Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 03:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Runrig mijn favoriete schotse band
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Runrig mijn favoriete schotse band  (gelezen 7097 keer)
FJR Freak
Gast
« Gepost op: 12 Feb 2006, 18:58 »

Al jaren is Runrig mijn favoriete schotse band, buiten Schotland zijn ze vreemd genoeg weing of nauwelijks bekent ondanks dat ze al meer dan 30 jaar bestaan, alleen in Scandinavie en Duitsland timmeren ze redelijk aan de weg waar ze ook bijna jaarlijks concerten geven.

Tijd dus voor wat promotie.  icon_thumleft

Bekijk een fraaie Diashow over Schotland met muziek van Runrig (Hearts of Olden Glory)
http://dirk-dewyn.magix.net/

Hierna hoef ik niets meer te vertellen tongue3  Vergeet niet het geluid aan te zetten. Ohhh kippenvel...... Tongue

Links
Moorsmagazine, Runrig wereldberoemd in Schotland
MUSIC CLIPS from the Runrig Catalogue
Offici?le website van Runrig

Lies
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Feb 2006, 22:45 »

Echt mooi gedaan en prachtige muziek zeg daar krijg je echt weer de kriebels van zucht................

Marien
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Feb 2006, 23:38 »

Klinkt zeker goed zeg!!!  hello2

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Feb 2006, 09:15 »

Wauw, wat een prachtige muziek! heb het al de hele tijd op de achtergrond.
Hier wil ik inderdaad wel meer van horen.
Bedankt hoor.

FJR Freak
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Feb 2006, 09:51 »

Wauw, wat een prachtige muziek! heb het al de hele tijd op de achtergrond.
Hier wil ik inderdaad wel meer van horen.
Bedankt hoor.

Het is inderdaad prachtige muziek wat die jongens maken,  ik ben een beetje per toeval op deze groep gestuit, een paar jaar geleden in Schotland was ik in een muziekwinkel op zoek naar wat schotse folk muziek en daar werd een live cd van Runrig afgespeeld met het nummer Loch Lomond, ik was in ??n klap verkocht, nu heb ik zo beetje alle cd's en de Dvd's van deze waanzinnig goede band. De muziek albums en Dvd's van Runrig zijn gelukkig wel gewoon in Nederland bij de betere muziekhandel te koop, o.a. ook bij bol.com

Voor de liefhebbers van Gaelic muziek, Runrig heeft ook twee pure Gaelic albums gemaakt getiteld Play Gaelic en The Gaelic Collection.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #5 Gepost op: 13 Feb 2006, 11:24 »

Tja, gehoord en meteen behoefte aan meer. Dus meteen maar wat albums gedownload. oa The gaelic collection , maar die was nog niet binnen, ben benieuwd.

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Feb 2006, 16:55 »

Dank je? hoe kan het dat 1 band 2 zulke verschillende? soorten muziek kan maken,prachtig? ga meteen wat aanschaffen,1 in elke smaak? sunny.Te gek notworthy :Ik heb een vraag ,ken jij misschien de band TIR NA NOG Het platenlabel is ook chrysalis,jongens zingen in Engels,heb 1 lp die heet A tear and a smile uit? :tearyeyed:1972 Weet jij wat meer wave
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 13 Feb 2006, 22:26 »

Tja, gehoord en meteen behoefte aan meer. Dus meteen maar wat albums gedownload. oa The gaelic collection , maar die was nog niet binnen, ben benieuwd.

Haha heb mijn man ook aan het werk gezet Wink hoop het morgen binnen te krijgen. Hij staat de hele dag aan hoor, ik vind het echt geweldig muziek.

FJR Freak
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Feb 2006, 22:35 »

Dank je  hoe kan het dat 1 band 2 zulke verschillende  soorten muziek kan maken,prachtig  ga meteen wat aanschaffen,1 in elke smaak  sunny.Te gek notworthy :Ik heb een vraag ,ken jij misschien de band TIR NA NOG Het platenlabel is ook chrysalis,jongens zingen in Engels,heb 1 lp die heet A tear and a smile uit  :tearyeyed:1972 Weet jij wat meer wave

Hoi Gerda,

Tir Na Nog is een Ierse band uit de begin jaren 70, en wel van 1971 t/m 1974, bestaande uit Leo O'Kelly and Sonny Condell, in die vier jaar hebben ze drie albums geproduceert, "T?r na n?g" en "A Tear and a Smile" en als laatste "Strong in the Sun".
In 1985 zijn ze weer bij elkaar gekomen en hebben daarna nog twee albums opgenomen. een album van hun live optreden in Birmingham, en de tweede met opnames van de originele John Peel BBC radio sessies. Op deze pagina van Wikipedia kan je de gehele  geschiedenis van Tir Na Nog na lezen. De cd's van Tir Na Nog zijn te koop bij Bol.com

Links
Tir Na Nog Biography en Discography
Albums recorded by Tir Na Nog
Sonny Condell Website
FJR Freak
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Feb 2006, 22:36 »

Haha heb mijn man ook aan het werk gezet Wink hoop het morgen binnen te krijgen. Hij staat de hele dag aan hoor, ik vind het echt geweldig muziek.

Fijn om te horen Wilma, en ook dat er zoveel positieve reacties zijn.  hello2
Marien
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 13 Feb 2006, 22:38 »

Hebben Runrig gedownload en heb hem nu op staan. Hoorde ook een nummer die op een cd van Celtic mist staat!

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 13 Feb 2006, 22:41 »

ik ben jaloers hoor Wink, ik moet nog een nachtje slapen Cry crybaby2

Marien
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Feb 2006, 22:43 »

De moeite waard hoor!

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Feb 2006, 23:02 »

op Ftd, waar wij Grin normaal downloaden was hij (nog) niet bekend/te vinden, waar hebben jullie hem gedownload?? sign13

Marien
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 13 Feb 2006, 23:10 »

Via eDonkey.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 14 Feb 2006, 08:29 »

bedankt, geef het door, en meld als het gelukt is.

FJR Freak
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Feb 2006, 11:24 »

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 14 Feb 2006, 11:45 »

Frank hoe is het mogelijk,ik zoek eigenlijk bij tussenposes al jaren,en? hello2 hello2 ik ben je diep dankbaar.Moet nu toch snel aan de brander ,anders gaat het te veel kosten .Nogmaals bedankt? notworthy en groetjes.? wave Misschien een goed idee om een topic "muziek "in te stellen,dan blijft alle info bij elkaar.
FJR Freak
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 14 Feb 2006, 19:50 »

H? leuk Teije, een apparte muziek groep, prima zo.  icon_thumleft
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 18 Feb 2006, 00:21 »

bedankt, geef het door, en meld als het gelukt is.

nog niet gelukt crybaby2

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 18 Feb 2006, 00:24 »

Al jaren is Runrig mijn favoriete schotse band, buiten Schotland zijn ze vreemd genoeg weing of nauwelijks bekent ondanks dat ze al meer dan 30 jaar bestaan, alleen in Scandinavie en Duitsland timmeren ze redelijk aan de weg waar ze ook bijna jaarlijks concerten geven.

Tijd dus voor wat promotie.? icon_thumleft

Hoe krijgen we deze band naar Nederland?HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh?

FJR Freak
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 18 Feb 2006, 09:32 »

Hoe krijgen we deze band naar Nederland?  Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh

Ik wou dat ik het wist, ze traden wel veel op in Duitsland, soms niet te ver over de grens, misschien dat dit een mogelijkheid bied om eens een concert van ze bij te wonen, al staat er tot nu toe in de tour agenda voor 2006 nog niets vermeld over optredens in Duitsland.

Trouwens de ex leadzanger van Runrig Donnie Munro heeft tot nu toe ook al 6 muziek albums gemaakt "de 7e is op komst". Het laatste album  Donnie Munro Best Of is een verzamel cd met Donnie's eigen favoriete nummers, alle nummers op deze cd zijn re-mastered.

Op zijn eigen website  kan je alles over hem en zijn muziek lezen, je kan hier ook persoonlijk vragen stellen aan Donnie. Voor de Gaelic liefhebbers, Donnie heeft ook een Gaelic album gemaakt getiteld Gaelic Heart

Heeft niets met muziek te maken maar op deze pagina van zijn webstie kan je diverse traditionele schotse recepten vinden, jammie jammie.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #22 Gepost op: 18 Feb 2006, 11:04 »

Klinkt leuk, Frans! Alhoewel ik meer van Schotse bands als Franz Ferdinand, Snow Patrol en Belle & Sebastian hou, is dit zeker wel lekkere zaterdagochtendmuziek.

Op limewire kun je in ieder geval ruimschoots Runrig downloaden.

FJR Freak
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 18 Feb 2006, 11:24 »

Klinkt leuk, Frans! Alhoewel ik meer van Schotse bands als Franz Ferdinand, Snow Patrol en Belle & Sebastian hou, is dit zeker wel lekkere zaterdagochtendmuziek.

Deze groepen ga ik eens op mijn gemak beluisteren.  thumbsup
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #24 Gepost op: 18 Feb 2006, 11:33 »

Deze groepen ga ik eens op mijn gemak beluisteren.? thumbsup

Het is niet typisch Schots hoor, er zitten geen echte  'traditionele' muziekinstrumenten in ofzo.  Maar mijn moeder vindt zelfs Belle & Sebastian leuk (dat is ook een van de rustigere bands).
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Runrig mijn favoriete schotse band
Ga naar: