Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 03:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Rondreis schotland : doen of niet doen!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Rondreis schotland : doen of niet doen!!  (gelezen 1968 keer)
margret
Gast
« Gepost op: 04 Dec 2007, 16:15 »

Hallo,
Eindelijk gaan wij een keer naar Schotland!!
Ik zie alleen erg op tegen het plannen van de reis met de daarbijbehorende accomodaties ed.
Nu heb ik via google een site ontdekt waar een rondreis wordt aangeboden van 11-12 dagen in vakantiehuisjes en caravans.
Deze reis gaat vanaf Newcastle naar Pitlochry,dan naar Domochen vandaar naar Tighnabruaich, cowal schiereiland en weer terug naar Newcastle.

Is deze reis een aanrader of missen wij dan teveel van het echte Schotland.
Alsjeblieft graag jullie mening herover,
groetjes, Margret
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Dec 2007, 16:46 »

Het lijkt mij een aardig begin, Schotland is zo groot en er is zoveel te zien dat je dat nooit in 1 vakantie lukt dus je zult  toch keuzes moeten maken.
Maar ik heb geen ervaring met dit soort reizen, wij zijn altijd met de caravan geweest wat natuurlijk het voordeel heeft dat als je het ergens mooi vindt je wat langer kunt blijven.
Zelf vind ik het noord westen van Schotland het allermooist, maar eigenlijk is héél schotland de moeite waard.
Zo, ik denk niet dat ik je beslissing hiermee gemakkelijker heb gemaakt maar er volgen vast nog wel een hele boel meningen hierover  Aye

Yours Aye for Scotland
Scotsman
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Dec 2007, 17:06 »

Ik neem aan dat je deze reis bedoelt : http://www.scanbritain.nl/rondreizen/rondreis%20schotland%2012dagen%20vakwoning.htm

Als ik dit zo lees, is dit prima te toen. Langere tijd op 1 plaats zodat je zelf kan verkennen in de omgeving.
En een selectie van meerdere plaatsen in verschillende gebieden van schotland.
Persoonlijk, als ik dit zo lees lijkt me dit zeker geen slechte begin om schotland te verkennen.

(hou er wel rekening mee dat ik geen ervaring heb met dit soort reizen. Ik reis altijd op de bonnefooi kriskras van B&B naar B&B door schotland Wink )
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Dec 2007, 17:32 »

Deze reis ziet er goed uit hoor. Mooi gebied om het te verkennen

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Dec 2007, 17:39 »

Prima start voor "de eerste keer"  icon_thumleft
En dat er nog vele mogen komen.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Dec 2007, 20:03 »

Inderdaad, voor een eerste kennismaking is zo'n georganiseerde rondreis ideaal. Onze eerste keer was ook zo'n reis, alleen hadden we toen slechts 1 of 2 nachten per locatie. En omdat we toen de Grand tour deden, helemaal naar de noordkust en terug in 17 dagen, zit je erg lang in de auto en hebt weinig tijd om ergens wat langer te blijven.
Het was toen van OAD en we kregen een boekje met de globale route en de bezienswaardigheden onderweg.  Je krijgt dus wel alle toeristische hoogtepunten te zien, maar die zijn dus ook altijd druk bezocht. Nu we weten waar ons hart ligt, boeken we gewoon huisjes op Internet, maar daarvoor  hebben we het ook via het reisbureau uit de folder van Blakes cottages gedaan.

Zorg er in elk geval voor dat je een GOEDE autokaart van de UK hebt (bv de ringband van Michelin bij de ANWB) en bereid je thuis voor met het zoeken naar interessante locaties (bv op http://www.undiscoveredscotland.co.uk/).
En blijf vooral niet op de grote wegen, neem ook eens de tijd om te (ver)dwalen op de plattelandswegen, daar is de natuur het mooist. (Op de genoemde kaart van Michelin staan ook de mooie wegen aangegeven).

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Rondreis schotland : doen of niet doen!!
Ga naar: