|
LiesbethBos
Gast
|
 |
« Gepost op: 12 Feb 2008, 16:29 » |
|
Beste Schotlandgangers,
Ik heb net de overtocht geboekt (augustus) Je kan dan meteen vouchers boeken voor de avondmaaltijd en het ontbijt. Voor het avondeten vraag ik jullie advies. Wij eten vegetarisch, dat even ter info vooraf. Wat zijn jullie ervaringen met het buffet en met het a la carte eten? Is het overal een gekkenhuis en kan je het beste maar het goedkoopste nemen (buffet). Of is het a la carte eten echt wel lekker? Ik zie nergens een voorbeeld van het aanbod en kan ook niet checken wat het vegetarische aanbod is. En kan je ook ter plaatse nog beslissen en betalen of vis je dan achter het net of kan je pas heel laat eten? We reizen in augustus heen en weer op de King. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 12 Feb 2008, 17:40 » |
|
Liesbeth, Wij gaan vaak met DFDS, maar na 1 x aan boord te hebben gegeten was genoeg voor ons.  Hardstikke duur. We nemen zelf eten mee. Wel eten we s'ochtends in de koffie bar. Wat vegetarisch betreft weet ik niet of dat mogelijk is. Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Feb 2008, 18:13 » |
|
Wij eten wel altijd aan boord, vinden we een leuk begin/einde van de vakantie. A la carte hebben wij nog niet gedaan, dus dat weet ik niet, maar het buffet vonden wij altijd prima. Ik weet niet of je wel vis eet? want dat was er altijd genoeg. er is redelijk veel keus. Ook pasta's zonder groenten. Ik weet alleen niet of dat altijd zo is. Vantevoren boeken is wat goedkoper, en je bent verzekerd van een plaats. Aan boord kan je volgens mij ook wel boeken, direct bij binnenkomst. Ik zie vaak genoeg mensen contant afrekenen. Ik vond juist die koffecorner erg duur. In vergelijking wat je krijgt bij een ontbijtbuffet!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freebird
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Feb 2008, 19:50 » |
|
Ik zit tussen de twee bovenstaande antwoorden in; 's avonds eten we meegebracht spul maar 's Ochtends houd ik wel van een ontbijtje dus namen we dat bij boeking mee. Echter, ons is wel opgevallen dat de kwaliteit naar onze smaak de laatste jaren is verslechterd (roerei niet of half gaar, smaakt eerder naar gepasteuriseerde kartonplakken dan naar roerei. Kom tgeloof ik ook niet uit ei maar uit een pak...) dus in de toekomst worden Toto en ik ook geheelonthouders. Het leuke is dat we -eenmaal op Northumberlandse bodem- genoeg lokale eethuisjes treffen waar we een echt ontbijt kunnen krijgen. Little Chef is daar de "minste" van. Vlak voor je de boot opgaat in IJmuiden kun je ook in de plaatselijke visboer een hele goeie fish & chips eten! Hoef je meteen geen avondeten meer aan boord en heb je genoeg aan je meegebrachte 500 gr. Chocoladerepen... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Feb 2008, 20:10 » |
|
Bij het haven hoofd net voorbij het DFDS gebouw zit ook een goeie snack bar en in Newcastle zit een kroeg vlak bij de boot waar je redelijk kunt eten. Dit doen wij ook altijd. Als we met P&O gaan dan eten we in Nederland meestal bij familie en op de heen weg vlak bij Hull in Woodmansey langs de A1174 en heet als het goed is de Warton Arms. De pub vlakbij de boot in EUropoort was de laatste keer dicht dat we er langs kwamen maar dit zal waarschijnlijk vanwege de feestdagen zijn geweest.
Ik kan helaan niet vertellen of er vegetarische maaltijden geserveerd worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Feb 2008, 22:08 » |
|
...roerei niet of half gaar, smaakt eerder naar gepasteuriseerde kartonplakken dan naar roerei. Kom tgeloof ik ook niet uit ei maar uit een pak...
We zijn vanochtend net terug gekomen met de Princess en inderdaad, die eieren lijken eerder op poeder-aanmaak-ei aangelengd met melk. Verder is het ontbijtbuffet wel ok (14 euro als je aan boord betaalt), zeker als je voor knapperige broodjes, yoghurt, vers fruit en koffiebroodjes etc. gaat. Op de heenweg gegeten bij een fish&chips zaak en zelfmeegebrachte broodjes, op de terugweg in Newcastle bij de kroeg waar Dirk het waarschijnlijk over heeft. Vooral de laatste was erg lekker! Little Chef is daar de "minste" van... De Lethal Chef (zoals we hem sinds gisterochtend noemen) tussen Glasgow en Edinburgh is aan te raden als je houdt van hash browns gebakken in frituurvet uit de tijd dat Schotland nog onafhankelijk was, verpieterde boontjes in een tomatenachtige saus, en gebakken eieren met asbest-bodem en een topping van salmonella. Maar je gaat er in ieder geval wel melodieus van knetteren 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Feb 2008, 09:15 » |
|
Ook pasta's zonder groenten. bedoelde natuurlijk pasta zonder vlees!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Feb 2008, 10:59 » |
|
Wij eten niet meer aan boord (buffet) qua prijs kwaliteit verhouding is het veel te prijzig, wij nemen ook het avondeten mee (kleine hap hoor) En als jullie vegetarisch zijn zou ik lekker wat van huis meenemen. Het ontbijt doen we dan weer wel, vind dat nog te doen en ook wel lekker.
Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ellepell
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 05 Mei 2008, 10:10 » |
|
ja wij gaan dit jaar voor het eerst en ik heb ook alleen aangegeven dat we op de boot willen ontbijten zelf nemen we broodjes ofzo mee! hoeveel moet je eigenlijk betalen voor al die entertainment op de boten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RonV
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 05 Mei 2008, 10:53 » |
|
Dat laatste hangt er dan weer vanaf welk entertainment je wilt meemaken. Ik heb zo geen prijzen in mijn hoofd hoor, maar als je alleen maar in de Columbus Club (zoals ze dat noemen) gaat zitten dan betaal je alleen je drank. De bioscoop e.d. moet je natuurlijk wel betalen.
Persoonlijk neem ik altijd een boekje en een MP3-speler mee en het is ook altijd wel leuk om een tijdje op dek te staan, al denken steeds meer mensen dat tegenwoordig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 05 Mei 2008, 11:16 » |
|
ja wij gaan dit jaar voor het eerst en ik heb ook alleen aangegeven dat we op de boot willen ontbijten zelf nemen we broodjes ofzo mee! hoeveel moet je eigenlijk betalen voor al die entertainment op de boten?
Entertainment is gratis. Meestal een band en een dansgroep. Wij vinden dat altijd heel gezellig.  Drankje erbij.  Soms doen ze ook bingo maar dat is niet onze stijl. Bioscoop moet je wel betalen. Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Mei 2008, 20:42 » |
|
Ook ik ben vegetariër. December 2006 heb ik een retour gedaan met de KING OF SCANDINAVIA. Geen diner genomen. Wel ontbijt: dat was keurig geregeld. veel verse producten en gescheiden (niet elkaar besmettende) presentatie.
Fijne overtocht gewenst!
Groet,
Robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Jul 2008, 19:54 » |
|
Wat me zojuist op de site van DFDS opviel is dat men vegetarische menu's expliciet vermeldt. Dat vind ik zeer respectvol en een stap in de goede richting, Kijk: HIEREen ander jaar probeer ik het uit; dit jaar gaan we slechts naar Londen en dat doen we met de STENA LINE van Hoek van Holland naar Harwich. Groet, Robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marianne
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Jul 2008, 23:54 » |
|
Wat me zojuist op de site van DFDS opviel is dat men vegetarische menu's expliciet vermeldt. Dat vind ik zeer respectvol en een stap in de goede richting, Kijk: HIEREen ander jaar probeer ik het uit; dit jaar gaan we slechts naar Londen en dat doen we met de STENA LINE van Hoek van Holland naar Harwich. Groet, Robert Dat is dan zeker ook net deze week bedacht  Ik eet ook geen vlees, heel soms wel vis, maar kon niet echt iets vegetarisch vinden in dat 7 seas restaurant. Ja van die eieren. Ik vond het dus niet zo goed. Dat was op de terugreis. Op de heenweg had ik een maaltijdsalade van de AH meegenomen, altijd goed  Het ontbijt op de heenweg was echt fantastisch! Op de terugweg vond ik dat stukken minder; minder keus maar nog belangrijker; de koffie was smerig  Vreemd dat het dan verschilt per overtocht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 17 Jul 2008, 21:17 » |
|
Dat is dan zeker ook net deze week bedacht  Ik eet ook geen vlees, heel soms wel vis, maar kon niet echt iets vegetarisch vinden in dat 7 seas restaurant. Ja van die eieren. Ik vond het dus niet zo goed. Dat was op de terugreis. Op de heenweg had ik een maaltijdsalade van de AH meegenomen, altijd goed  Het ontbijt op de heenweg was echt fantastisch! Op de terugweg vond ik dat stukken minder; minder keus maar nog belangrijker; de koffie was smerig  Vreemd dat het dan verschilt per overtocht. Ja vreemd dat dat verschilde. Met welk schip ging je heen en welk terug?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marianne
Gast
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 17 Jul 2008, 22:11 » |
|
Ja vreemd dat dat verschilde. Met welk schip ging je heen en welk terug?
De heenweg was met de 'King of Scandinavia' en de terugweg was met de 'Princess of Norway'. Je kan blijkbaar dus echt beter een King hebben 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LiesbethBos
Gast
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 01 Sep 2008, 19:23 » |
|
Reactie van de vragensteller: we zijn inmiddels terug uit Schotland, prachtig geweest! Wat betreft het eten het volgende: we hadden vouchers voor het eten. De man van het buffetrestaurant waarbij je een eettijd moest reserveren waarschuwde ons dat het buffet weinig vegetarisch bevatte en verwees ons naar het a la carte restaurant. Dom genoeg gingen we daarop in. Het eten was eenvoudig maar we moesten we nog even 20 euro bijbetalen bi de 60 euro die we al hadden betaald. En we vonden het personeel daar erg stijf. Het personeel is veelal Aziatisch en ze doen hun werk wat mechanisch. Terug wel naar het buffet gegaan. Bij één gerecht stond 'vegetarisch' en dat was bloemkool met kaas, niet echt een vleesvervanger. Maar goed, er was verder best veel te vinden aan groenten en aardappelgerechten en de toetjes waren heel lekker. Op de website staat dat er ook veel keus voor vegetariers is. Dat is iets te positief gesteld, als je kijkt naar hoeveel vlees en vis er is. Maar we konden er ons buikje voleten. Wat na drie weken Schotland niet echt meer nodig was. Tjonge, wat hebben we daar goed vegetarisch gegeten in de verschillende hotels en b&b's.
Liesbeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 02 Sep 2008, 21:06 » |
|
Beetje off topic misschien, maar in het algemeen gesteld blijkt dat men bij veel restaurants denkt dat kaas een vegetarische vleesvervanger is. Dat gewone kaas niet vegetarisch is en dus geen vleesvervanger is, daar heeft men geen weet van  Fijn dat jullie vakantie verder wel een succes was. Met welk schip, of schepen ging je over? Groet, Robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LiesbethBos
Gast
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 02 Sep 2008, 21:11 » |
|
Nou ik bedoel niet dat ik geen gewone kaas wil eten, maar dat kaas geen volwaardige vervanger is voor vlees. En alleen bloemkool met kaas is wel een beetje zuinig. Vooral als er op de website staat dat er volop vegetarisch eten is. Zet dat er dan niet op, dan neem ik zelf eten mee. Verder in Schotland heerlijk gegeten hoor! De catering van DFDS is waarschijnlijk niet Brits, maar Skandinavisch, en daar zijn ze niet sterk in vegetarisch eten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freebird
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 03 Sep 2008, 09:42 » |
|
Vooral als er op de website staat dat er volop vegetarisch eten is...Misschien bedoelen ze wel dat je er net zoveel van mag eten als je wilt. In die zin hebben ze dan wel gelijk dat er volop is...  Ik snap echter wel wat je bedoeld en dat is dan ook de reden dat Toto en ik altijd ons eigen potje meenemen en onze boekingen zonder eten aan boord doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|