Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: DFDS King of Scandinavia heeft schade en vaart niet...
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: DFDS King of Scandinavia heeft schade en vaart niet...  (gelezen 5437 keer)
William Wallace
Gast
« Gepost op: 22 Feb 2008, 17:31 »

Bah bah, morgen zouden we vertrekken met de DFDS boot naar Newcastle. Echter, ik werd om 16.55u gebeld door DFDS met de mededeling dat de King of Scandinavia in Newcastle door de storm losgeslagen is en schade heeft opgelopen.
Hierdoor blijft de boot in Newcastle en gaat onze reis morgen (vooralsnog) niet door. DFDS probeert ons over te boeken naar zondag a.s. Mijn ervaring is dat de overtochten altijd al ruimschoots volgeboekt zijn, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze overboeking kans van slagen heeft.

Ik ben al aan het bekijken of een treintocht van Calais naar Folkestone mogelijk is...
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Feb 2008, 17:57 »

Dat is balen.
Is het niet mogenlijk om een refund te krijgen en de boot van Europoort naar Hull te nemen of Hoek van Holland naar Harwich ?
William Wallace
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Feb 2008, 18:02 »

Balen is nog "ietwat genuanceerd" uitgedrukt.

DFDS heeft beloofd vandaag nog terug te bellen of de overboeking naar zondag lukt, of te bekijken hoe we het verder oplossen.

Ik ga nu ook even kijken wat de mogelijkheden zijn mbt de boot van Europoort naar Hull (goeie tip, had ik nog niet aan gedacht)

To be continued Angry
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Feb 2008, 18:14 »

Jeetje, wat enorm kl*te zeg  sad2 Succes met eventuele alternatieven!
Ina
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Feb 2008, 18:22 »

begint weer lekker met DFDS zeg  Nee!!!
Succes! en alvast toch heel veel plezier  Aye

Hier nog een kaartje met alle alternatieven :
http://www.directferries.nl/routes.htm

Yours Aye for Scotland
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Feb 2008, 18:47 »

Ik denk dat ik toch wel even een vloekje zou laten. evil5 evil5   Hoop dat je Zondag over kunt. Want anders mis je toch wel dagen.

Margolia
William Wallace
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Feb 2008, 19:21 »

Voor ons staat vast dat we hoe dan ook gaan. Op dit moment heb ik (nog) niets van DFDS gehoord, en als het door hun geboden alternatief niet bevredigend is gaan we morgen naar Calais, nemen daar een hotel en dan zondagochtend heel vroeg de trein door de tunnel en dan een paar kilometers rijden.
Los van DFDS heb ik al een hotel gereserveerd in Edinburgh, en later in de week gaan we naar Crianlarich. Om te voorkomen dat ik er financieel verder "instink" én omdat we ons er zó op verheugd hebben, gaan we in ieder geval!!
Ennehhh, de wintersporters rijden wel meer kilometers én staan daarbij ook nog in de file. Met die gedachte rijden wij dan lekker ontspannen naar Edinburgh!! bagpiper
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Feb 2008, 19:39 »

That's the spirit  Klappen
Het geld dat je aan DFDS betaald hebt, kun je naderhand wel terugeisen.
Wordt het weer een motortocht of "gewoon" per auto?
William Wallace
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Feb 2008, 19:44 »

Nu gaan we met de auto, het gezin gaat mee icon_sunny In mei ga ik weer helemaal alleen en op de motor, heerlijk!!
skye
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Feb 2008, 20:04 »

Da's balen joh. Wij hadden dat afgelopen zomer en zijn toen met de boot van Hoek. van Holland naar Harwich gegaan.Zelf overgeboekt. Succes.

