik had tot 3 dagen na de overtocht *soort van zeebenen* dat ik liep te wiebelen. Ik heb 7 keer met Stena line gevaren .. zeker ook geen klachten, mooie boot en andere sfeer. Jammer dat ze de hoovercraft eruit gehaald hebben alhoewel die ook meermalen schade heeft gevaren en met bepaalde wind niet uit kon varen.  Ik ben via calais met de boot en met de trein gegaan..  met mijn eigen auto en met de bus (eurolines) wat echt een enorme tijd stilzitten is. Op een boot kun je tenminste nog lopen. Ik verwacht geen luxe want het is gewoon een veerboot, voor luxe moet je een cruise boeken. Ik mis de Duke en de Queen wel een beetje maar op de King en de Princess kunnen meer auto's en vrachtwagens is mij een keer verteld.
Ik heb een paar keer de overtocht gemaakt met de vrachtwagen met vrachtschepen en als je daarop meegevaren hebt dan zijn de King en de Princess in concoursstaat.
Maar waarom ik reageer is eigenlijk dat ik het geklaag en gezaag over DFDS een beetje zat ben.. het is weer gezegt en moeten we dan daarover door blijven gaan... en als het luwt de boel weer oprakelen. Het is net of er een onderwerp gezocht word om lekker op af te geven. Tuurlijk zijn er dingen gebeurd die helemaal niet leuk zijn, die vakantie pret bederven en dat op zich is al vreselijk want we werken het hele jaar om die paar vrije dagen dan ook daadwerkelijk weg te kunnen .. maar ga eens met het vliegtuig.. je kan maar zo weer naar huis gestuurd worden..te weinig mensen voor de vlucht de vlucht gecanceld.. hoera KLM hoera Easyjet. Ook een goede verbinding Amsterdam - Glasgow.. hoppa uit de lijst.. iedereen die via Easyjet wil vliegen moet naar Edingburgh. (of natuurlijk via Transavia naar Prestwick ) of gewoon met het veel duurdere KLM. Oja .. en Eurolines.. als je je aansluiting mist moet je hemel en aarde bewegen om een andere bus te mogen pakken met de kaart die ze verkocht hebben  van A naar B ... dat je moet overstappen staat er netjes op in Londen van Eurolines op National Express.. maar op eigen risico.. mis je de aansluiting kun je een nieuwe ticket kopen.

IK wijt uit nu maar naar mijn bescheiden mening kunnen we overal over doorzagen. Dus waarom alleen over DFDS? En verder hoef ik niet te weten meer hoe anderen daar over denken.. Ik lees liever wat leukere en wat positievere of nieuwe berichten.
Al is dat dan 1 keer per maand dan liever 1 keer per maand.
Dat is voor mij het Schotland forum.. Nieuws, reisverhalen, feiten, van alles om degenen die naar Schotland willen een handje te helpen met uitzoeken. En ja je kunt zeggen .. denk 2 keer na voor je wie wat welke vervoerder je neemt maar bottom line is .. ze hebben allemaal wat en als je op de verkeerde tijd op de verkeerde plek bent dan is het niet hoe jij het verwacht en iedereen ervaart dingen anders.. wat voor de een belachelijk en geen stijl is daar trekt de ander de schouders voor op. 

angry1

There is no coincidence...
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #30 Gepost op: 27 Feb 2008, 18:05 »

Mooi gezegd Wynn. Maar nou nog 1 keer zagen dan (op positieve manier)  tongue3

Man van een collega zou dit weekend (vrijdag) met wat vrienden naar Newcastle varen, maar de King vaart nog niet. DFDS heeft zelf contact met ze opgenomen en geregeld dat ze een dag eerder op kosten van DFDS naar Engeland mogen. Zo kan het dus ook  icon_thumleft

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #31 Gepost op: 27 Feb 2008, 19:31 »

Nou ik hoop dat dit niet te lang gaat duren, want wij varen volgende maand ook weer met ze.  dontknow dontknow Overigens tot volle tevredenheid. Maar omdat de honden hun behandeling moeten hebben bel ik ze denk ik maar eens op. Maar misschien varen ze dan wel weer. Aye Aye

Margolia
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #32 Gepost op: 27 Feb 2008, 20:37 »

Goed gesproken Wynn.
We kunnen op dit forum onze ervaringen delen, maar hoeven geen hetze tegen DFDS (of anderen) te beginnen.
Laten we het vooral informatief houden, zodat nieuwe forumleden hier hun informatie van kunnen halen.
Als we ergens een ongezouten mening over hebben, kunnen we die in de pub uitten!
Daar hebben we het al diverse malen over gehad en laten we ons er dan ook aan houden!

Egbert
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 27 Feb 2008, 21:53 »

Wynn, Ik ben het met je eens, daar bestaat geen twijfel over. Ik wil echter nog wel even aanhalen aan andere leden dat ze mijn mailtje misschien nog eens zouden kunnen lezen voor mij woorden in de mond worden gelegd die ik absoluut niet bedoel. Ik wil geen hetze beginnen tegen welke ferry maatschappij dan ook. DFDS heeft vorig jaar wat steken laten vallen en voor zover ik dat nu gelezen heb in reacties op mijn vraag (o.a. post van Sas) hebben ze daar dit jaar toch lering uit getrokken door pro-actief naar hun klanten te reageren als er toch een boot uitvalt.

Wat ik mij alleen afvroeg was waarom andere ferry maatschappijen minder last hebben van averij a.g.v. weer en hoe jullie daarover dachten. Mijn doel was om een goede, zij het mogelijk wat controversiële, discussie te kunnen houden. Feit blijft immers dat -als je naar Schottië wil met auto en kampeerspullen of koffers voor drie weken hotel of whatever- je toch hoofdzakelijk op ferry's bent aangewezen. Zoals ik uit andere postings kon opmaken zijn er leden die er hun hand niet voor om draaien om "even" naar Calais te rijden, daar de trein te nemen en met 20 minuten aan de overkant nog eens 1000 kilometer noordwaarts te rijden  icon_salut.  Ze hebben gelijk als ze dan stellen dat men op de route naar wintersport gebieden vaak langer veelal in files rijden. toch zou ik niet per trein willen reizen. Dat zegt iets over mijn voorkeuren, niet over het transportmiddel.

Zoals Wynn al aangeeft, vliegen heeft ook zo de specifieke "uitdagingen" van later vertrekken dan gepland, vluchten die uitvallen of andere ongemakken en stress en dat is dan ook de hoofdzaak dat ik voor ferry's kies.

Als vast klant van DFDS heb ik de afgelopen 8 á 9 jaar de dienstverlening zien afnemen; overigens evenredig met de prijzen! eerlijk is eerlijk. Maar dat roept tevens de vraag op of het een inherent aan het ander is. Dat wilde ik graag met jullie bediscussiëren omdat ik dat iets interessanter vind dan hetgeen er de laatste tijd op Schotlandforum wordt aangeboden uit onze collectieve inbreng.

Als ik daarmee het forum overvraag, moet ik mij misschien afvragen of dit forum mij een maatje te klein is geworden, mede vanwege de reacties die ik kennelijk bij anderen oproep.

Teije
Administrator
*

« Antwoord #34 Gepost op: 27 Feb 2008, 22:19 »

Even helemaal offtopic (want het gaat niet over de schade aan de ferry..):

Ik vind het prima als mensen klachten over welke maatschappij dan ook melden als ze erdoor getroffen worden. Dat het afgelopen jaar DFDS daarbij enkele keren in opspraak is geraakt en niet 1 van de anderen is jammer, maar wel waar. Als het volgend jaar P&O of een ander overkomt en forumleden daardoor benaddeld worden, willen we dat ook graag weten.
Ook het 'doorzagen' is niet altijd nadelig, want eerdere ervaringen van mensen bij bv. het verkrijgen van een vergoeding is informatief en kan anderen goede informatie geven.

Maar wat ik wel graag zou zien is dat ieder die dit jaar naar Schotland gaat ook eens de positieve verhalen vertelt over de over (of onder-)zeese tocht, met welke maatschappij dan ook. Daarnaast zijn negatieve verhalen ook altijd welkom om een eerlijk beeld te schetsen, want een persoonlijke negatieve ervaring wil je ook kwijt en dat moet ook kunnen.

Er zijn een paar interessante dingen opgerakeld in deze discussie die verder gaan dan alleen het DFDS-probleem dat William Wallace heeft.
Bijvoorbeeld dat de meeste consumenten (inclusief wijzelf  Hypocriet) alles zo goedkoop mogelijk willen, maar wel met de meeste luxe en het minste ongemak. Maar dat daarvoor tientallen goedkope Koreanen 's nachts op het autodek rondlopen en Russen op een iets hoger nivo (zelf gezien en meegemaakt) willen we vaak niet weten, want dan gaan we ons zorgen maken over de professionaliteit. Wat missvhien alleen maar een vooroordeel is, wie zijn wij dat we daarover kunnen oordelen?

Onze maatschappij zit momenteel in een hype van 'professionalisering' en bij alles wat misgaat moet er zo snel mogelijk een schuldige worden aangewezen. En helaas zijn er steeds meer mensen die menen dat je dat tegenwoordig steeds ongenuanceerder kan doen, onze politici geven daar een goed voorbeeld van. Als het forum ook maar even die kant uit dreigde te gaan zou ik meteen de stekker eruit trekken, maar volgens mij valt het best wel mee. En als iets je niet interesseert dan lees je het toch niet!? Ik ben daar tenminste vrij gemakkelijk in.
Aan de andere kant maken grote maatschappijen zich er soms ook erg gemakkelijk af door een eenvoudig excuusje, als je hen maar niet hetzelfde lapt door bv. een uur later aan te komen met de woorden, 'sorry, ik kon er niks aan doen dat ik te laat was, maar de ANWB kwam te laat bij mijn kaoppte auto kijken..' Gebruik die smoes maar eens bij DFDS of welke maatschappij dan ook. Het forum heeft naast het informatie uitdelen ook een (klein) taak als Schotlandganger-consumentenorganisatie waarbij onze belangen als reiziger behartigd moeten worden.

Ik snap dat iedereen zijn/haar verhaal kwijt wil en dat kan ook op dit forum. Maar de volgende keer zal ik wat alerter zijn en een nieuw topic aanmaken zodra de discussie een algemener onderwerp gaat bespreken.

Kort gezegd:
@iedereen: He,  tongue3 ik ben het dus met jullie allemaal eens..
@ Wiliam Wallace: we horen graag je ervaring hoe de reis uiteindelijk is verlopen, maar start daarvoor even een nieuw topic want deze is gesloten

Dank voor al jullie bijdragen in dit topic.

Teije
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: DFDS King of Scandinavia heeft schade en vaart niet...
Ga naar: