Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
23 Mei 2012, 03:22
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Andere onderwerpen
|
De rest van Groot-Britannië
| Topic:
Ierland-Wales
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Ierland-Wales (gelezen 2895 keer)
mary
Schotland fan
Mary Street...bestaat echt
Ierland-Wales
«
Gepost op:
08 Dec 2007, 16:25 »
Na verschillende Schotland-reizen dachten we nu eens aan wat anders.Wales en Ierland interesseren ons wel,maar omdat we met eigen wagen willen reizen is het nogal omslachtig Ierland te bereieken(2 overzetten)Een mogelijkheid is voor ons eerst naar Dover en dan de overzet Pembroke-Rosslare.Daarbij bedacht ik eventueel eerst een week door Wales te trekken,dan de overzet naar Ierland om daar nog een week door te brengen,maar ik vraag me af of dit wel haalbaar is,of dit toch beter te verdelen over 2 reizen?Wie heeft hier ervaring mee?
Voor alle duidelijkheid;we zijn Schotland zeker niet beu en we gaan zeker nog terug
Mull
Schotland fan
Re: Ierland-Wales
«
Antwoord #1 Gepost op:
08 Dec 2007, 17:38 »
Wij hebben destijds Oostende-Dover oversteek gedaan, eerst een week in Wales gebivakkeerd en daarna Holyhead- Dun Laoghaire
gedaan, vond het zelf wel een goede planning destijds! Wales is prachtig mooi ook, dus wat dat betreft... Ierland is ook mooi, al ben ik er niet laaiend enthousiast over! [het lijkt op Schotland qua natuur, maar ik vond de mensen totaal niet leuk daar!] Maar je moet altijd je eigen conclusie trekken, ja, toch..? Alhoewel ik een week voor Ierland wel erg kort vind! En dan hebben wij ook meer als de helft nog zeker niet gezien! Wij deden destijds 15 dagen Ierland en een week Wales en nog een overnachting onderweg op de heen-en-terugreis naar de boot! Maar ja, het ligt er ook aan waar je naar toe wil in Ierland. Wij deden destijds 3 nachten Wicklow, in Woodenbridge [Leuk, maar niet geweldig] 3 nachten Ring of Kerry, bij Killarney [Prachtig, maar wel toeristisch!] Vergeet het schiereiland Dingle niet, ook mooi! Toen richting Connemara in Clifden, ook 3 nachten dus! Niet vergeten, ook prachtig met mooie strandjes her en der! En 3 nachten in de buurt van Londonderry, de Noord-Ierse kust is ook prachtig om te zien, vond ik verrassend, eigenlijk! Zag je ook nog wat oudere huisjes en zo [ben ik persoonlijk altijd gek op] Als ik het over zou doen zou ik Wicklow overslaan en meer richting Donegal gaan, hebben wij te weinig van gezien! En "last but not least" 3 nachten Dublin om een beetje uit te rusten aan het einde van je vakantie, heb je wel nodig! De billen een beetje rust gunnen! [wij waren op de motor!]
P.S. * Vergeet niet de Cliffs of Moher, is mooi en heeeel diep!
* De Burren ben ik niet geweest, wel spijt van!
* Giants Causeway [is eigenlijk wel een must]
* Carrick-a- rede Rope Bridge vond ik een hele overwinning
voor mezelf omdat ik vreselijke hoogtevrees hebt [mooi uitzichten!]
* Dingle het schiereiland met Connorpass [wij hadden helaas
mist bovenin!]
* Leuke rit om te doen vond ik naar Achill Island [vanaf Clifden]
* Cliffs of Bunglass bij Donegal [Erg mooi ook!]
egberto
Schotland fan
«
Antwoord #2 Gepost op:
09 Dec 2007, 10:53 »
Ëen paar jaar geleden zijn we ook naar Ierland geweest. Ierland kwam bij ons vriendelijker over dan Engeland. Het verkeer was wat rustiger en men ging netter met elkaar om. Alleen hadden we nogal wat moeite met de bewegwijziering. We reden toen nog met een gewone wegenkaart en dan ben wat meer van de bebording afhankelijk. En dan heb je het plan om ergens heen te gaan. Dan kom je op een kruising en daar staat je bestemming op, maar bij de volgende afslag staat niets, terwijl je wel moet afslaan. Ook hebben we bij kruisingen gestaan waar meer dan 15 borden stonden. Verwijzingen naar plaatsen en verwijzingen naar toeristische verwijzingen c.q. commerciele. En natuurlijk allemaal dezelfde kleur. Dus af en toe wat zoeken en soms na de kruising even terugkijken of het van de andere kant misschien wel staat aangegeven.
Ook misten we soms gewoon parkeerplaatsen waar je kon stoppen om wat van de omgeving te genieten of om in alle rust even uit de auto te gaan.
We hadden een rondreis geboekt in huisjes en zo kwamen we ook een paar nachten in Lisconnor.
Dat was dicht bij de Cliffs of Moher. Omdat het helder weer was besloten we 's avonds even te gaan kijken. en toen werd het toegangsloket om zes uur gesloten en konden we gratis naar binnen. Maar ook konden we toen de zon zien zakken totdat hij achter Aran kwam. En ook daar waren midgets, net als in Schotland.
Wij waren in het voorjaar en toen heeft het JFK-Arborerum een diep indruk gemaakt. En we vonden de Burren een vreemd terrein. Heeft wat buitenaards. De platen met daar tussen de groeven met de plantjes.
De laatste keer dat we uit Ierland gingen hadden we een wat nare ervaring met Irish Ferries. We zouden mooi in de loop van de morgen vanuit Dublin naar Holyhead gaan. Maar toen we op de haven kwamen kregen we de mededeling dat er problemen met de boot waren en de morgenafvaart afgelast was. Maar we konden geen aktiviteiten bij de boot zien. Een Ier, die wel vaker overstak en voor de afvaart van de namiddag had geboekt, vertelde ons dat men de morgenafvaart wel vaker aflaste vanwege technische problemen als er weinig boekingen waren............
Nu kwamen we in het duister aan in Holyhead en daarna moesten we nog ons B&B in Conwy zoeken. Gelukkig hadden we een extra overnachting geboekt, want anders hadden we de volgende overvaart niet gehaald.
EgbertO
Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
Teije
Administrator
«
Antwoord #3 Gepost op:
09 Dec 2007, 20:16 »
Wij vonden de bootovertocht met de eigen auto destijds (2002) zo duur dat het voordeliger bleek om naar ierland te vliegen en daar een auto te huren. We zijn weliswaar maar een weekje geweest (in december, zie ook
http://www.teije.nl/2002/irl/i_ne.htm
), maar vonden het een prettig land met hele slechte wegen (wij nemen vaak binnenweggetjes), slechte bewegwijzering (voor een doorgaande weg moet je op een kruising vaak maar gokken of je eerst een eindje rechts of links moet voordat je weer verder kunt) en de Burren is inderdaad heel apart.
Wat veel toeristen overslaan is het Beara schiereiland maar dat is zeker ook de moeite meer dan waard!
egberto
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
09 Dec 2007, 22:16 »
even een voorbeeld van de bewegwijzering
Volgens mij heel erg duidelijk en overzichtelijk
Wij wilden toen de "Coast Road" volgen en na even zoeken vonden we de richting
Op de foto mis je nog de borden die de richting aangeven voor de weg waar we de rug naar toe stonden bij het maken van deze foto.
EgbertO
Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
lucsa
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
10 Dec 2007, 12:04 »
Persoonlijk zou ik kiezen voor verschillende trips. Wijzelf hebben Ierland bezocht in 1992 (met de motor) en ondanks het tegenvallend weer genoten van het land. Negatieve ervaringen met de bevolking hebben we zeker niet gehad daar.
Wales hebben we achteraf bezocht in 97 & 98.
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc
[img]http://lu
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
10 Dec 2007, 13:26 »
Koop een navigator en spaar je huwelijk. PLan een route in aan de hand van een goede kaart en volg de aanwijzingen (TomTom, op de terugweg MotMot?) daardoor kun je genieten van chaotische bewegwijzering in plaats van je te ergeren omdat je niet meteen waarheen je wilt. En ergeren op een vakantie past gewoon niet.
Ondanks dat Toto erg lief is en ik haar niet wil ruilen, is ze een zeer slechte kaartlezer dus hebben we ervoor gekozen te investeren in een navigator. Da's tevens de beste investering in ons huwelijk dat we de afgelopen drie jaar hebben gedaan. Geen ruzies meer in de auto en ook ik kan achter het stuur veel relaxter genieten van de omgeving.
Overigens heb ik nog (bijna) niets gelezen over ervaringen in Wales, waar Toto en ik ook naartoe gaan in 2008 (Tent op Camping in Midden-Wales (Powys)) afstand is geen bezwaar (want TomTom, op de terugweg... inderdaad...) dus als er tips zijn waar dan ook in Wales of aangrenzend Engeland (Herefordshere b.v.) of als jullie nog mooie verhalen of ervaringen hebben opgedaan, dan houden ook wij ons aanbevolen.
Aangezien ook Ierland (Eire liever dan N-Ierland) op ons wensenlijstje staat voor een volgende vakantie is dit een interessante thread...
lucsa
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
10 Dec 2007, 13:45 »
Citaat van: Freebird op 10 Dec 2007, 13:26
Overigens heb ik nog (bijna) niets gelezen over ervaringen in Wales, waar Toto en ik ook naartoe gaan in 2008 (Tent op Camping in Midden-Wales (Powys)) afstand is geen bezwaar (want TomTom, op de terugweg... inderdaad...) dus als er tips zijn waar dan ook in Wales of aangrenzend Engeland (Herefordshere b.v.) of als jullie nog mooie verhalen of ervaringen hebben opgedaan, dan houden ook wij ons aanbevolen.
Aangezien ook Ierland (Eire liever dan N-Ierland) op ons wensenlijstje staat voor een volgende vakantie is dit een interessante thread...
Zie de betreffende verhalen op:
http://lucsa1.be/Reizenlucsa1.htm
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc
[img]http://lu
mary
Schotland fan
Mary Street...bestaat echt
«
Antwoord #8 Gepost op:
10 Dec 2007, 15:01 »
alvast bedankt allemaal voor de tips.
Wat dat kaartlezen betreft,ook ik net als zoveel vrouwen ben er slecht in,een gps hebben we niet maar wij plannen altijd een route vantevoren op AArouteplanner,we drukken deze af en maken er een soort roadbook van,tijdens onze eerste Schotland rondreis deden we zo toch 4400 km.zonder verkeerd te rijden en vooral zonder ruzie
Het blijkt dit jaar moeilijk te zijn,de keuze van onze vakantie......Mijn echtgenoot gaat het eerste deel van augustus trekken in Noorwegen,meestal gaan ook wij in augustus maar of hij zoveel verlof in één maand krijgt?De zonen hebben in juli scoutskamp en zelf hen ik net een nieuwe job dus ik weet niet wanneer ik verlof kan krijgen.Zitten we dan ook nog met de oudste zoon(16) die nimmer zo enthousiast is......
Misschien komt het er van de zomer wel niet van door al die werk-perikelen......
In elk geval staat Wales en Ierland op m'n lijstje........desnoods word het alleen een weekje Wales wat volgens mij wel te doen is.
En indien niet in de zomer trekken we in de herfstvakantie voor een weekje naar onze vaste stek in Fort William,want de Highlands in de herfst staat ook op m'n verlanglijstje.Laat ondertussen de tips maar komen
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
10 Dec 2007, 17:00 »
"Zie de betreffende verhalen op: http://...."
Ja... je hebt helemaal gelijk; we hebben ook eigenlijk helemaal geen forum meer nodig, he
? alleen maar een lijst met web verwijzingen...
kc
Schotland fan
«
Antwoord #10 Gepost op:
10 Dec 2007, 19:14 »
Lucsa !!!! (of Luc of Sabien) Doe dat beestje weg ! Ik heb zelfs op mijn scherm geblazen...
kvdb
Schotland fan
«
Antwoord #11 Gepost op:
28 Jan 2010, 23:42 »
Citaat van: egberto op 09 Dec 2007, 22:16
even een voorbeeld van de bewegwijzering
Volgens mij heel erg duidelijk en overzichtelijk
Wij wilden toen de "Coast Road" volgen en na even zoeken vonden we de richting
Op de foto mis je nog de borden die de richting aangeven voor de weg waar we de rug naar toe stonden bij het maken van deze foto.
EgbertO
Hey, die foto is gemaakt in Doolin. Ben ik ook geweest. De bewegwijzering is inderdaad naadje in Ierland, eigenlijk op het lachwekkende af.
Wat ik met anderen eens ben, neem een nav mee en plan je route. Informeer bij onderweg wat mooie routes zijn, de mensen zijn echt reuze vriendelijk en willen met alle liefde je de mooiste plekjes wijzen.
Wat wij ook heel erg indrukwekkend vonden was the ring of kerry. Heel bijzonder. We zijn ipv de noordelijke kust van het schiereiland, dwars door de kerry mountains gereden en dat was toch wel erg mooi ...
En vergeet onderweg niet the gap of dunloe mee te nemen.
De waarheid ligt besloten tussen de interpretaties waaruit zij is opgebouwd.
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
Re:Ierland-Wales
«
Antwoord #12 Gepost op:
29 Jan 2010, 10:35 »
Wij hebben ook Engeland-Ierland gedaan. In 1 dag door England gereden .
Ierland is prachtig. Wij gebruiken nog steeds een kaart in de vakantie. Kijken wat er voor mooie weggetjes zijn. Dat is ook een deel van het vakantie plezier. De dag ervoor mooie route uitzoeken.
Voor snelle bestemmingen ook de TOmTom. Wales is een aanrader, gaan we bijna elk jaar heen. Ook dit jaar weer in augustus. We verblijven dan altijd in Builth Wells. ( hondenshow) Daarna door naar Schotland.
Sluiten altijd af met de Cowall Games op Dunoon.
Margolia
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Andere onderwerpen
|
De rest van Groot-Britannië
| Topic:
Ierland-Wales
« vorige