(in topic Verhuizen naar Schotland:) Woonachtig in het buitenland - Kan ik mijn auto toch bij Univé verzekeren? Nee, Univé sluit alleen verzekeringen voor personen die woonachtig zijn in Nederland en in het bezit zijn van een in Nederland geldig rijbewijs. Het voertuig moet hoofdzakelijk in Nederland gebruikt worden.
Ik heb indertijd (3,5 en 2 jaar geleden) contact opgenomen met het lokale Unive-kantoor, en een buitenlands verblijf was geen probleem. Ik kreeg zelfs een nieuwe polis opgestuurd waar op stond: auto is ook van dan tot dan verzekerd in Groot-Brittannie. Zal dan toch ook wel akkoord zijn geweest met het hoofdkantoor cq de bedrijfsregels.
Toch heeft Unive op een gegeven moment eenzijdig de verzekering opgezegd (jaren verzekerd geweest, nooit wat geclaimd) met als argument dat de auto te lang in het buitenland was, en de risico's daardoor groter werden. Mij lijkt juist dat je na langere tijd gewend bent aan het links rijden en dat de risico's dus dalen, maar wie ben ik

. Over het al dan niet ingeschreven staan in Nederland, en het wel of niet hebben van een Nederlands rijbewijs, is nooit iets gevraagd of gezegd.
Misschien zijn de regels in de tussentijd gewijzigd cq aangescherpt ?

Anders weet ik het eigenlijk ook niet.