Hoi Marieke,
Ik ben bang dat jullie je ernstig gaan vergissen in de schoonheid van Schottië en dan bedoel ik dat in posieteve zin! Je wilt ook wel erg veel in de twee weken die je voor jezelf hebt gesteld. Houdt er rekening mee dat het een verslavend land is!
Uiteraard zijn persoonlijke voorkeuren niet te voorkomen bij al onze adviezen; iedereen heeft zijn eigen redenen om Schottië zo mooi te vinden. Mijn voorkeuren zijn het ruige Noord-westen bij de Isle of Skye maar ook nog noordelijker richting Applecross en Scourie heeft mijn voorkeur. Men vergelijkt het wel eens met Klein Noorwegen omdat het er net zo grijs en ruig maar niet zo onbewoond is als in Noorwegen.
Mijn vrouw en ik hebben Schottië "gedaan" per tent en per camper maar we hebben altijd op (boeren) campings gestaan. He enige wat we geboekt hadden is de overtocht; de rest gaat op de bonnefooi. Langs de weg overnachten hebben we nooit gedaan omdat dit ons niet aantrekt; we houden wel van wat gezelschap uit dezelfde doelgroep en langs de weg weet je nooit welke "doelgroep" er interesse in je boeltje heeft.
Toch weet ik van medeforummers dat zij dit -met veel succes en plezier- juist wél doen omdat de vrijheid hun zo aantrekt. Jullie moeten dus zelf de risico's in kunnen schatten en je eigen keuze maken.
Lees vrolijk op dit forum verder en je vind er een schat aan informatie over elk gebied in Schottië. Stel je specifieke vragen gerust en maak zodoende je eigen voorbereiding voor je eigen, unieke reis.
Ik wens je heel veel plezier en welkom op het forum, overigens...