William Wallace
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Feb 2008, 20:17 »

Zojuist contact gehad met DFDS. We zijn overgeboekt naar zondag en varen dan met de Princess... Het is ook zeer waarschijnlijk dat we volgende week niet eens terug kunnen, "maar dat hoort u dan wel bij de ferryterminal als u moet vertrekken uit Newcastle..."
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #11 Gepost op: 22 Feb 2008, 20:31 »

Klappen Klappen DFDS makes life a little easier  icon_thumleft icon_thumleft
Die terugweg is ook veeeel minder belangrijk als de heenreis toch?
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 22 Feb 2008, 21:20 »

Kennelijk niets geleerd van vorige ervaringen. Nog nooit meegemaakt dat een ferry maatschappij zoveel stormschade en andere averij oploopt als DFDS. Zijn andere ferry's stormbestendiger? Zegt naar mijn idee ook iets over de betrouwbaarheid van het materiaal...

Ik ga voortaan wel alternatief en desnoods zwemmen... icon_salut

Hopelijk bederft dit jullie vakantie niet. Houd je wel alles goed bij qua extra kosten die je hebt moeten maken om toch op alternatieve wijze op je plaats van bestemming te komen? Denk ook aan tankbonnetjes en treintickets, eten onderweg, en zo. Lijkt me allemaal te claimen op DFDS...

In ieder geval heel goede reis en heel veel plezier toegewenst. Toto en ik leven met jullie mee... Aye
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 23 Feb 2008, 10:28 »

Jemig wat een verhaal zeg, dat is echt zwaar kl#te ! succes verder en hopen dat jullie er toch nog iets moois van maken.

........ en dat het dan net weer bij DFDS moet gebeuren, die staan hier al zo hoog aangeschreven  Wink

Albert

William Wallace
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Feb 2008, 12:19 »

Allen bedankt voor jullie steun!

Ik zal, zo goed en kwaad als het gaat, jullie op de hoogte houden. Overigens wist DFDS in het laatste telefonisch contact te vermelden dat er geen sprake van vergoedingen kan zijn want er is sprake van overmacht... Huh Dat lijkt me sterk, maar goed dat zie ik later wel.
Ik ga er van uit dat we morgenavond wel vertrekken. Ik heb al contact gehad met het hotel (Frederick House) in Edinburgh en die deden helemaal niet moeilijk over het cancelen van één nacht.
Wat wel erg jammer is, is dat dit ons eerste bezoek aan Edinburgh zou zijn en dat dit bezoek nu gereduceerd is tot één dag. De rest van de week zullen we ons wel weer vermaken in een ander stukje Schotland.
En de terugreis? Ach, ik heb bij mijn werkgever geleerd dat we geen problemen hebben, maar alleen maar uitdagingen. Dus als ik bij de terminal te horen krijg dat het schip nog steeds kapot is en daarom dus niet vaart zal ik met een glimlach gedag zeggen en naar het zuiden scheuren om in Hull over te varen óf naar Folkestone om de trein te nemen.
Ik laat de pret niet bederven.
Overigens staat voor mij wel vast dat ik in mei 2008, als ik alleen op de motor ga, geen gebruik zal maken van de DFDS diensten!
Ina
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 23 Feb 2008, 12:31 »

goeie reis en veel plezier!  wave

Yours Aye for Scotland
leonenpauline
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Feb 2008, 14:35 »

Sinds lange tijd weer even op schotlandforum en dan kunnen we het niet laten om stiekem even te kijken hoe het met het onderwerp 'met de boot naar Schotland' is gesteld. En zie daar DFDS staat wederom negatief in de picture!
Wat zijn wij blij dat we in mei P&O hebben geboekt, want er gaat inderdaad niets boven een rustige overtocht met een wat ons betreft luxe Pride of Hull of Pride of Rotterdam! Succes morgen met de Princess naar Newcastle en hopelijk geeft de terugreis niet al te veel problemen! Anders gewoon omboeken naar P&O, ze hebben vast nog wel een plaatsje vrij!

Seamus
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 23 Feb 2008, 16:33 »

Het vreemde is dat beide schepen woensdag overdag in IJmuiden afgemeerd lagen???
skye
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 23 Feb 2008, 16:45 »

wij zouden vorig jaar op , ik meen 1 juli, over met de boot naar Newcastle. D ie boot had toen ook averij, kapotte boegdeur, waardoor hij niet voer. Wij hebben ook de extra gemaakte kosten verhaald bij de DFDS, en teruggekregen. Extra benzinegeld omdat we nu vanuit Harwich naar het Noorden moesten ipv vanuit Newcastle en extra gemaakte kosten voor de boot van Hoek van Holand naar Harwich. Ik zie niet het verschil tussen de averij van toen en die van nu, dus ik zou je aanraden om toch zeker te proberen de extra kosten die jullie maken terug te halen bij de DFDS. Zoals al gezegd hier, bewaar de bonnetjes zodat je die kunt overleggen. Succes, en ook veel plezier toch!

skye

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #19 Gepost op: 23 Feb 2008, 16:52 »

wij zouden vorig jaar op , ik meen 1 juli, over met de boot naar Newcastle. D ie boot had toen ook averij, kapotte boegdeur, waardoor hij niet voer. skye

En wij hebben de laatste beruchte tocht van bijna 24 uur aan boord met kapotte boegdeuren meegemaakt.

Dus DFDS hoeft voor ons ook even niet meer!
skye
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 23 Feb 2008, 17:01 »

ja, dat waren jullie, is ook zo. Blij dat ik er niet op zat!

McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #21 Gepost op: 23 Feb 2008, 19:44 »

En wij hebben de laatste beruchte tocht van bijna 24 uur aan boord met kapotte boegdeuren meegemaakt.

Dus DFDS hoeft voor ons ook even niet meer!

Wees blij dat ze het risico niet genomen hebben, wat er met een kapotte boegdeur kan gebeuren ligt nu diep in de Oostzee......
Scheepsaverij is vaak hoe klein ook niet iets om lichtzinnig mee om te gaan en moet eerst goed gerepareerd worden.
Tsja die bootdiensten hebben nu eenmaal niet zoals de busdiensten een reserve in de remise staan, dat heeft zelfs de NS niet meer, kapot materiaal is gewoon uitval van diensten.

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
William Wallace
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 23 Feb 2008, 21:10 »

Laten we er met zijn allen voor waken hier geen hetze tegen DFDS te beginnen. Mijn gevoel is op dit moment dat ik enorm teleurgesteld ben, aan de andere kant begrijp ik wel dat DFDS niet even een ander schip paraat heeft liggen én dat ze alle veiligheidsregels handhaven.
Ik ga er van uit dat DFDS alles op alles zet om het schip zo snel mogelijk te repareren, want een schip dat te laat vertrekt kost ze al veel geld, laat staan een schip dat helemaal niet vaart.
Wat ik wel stuitend zou vinden is wanneer ik eventuele gemaakte kosten door mij en mijn gezin om toch weer thuis te komen niet vergoed zouden worden...

Maar goed, dat is mijn gedachte hè.

Vlag Addy

ps ik ben al vaak zat correct door DFDS overgevaren, dus een herkansing zit er nog wel in Smiley
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #23 Gepost op: 23 Feb 2008, 21:58 »

Addy,
Volgens mij is er geen sprake van overmacht. Ze hadden de boel goed moeten vast leggen. Je ziet zoiets toch aankomen? Maar wij zijn ook altijd wel tevreden over DFDS, en gaan dit jaar ook weer met hun. Hoop wel dat we dan geen buren hebben die nogal "luidruchtig" zijn. Lips Sealed Lips Sealed  Hoef echt niet mee te genieten van andermans sexleven. nono nono
Gr,
Margolia
Tonnie
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 24 Feb 2008, 10:39 »

"maar dat hoort u dan wel bij de ferryterminal als u moet vertrekken uit Newcastle..."

Typisch DFDS....

Balen voor jullie.

Laat je vakantie er niet door verpesten.
Niet aan die sukkels van DFDS meer denken en geniet van Schorland.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: DFDS King of Scandinavia heeft schade en vaart niet...
Ga naar: