Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 03:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: 12 daagse rondreis...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 12 daagse rondreis...  (gelezen 1632 keer)
Lynda
Gast
« Gepost op: 28 Dec 2007, 17:50 »

Beste mensen,

Ik ben vanmorgen naar het reisbureau geweest en heb boekjes van Schotland opgehaald. Waarschijnlijk dat we dan in het najaar een week of 2 op vakantie willen. Zelf zou ik heel graag naar Schotland willen. En dan een rondreis met eigen auto. Nu heb ik een mooie rondreis gevonden.
dag 1 e 2 in York, 3,4 en 5 in het lake district, 6 en 7 in de buurt van ayr, 8 en 9 ayr - edinburgh, 10 en 11 Edinburg - Hexham, 12 einde rondreis.

Nu zouden we dan in de dagen 3,4,5 onze vrienden in het lake distrct kunnen bezoeken.
we zouden een dagje edinburgh kunnen nemen.
Verders is het van hexham ongeveer 80 km naar het kasteen van Harry Potter.

Maar wie weet nog meer mooie dingetjes om te doen. Die 3 dagen Lake District komen we heel goed door, omdat ik daar gewoond heb....
Maar wat is nog meer de moeite waard om te gaan bekijken??? En is er met zo'n rondreis wel tijd om dingen goed te kunnen bezoeken?

We hebben zelf in engeland bekeken:
2003: Lake District.
2005: Lake District en Cardiff.
2006: Cornwall, Devon, Isle of Wight.
2006: Wales.
2007: Londen.

Steeds als we een vakantie doorbrachten in Engeland, was het in een stacaravan, behalve cardiff en Londen.

Maar wie heeft er tips, ideeën en adviezen? Het wordt namelijk onze eerste vakantie in Schotland.

Ik heb alleen een klein boekje liggen over schotland, maar als het zeker wordt dat we gaan, dan wil ik een reisboek halen.
Om aan te strepen wat we echt absoluut willen zien, en ook om in NL te kunnen lezen over hoe en wat en de omgeving etc.

We houden van: kastelen bezichtigen, bergens, wandelen, watervallen etc.
En niet te vergeten.... Digitale foto's maken!!!!

Lieve groetjes linda@familie-pijnenburg.nl
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Dec 2007, 18:34 »

Hallo Lynda,
Ook namens ons welkom op het forum.
Als jullie een auto tot je beschikking hebben (zal wel), dan raad ik je aan om iets noordelijker dan Ayr te gaan.
Omgeving Loch Lomond bijvoorbeeld is nog best te rijden vanaf het Lake District.
Als je daar een aantal dagen verblijft, heb je diverse richtingen waar je heen kunt gaan.
Het zou natuuuuuurlijk nog beter zijn als je meer dagen vrijmaakt voor Schotland laughing8
Groetjes Egbert&Manon
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Dec 2007, 19:23 »

Oh Linda; wat ga jij ongeloveloos verslingerd raken aan je vakantie daar... Dat weet ik nu al!  hello2
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Dec 2007, 10:41 »

Als je in de omgeving van Ayr wilt blijven, kun je uit mijn reisverslag van 2006 misschien wat tips halen voor een leuk dagje rijden en bezienswaardigheden bezoeken.
En ook zeker een aanrader is Arran (bij 2004 en zeker 2005 kun je daarover verder lezen), maar wel heel erg kort voor 1 dagje.. Bute is ook leuk om een dag door te brengen. Wat Egbert en Manon al zeggen: veel meer dagen vrij nemen voor Schotland  Wink En alhoewel het meer naar het noorden ook erg mooi is, is zuid-west Schotland ook zeker niet verkeerd!
Lynda
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Dec 2007, 19:30 »

Beste mensen,

Alvast bedankt voor het reageren op mn berichtje. Ik zou heel graag meer dagen vrij willen maken, maar het is een autovakantie die zou in de boeken staat van het reisbureau. Zelf heb ik 4 maanden in Kendal (Lake District) gewoond. We hebben al heel wat (vindt ik zelf) van Engeland gezien. Maar van Schotland nog niet. En aangezien deze reis ook niet zo heel erg veel kost (we zijn net verhuisd en zijn nog bezig in huis en willen de achtertuin deze lente in orde maken). En willen dan als het lukt alsnog effe er tussenuit. Dat hebben we tegen die tijd wel verdient lijkt me. Maar dan nog moeten we even kijken hoe en wat. Want ik vermoedt dat het alsnog een stacaravan gaat worden, aangezien ik een nierziekte heb. We zijn nog steeds veel aan het dokteren en het lijkt nu voor het eerst in 2 jaar een beetje stabiel te zijn!!! Dus als we dan een stacaracan nemen, dan kan ikzelf koken, omdat ik een natrium beperkt dieet volgen moet.

Maar hoe zit dat eigenlijk in Schotland en Engeland??? Is het goed te doen om etenswaren te kopen zonder zout? Ik neem dan wel eigen kruiden mee.

Lieve groetjes Linda
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: 12 daagse rondreis...
Ga naar: