arjan
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 28 Nov 2007, 09:19 » |
|
Dag allemaal, zoeven de boot geboekt naar Hull voor komende zomer. Lijkt een beetje vroeg maar ik zag de prijzen al aardig stijgen de laatste weken. Erg veel zin maar het duurt nog zoooo laaaang.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mull
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Nov 2007, 09:39 » |
|
Welkom op dit forum!  En wat zijn de verdere plannen dan? Als je het wil meedelen tenminste! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Nov 2007, 13:38 » |
|
maak ons niet jaloers  Ach, welkom hier. Ben ook wel benieuwd naar je plannen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
arjan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Nov 2007, 13:53 » |
|
Hoezo jaloers, jullie gaan toch zeker zelf ook! Concrete plannen hebben we nog niet. We gaan in ieder geval met de tent. Mijn vrouw zou graag naar Skye willen. Omdat we ook de terugtocht nu voor hull geboekt hebben (ipv Dover) komt het erop neer dat we bijna een week langer in Schotland kunnen verblijven dan vorig jaar. Toen zijn we eerst in Jedburgh geweest en daarna in Glencoe. En toen moesten we alweer terug. Glencoe smaakte naar meer, dus in ieder geval naar de Highlands.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mull
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Nov 2007, 14:00 » |
|
Hoezo jaloers, jullie gaan toch zeker zelf ook! Waarschijnlijk volgend jaar niet! De Highlands zijn ook het mooist! Althans, in mijn ogen dan! Maar ja, ik ben niet zo vaak geweest in Schotland! Als de meeste hier! Skye is ook prachtig, inderdaad!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Dec 2007, 13:47 » |
|
Ziet er leuk uit! met het donker worden om 17.40 uur in september zal het nog wel een beetje meevallen denk ik, maar gatsie wat duurt het nog lang!!
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Dec 2007, 14:58 » |
|
Iets voor tijdens het wachten .... Als je echt goed beslagen ten ijs wilt komen in Nethybridge, kun je ondertussen dit boek wel even lezen: http://www.electricscotland.com/history/cairngorm/index.htmHet is geschreven rond 1900 door de toenmalige dominee van Nethybridge (of Abernethy = parishnaam). Rev. Forsyth woonde op Dell Lodge, even ten zuiden van het dorp. Dat zijn nu ook self-catering cottages en het was ons verblijf in 2005. Je kan rustig het terrein oplopen en als je toevallig de beheerder aantreft, wil hij je ook nog wel het een en ander uitleggen/laten zien. Het is heel leuk om de geografische locaties zoals die in het boek beschreven zijn, in je vakantie op te zoeken. Succes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 31 Dec 2007, 18:17 » |
|
Fijn Gerda, de vakantie geboekt. Ziet er  uit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Dec 2007, 18:36 » |
|
Leuk Gerda, ziet er goed uit! Als het weer een beetje meezit, blijft het nog best lang licht in september (maar dan kan het ook weer flink afkoelen). Hoeveel nachtjes moet je nog slapen? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wynn
Schotland fan
The Witch
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 01 Jan 2008, 10:43 » |
|
Hey Gerda, wat leuk joh. September is de laatste jaren een geweldige maand voor vakantie.. een beetje nazomeren nog. Het uur is nog niet teruggezet dus je heb nog wel wat avondlicht. Verder als het goed is minder last van rotmuskieten. Enne september is het zo
|
|
|
|
|
|
There is no coincidence...
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 01 Jan 2008, 12:04 » |
|
Dat is dit jaar al!!!!! nog maar 7 maanden slapen. Wij gaan het Volgend! jaar ook proberen, in september op vakantie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 02 Jan 2008, 20:31 » |
|
Heb je deze al gezien: http://www.nethybridge.com/html/thingstodo/walks.phpHet zijn vrij korte wandelingen voor bijv. 's avonds. Verder naar het Zuidoosten is nog meer bos te verkennen. Ook de Nethy kun je fietsend/lopend een heel stuk volgen de Cairngorms in. Pieter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 03 Jan 2008, 13:27 » |
|
Ja dank je Pieter,ik had ze al gezien.Het is zo leuk dat ze beginnen bij de Spar(geeft al een soort thuisgevoel).makkelijk voor de lunchaankopen 
én het zijn heel aardige mensen ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Jan 2008, 13:39 » |
|
Kaartjes voor het Reindeer Centre koop je op het kantoor van de Forestry Commision bij Loch Morlich, Glenmore. Dat is op de fiets nog wel te doen. Maar als dan de groep naar het Reindeer Centre vertrekt, moet je eerst met je auto achter de gids aanrijden. Dat zal voor jullie niet meevallen.  Misschien kun je met de gids meerijden ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 03 Jan 2008, 15:56 » |
|
Als je naar de rendieren bij the Cairngorms gaat, koop je de tickets bij hun eigen kantoor, dat zit vlakbij de camping bij Loch Morlich. Het is dan een eindje verderop. Ik ben zelf deze zomer ook meegereden met een van hun. Mijn rendier staat bij Glenlivet in de buurt. Daar kan je minder vaak op bezoek, dus zoek dat even goed uit. Ze verzamelen dan net iets buiten Tomintoul, en rijden dan ook achter de gids aan. Als je vanuit Nethybridge komt kun je misschien makkelijker zelf er heen fietsen ( maar spreek dat even af met hun), je moet dan op de weg van Grantown naar Tomintoul (de A939) , bij Bridge of Avon de B9136 op, en dan is het ergens aan die weg, iets voorbij de distelleerderij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 04 Jan 2008, 20:22 » |
|
je mag best weer vragen tegen die tijd hoor, ik vind het niet erg om over mijn rendier te kletsen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
liesbeth
Gast
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Jan 2008, 00:31 » |
|
Leuk Gerda, en nu lekker genieten van de voorpret! Er schijnt daar in Nethybridge een leuk hostel te zitten, the lazy duck, dat zag er al zo gezellig uit. Veel plezier met de voorbereidingen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
arjan
Schotland fan
|