Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: De beste ghost tours in Edinburgh?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De beste ghost tours in Edinburgh?  (gelezen 2917 keer)
Mirjam
Schotland fan

« Gepost op: 07 Feb 2008, 17:39 »

We gaan voor echtgenoot Bert's 50ste verjaardag met ons gezin half februari een lang weekend naar Edinburgh en een ghost tour staat zeker op het programma. Heeft iemand ervaring met Mercat Tours of Auld Reekie Tours of misschien nog een andere ghost tour? Weet niet goed welke te kiezen.

Mirjam
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Feb 2008, 19:02 »

Auld Reekie hebben we ooit in 1997/8 gedaan. Later alleen Mercat tours. Ik weet niet hoe Auld Reekie nu is, maar ik vond Mercat altijd wel erg leuk. Je hebt bij hun keuze uit diverse tours, van serieuze historische tot meer fun/ghosty tours. Deze laatste vind ik persoonlijk de leukste, vooral als je die laat op de avond in het donker neemt. En de South bridge vaults blijven indrukwekkend.
We zijn ook ooit in de "oude"Mary King's close geweest, via de achteringang. Hoe die nu is weet ik niet, iets commercieler verwacht ik.

Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Feb 2008, 14:14 »

Bedankt Hans. Ik had al een lichte voorkeur voor Mercat Tours omdat ik ooit iets over hen gehoord had op de radio en dat klonk toen erg goed. Zal na het volgend weekend laten weten hoe het geweest is.
Ina
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Feb 2008, 17:33 »

Veel plezier!!

Yours Aye for Scotland
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Feb 2008, 18:45 »

ook van mij alvast veel plezier,  en ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Feb 2008, 19:01 »

Hoe is het eigenlijk geweest?

Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Feb 2008, 21:19 »

We hebben een geweldig weekend achter de rug. Eerst op vrijdagochtend naar het verrassingselement van de reis, een 'single seater racing experience' op het autocircuit van Knockhill voor de 50-jarige! Individuele instructie en racen maar; een groot sukses! Daarna nog even een paar karting-sessies en door naar Edinburgh, waar we onze toeristenpet hebben opgezet, wat we na 10 jaar in dit land nog steeds met veel gemak doen. We hebben allemaal een 2-daagse Edinburgh Pass genomen en zaterdag en zondag verschillende attracties bezocht. Twee van de Mercat Tours zaten bij de pas inbegrepen en we hebben de Vaults tour gedaan, met een bekwame gids en daardoor erg goed. Verder goed eten, een goeie film, prachtig weer, kortom een heerlijk weekendje Edinburgh, iets wat er eindelijk eens van kwam! Hebben trouwens ontzettend veel gelopen. Toen we het bij elkaar optelden bleek dat we er zaterdag ruim 3 uur op hadden zitten! Heuveltje op.....heuveltje af.........

Mirjam
Marien
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Feb 2008, 21:44 »

Leuk dat jullie het fijn hebben gehad. Nog geesten gezien/gevoeld in de Vaults?

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #8 Gepost op: 22 Feb 2008, 21:46 »

Eerst op vrijdagochtend naar het verrassingselement van de reis, een 'single seater racing experience' op het autocircuit van Knockhill voor de 50-jarige! Individuele instructie en racen maar; een groot sukses!
Ik ben jaloers!!! Ik heb 2 jaar geleden ook zoiets gedaan, maar dan alleen in "dichte" auto's, met een instructeur er naast.

Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Feb 2008, 21:56 »

Leuk dat jullie het fijn hebben gehad. Nog geesten gezien/gevoeld in de Vaults?

We bezochten 5 verschillende kamers in de vaults en ik had het gevoel dat er in totaal 3 geesten rondwaarden toen wij er waren. Manlief probeerde nog foto's te maken, maar uitgerekend op dat moment stond het toestel op een verkeerde instelling die we er niet afkregen. Eenmaal buiten lukte het meteen wel!!!
Marien
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 23 Feb 2008, 18:40 »

Ja ja, geesten hebben machtige krachten hoor! Spannend zeg!

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: De beste ghost tours in Edinburgh?
Ga naar: