Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 14:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Onze 1ste reis naar Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Onze 1ste reis naar Schotland  (gelezen 2170 keer)
maryke
Gast
« Gepost op: 07 Feb 2008, 13:15 »

Hallo allemaal

Mijn vriend en ik gaan deze zomer 2weken met onze auto (caddy) rondtrekken door Schotland ook willen we waarschijnlijk een stuk Ierland meepakken.
Mijn vraag is nu: kunnen we zonder het bespreken van campings op reis gaan? en kunnen we eventueel onze auto langs de weg neerzetten om achterin te gaan slapen of is dat te gevaarlijk? Zijn er nog plekken die je niet mag missen in Schotland? Onze voorkeur gaat uit naar de ruige plekjes het gaat ons vooral om de natuur.
Alvast bedankt
Groeten Maryke
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Feb 2008, 13:58 »

Hoi Marieke,

Ik ben bang dat jullie je ernstig gaan vergissen in de schoonheid van Schottië en dan bedoel ik dat in posieteve zin! Je wilt ook wel erg veel in de twee weken die je voor jezelf hebt gesteld.  Houdt er rekening mee dat het een verslavend land is!

Uiteraard zijn persoonlijke voorkeuren niet te voorkomen bij al onze adviezen; iedereen heeft zijn eigen redenen om Schottië zo mooi te vinden. Mijn voorkeuren zijn het ruige Noord-westen bij de Isle of Skye maar ook nog noordelijker richting Applecross en Scourie heeft mijn voorkeur. Men vergelijkt het wel eens met Klein Noorwegen omdat het er net zo grijs en ruig maar niet zo onbewoond is als in Noorwegen.

Mijn vrouw en ik hebben Schottië "gedaan" per tent en per camper maar we hebben altijd op (boeren) campings gestaan. He enige wat we geboekt hadden is de overtocht; de rest gaat op de bonnefooi. Langs de weg overnachten hebben we nooit gedaan omdat dit ons niet aantrekt; we houden wel van wat gezelschap uit dezelfde doelgroep en langs de weg weet je nooit welke "doelgroep" er interesse in je boeltje heeft.

Toch weet ik van medeforummers dat zij dit -met veel succes en plezier- juist wél doen omdat de vrijheid hun zo aantrekt. Jullie moeten dus zelf de risico's in kunnen schatten en je eigen keuze maken.

Lees vrolijk op dit forum verder en je vind er een schat aan informatie over elk gebied in Schottië. Stel je specifieke vragen gerust en maak zodoende je eigen voorbereiding voor je eigen, unieke reis.

Ik wens je heel veel plezier en welkom op het forum, overigens... wave
skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Feb 2008, 14:58 »

Hai
Ik denk zelf dat twee weken voor Schotland al aan de korte kant is, laat staan dat je ook nog een stuk Ierland meepikt. Waar het mooi is in Schotland? Waar niet. Eiland skye ( ik heet niet voor niets zo laughing7), de gebieden die Freebird noemde zijn inderdaad ook erg mooi. Maar ook Glencoe, Cairngorms. Eigenlijk te veel om op te noemen. wij gaan zelf wel altijd op een camping staan, wildkamperen hoeft van mij persoonlijk niet zo.
veel plezier alvast.

skye

ErikDK
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Feb 2008, 23:15 »

Maryke,
campings hoef je niet vast te leggen, enkel rond Aviemore is het iets drukker en kan je best boeken.  Wild camperen is niet ons ding maar gevaarlijk is het zeker niet. Wat betreft de plekken die je niet mag missen : we hebben nog lang niet alles gezien op onze 2 roundtrips in 2002 en 2006, duzz ....
Persoonlijk zou ik niet zonder degelijke voorbereiding wat gaan rondrijden, je mist enorm veel en rijdt de highlights zo voorbij. Vooruit, snel naar de bib en plannen maar.
Hou Ierland voor een andere keer, je vindt op dit forum meer tips.
Grtn - Erik

Any way the wind blows.
(Mercury †24/11/1991)
marieke
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Feb 2008, 19:50 »

Hoi,
Ik ben de afgelopen zomer voor het eerst naar Schotland geweest en vond het helemaal geweldig. Ik zou niet als een gek zoveel mogelijk plekjes afrijden (hoewel de rittten naar van bestemming naar bestemming doorgaans schitterend zijn) Wij hebben een week op Skye doorgebracht en daar is genoeg te zien om je niet te vervelen, en een week in de buurt van Loch Lomond waar het ook heel mooi is ( maar Skye won het wel) Ik ben al vaak in Ierland geweest en ik vond het daar ook mooi maar het is daar veel lieflijker, ik denk dat na Schotland het je wellicht wat zal tegenvallen.
Veel plezier met de voorpret!
groetjes Marieke wave
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Feb 2008, 17:03 »

Leuke Avatar Marieke  icon_thumleft

Na 2x Ierland en 12x Schotland blijft het ruige Schotland ons nog steeds trekken.
Ierland is mooi, maar vinden we veel te toeristisch/druk.

Het noordwesten (boven Ullapool) en de Hebriden zijn onze favourieten.
Wildcamperen beviel ons goed.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Onze 1ste reis naar Schotland
Ga naar: