Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Runrig 35 jaar !!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Runrig 35 jaar !!!  (gelezen 2035 keer)
Joke
Schotland fan

« Gepost op: 08 Feb 2008, 13:25 »

Dit jaar bestaat de groep Runrig 35 jaar en als het mogelijk is wil ik dit feest met de band in Schotland vieren. Jammer genoeg kan ik op de website van Runrig nog niets vinden over tourdata rond het 35-jarig bestaan. Is er misschien iemand hier die wat meer informatie heeft  Huh

Groetjes Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Feb 2008, 22:26 »

Joke, op de volgende link vindt je hun tourprogramma.
Ze zijn veel in Denemarken zo te zien. Prachtige muziek maken ze.
http://www.runrig.co.uk/tour.html

Margolia
Joke
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Feb 2008, 21:39 »

Margolia,

Zojuist gelezen op de website ( die ik overigens zowat dagelijks bekijk); 26-7-08 in Edinburgh. Vorig jaar zijn we bij hun concert in Oberhausen geweest, maar zou ze het liefst in Schotland zien !! Helaas kunnen we niet in de schoolvakantie naar Schotland  crybaby2. Maar wie weet komt er toch nog een jubileumtour zoals 5 jaar geleden.

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 25 Feb 2008, 20:55 »

Dit berichtje kreeg ik gisteren:

Runrig Returning to Edinburgh Castle
The popular folk-rock group Runrig pioneered open-air performances on the esplanade in front of Edinburgh Castle back in 1991. They returned there in 1993, but have not performed at the venue since. Now they are one of a series of star-studded concerts this summer. The Proclaimers have sold out for their concert in July and Boyzone tickets are selling fast. Runrig last performed in the Capital in 2001 (in a packed Usher Hall).

rruiter
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Mrt 2008, 09:24 »

Gaan er misschien mensen van dit forum naar hun concerten in Duitsland? Ik wil graag naar hun concert in
Gelchenkirchen. Ik heb alle CD's maar heb ze nog nooit live gezien. Het wordt toch wel een keer tijd om deze
geweldige band live te zien!

Wellicht is het leuk om gezamelijk te gaan en een Nederlands fanclubje op te richten. Dan kunnen we over
van alles en nog wat praten. Het valt mij op dat bijna niemand in Nederland Runrig kent terwijl het zo veel beter
is dan een heleboel bekende muziek.  Het ultieme streven zou toch moeten zijn dat ze naar Nederland komen om
een concert te geven!

Voor mensen die de band willen leren kennen: de laatste CD Everything you see is absoluut het beste wat ze
tot nu toe gemaakt hebben!
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Mrt 2008, 19:22 »

Gaan er misschien mensen van dit forum naar hun concerten in Duitsland? Ik wil graag naar hun concert in
Gelchenkirchen. Ik heb alle CD's maar heb ze nog nooit live gezien. Het wordt toch wel een keer tijd om deze
geweldige band live te zien!

Wellicht is het leuk om gezamelijk te gaan en een Nederlands fanclubje op te richten. Dan kunnen we over
van alles en nog wat praten. Het valt mij op dat bijna niemand in Nederland Runrig kent terwijl het zo veel beter
is dan een heleboel bekende muziek.  Het ultieme streven zou toch moeten zijn dat ze naar Nederland komen om
een concert te geven!

Voor mensen die de band willen leren kennen: de laatste CD Everything you see is absoluut het beste wat ze
tot nu toe gemaakt hebben!

Met die laatste zin ben ik het niet helemaal eens, maar goed, smaken verschillen!

Wij zijn vorig jaar met zijn drietjes (Gerda was er ook bij) naar hun concert in Oberhausen geweest en dat was echt geweldig.
Ik wil ze graag een keer live in Schotland zien spelen, maar daar moet ik even op wachten.

Joke
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Mrt 2008, 13:14 »

Hallo rruiter en Wilma,

Helaas, nog niets bekend over een jubileumoptreden. Vorig jaar ben ik met mijn echtgenoot naar Oberhausen geweest om de band een keer live te zien, het was in 1 woord geweldig !!  hello2 ( wie weet Wilma heb ik je wel gezien !!) Nooit geweten dat Duitsers zo gek zijn van Runrig. Sinds dit concert wil ik meer concerten bezoeken, bij voorkeur in Schotland, Jammer genoeg kan ik niet op 26-7 naar Het Kasteel in Edinburgh  crybaby2 crybaby2 crybaby2. Misschien kunnen we naar Denemarken of toch Duitsland, maar zie op dit moment nog geen mogelijkheden (ivm vrij krijgen op het werk). Het lijkt mij ook erg leuk om een fanclub hier in Nederland op te richten, en zoals je als zei rruiter...., bijna niemand kent ze hier !! Heb zelf ook inmiddels (op 2 na, ) alle cd's van de band en vind de laatste ook 1 van de beste, staat dan ook dagelijks aan, zowel thuis als in de auto. Heb zelfs een ringtone op mijn mobiel, zodat ik  ze zeer regelmatig hoor. (Hoe zo gek Huh?). Kennen jullie ook de solo c.d's van Donnie Munro en Bruce Guthro, ook zeer de moeite waard, vooral de cd's van Donnie, zeer herkenbaar. de c.d.'s van Bruce zijn heerlijke luister liedjes. Zoals jullie wel zien........., zeer besmet met het Runrig virus.

groetjes Joke

hansenlucie
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 28 Mrt 2008, 18:54 »

Hallo,

Voor het eerst hoorde ik van Runrig begin jaren 80. Hun lp toen nog, The Highland Connection was net uit. Ik kreeg het van onze Schotse vriendin op een cassette. Schitterend vonden wij het. Vooral het nummer Loch Lomond.  Inmiddels de groep 2 keer live gezien. Een keer in Dortmund en vorig jaar in Drumnadrochit. Helaas goot het de hele dag op dit openlucht festival, maar toch enorm genoten van Runrig, andere groepen en de modder. Heel Drumnadrochit zat onder de modder na deze dag. Mirjam heeft hierna nog een stukje op het forum over geschreven. Runrig in Schotland live is toch iets speciaals. Wij hebben ook alle CD's en live CD's. Het is mooi om te zien , hoe de groep zich ontwikkeld heeft in 35 jaar. Ik zelf vind Mara een van hun mooiste CD's. Eigenlijk kijk ik alweer uit naar de volgende, maar dat zal wel 2009/2010 worden, denk ik.

Hans
Joke
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Mrt 2008, 15:27 »

Zojuist op de site van Runrig gezien. De DVD Year of the flood, van het concert in Drumnadrochit  (18-8-07) komt 28 april uit in Engeland en Denemarken, op 4 mei in Duitsland. Kan niet wachetn !!!

Joke

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Mrt 2008, 16:16 »

Dan zitten we in Schotland, kan ik het meteen kopen.
(Zou er dan ook een DVD-Launch party zijn?)

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Runrig 35 jaar !!!
Ga naar: