Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 03:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Dat is pittig ! .... maar nu niet meer !!!!
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Dat is pittig ! .... maar nu niet meer !!!!  (gelezen 7683 keer)
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #50 Gepost op: 27 Dec 2007, 19:28 »

Op die route is ook een fijne tussen stop te maken voor Tea and Scones in Alston. Je ziet het vanzelf als je de A686 rijdt. Ondanks wat bochten en wat steilere stukken lijkt het me dat je er met een caravan best wel kunt touren. Voor Motorrijders is het een zeeeeeer geliefde route, met al die bochten, versnellingen en zo... Helaas zijn er al veel ongelukken gebeurd op deze mooie route.

Vandaar noordwaarts blijven rijden, lijkt me. Carter Bar, Jedburgh richting Edinburgh maar dan schuin richting Stirling en verder noordwaarts, NIET via de brug (files in 2007, weet niet hoe dat nu is. Misschien even naar googlen...)

Toto en ik hebben de route North Shields ~ Plockton gereden in ongeveer 7 uur. Overigens had onze vaart DFDS wel vertraging en reden wij weg van de haven om 10:30 uur... Maar goed, 's avonds zaten we wel heerlijk aan ons geboekte diner...

Toch ben ik het wel met anderen eens dat het een vorm van stressen is en ook Toto en ik nemen gewoon 1 overnachting ergens middenin. Kunnen we dat ook eens bekijken in plaats van erdoorheen "razen".

Heel veel plezier met het plannen van je route! Kijk daarvoor ook eens op de online AA kaarten.  wave
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #51 Gepost op: 27 Dec 2007, 19:28 »

Ik zal als we terug zijn de reistijd hier neer zetten.
We nemen niks geen snelwegen behalve dan tot net voorbij  Edinburgh.
Pitlochry is hier een kleine honderd kilometer vandaan maar is bijna recht toe recht aan van hier uit.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #52 Gepost op: 27 Dec 2007, 19:37 »

We rijden dagelijks over de brug en de files zijn minder geworden omdat je nu de M9 Spur hebt in plaats van de A8000.
Als de tolls wel weg gaan in Februari dan zal het waarschijnlijk sneller gaan maar moet het eerst nog zien gebeuren.
Als er wel file staat voor de tolls kan je er bij het vliegveld af en via Kirkliston rijden en dan kom je weer op de oude A8000 en daar kan je op het ogenblik met 70 Mile per uur over heen  ( mag wel niet maar wel lekker Smiley  )
Zet je radio op Forth FM op 97.3  http://www.forthone.co.uk/ die hebben redelijk goeie verkeers info over alle wegen rond om the Firth of Forth en die zender kan je al oppakken vanaf Dunbar

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #53 Gepost op: 27 Dec 2007, 19:37 »

Dirk heb gezocht naar die A689 maar die gaat van Bishop Auckland naar het oosten (Hartlepool) maar ben nog aant kijken .. heb het gevonden
Ja dat ziet er zeker veel belovend uit, misschien iets voor de terug reis.  icon_smile

Albert

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #54 Gepost op: 27 Dec 2007, 19:43 »

Als je vanaf Bishop Auckland een klein stukje verder gaat langs de A68 dan kom je Fir Tree tegen en daar ga je links af
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #55 Gepost op: 27 Dec 2007, 19:44 »

Als je vanaf Bishop Auckland een klein stukje verder gaat langs de A68 dan kom je Fir Tree tegen en daar ga je links af

Ja zie veranderd bericht hier boven, had het gevonden thank's !!
Dwars door de Pennines klink goed.

Albert

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #56 Gepost op: 27 Dec 2007, 19:49 »

Ik zal als we terug zijn de reistijd hier neer zetten.
We nemen niks geen snelwegen behalve dan tot net voorbij  Edinburgh.
Pitlochry is hier een kleine honderd kilometer vandaan maar is bijna recht toe recht aan van hier uit.

Ja als je dat zou willen doen, ben benieuwd.

Albert

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #57 Gepost op: 27 Dec 2007, 20:01 »

Dit is Frosterley waar we gewoond hebben

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #58 Gepost op: 27 Dec 2007, 20:16 »

Nou dat ziet er Idillysch uit ! lekker met het mountainbike-je ...
En je woont nu nog mooier !?  Klappen

Albert

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #59 Gepost op: 27 Dec 2007, 20:24 »

Helaas niet ,  we wonen nu in een gewone woonwijk maar we zijn weer terug in Schotland waar we willen wonen. Smiley
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #60 Gepost op: 27 Dec 2007, 20:27 »

Ach je kan ook niet alles hebben hé  Smiley

Albert

Pixie
Schotland fan

« Antwoord #61 Gepost op: 27 Dec 2007, 23:28 »

Pfieuw, wat een prijzen zeg!
Doe ons toch maar de trein!  Zelfs met roofrack en zakken er bovenop kostte het ons nog geen 250 EUR.

Voordeel als Belg ...  we wonen natuurlijk maar op 2,5 u van Calais, 's morgens om 9 u de trein op, en je wint een uur, voor 9 u weer in Dover en dan rij je in 1 rit naar de Schotse grens, we kwamen rond 18.30 u aan in ons hotel te Moffat, met 2 kids van toen 5 en 2,5 Wink

Er ligt trouwens een superknap stukje bos in de buurt van Moffat, waar je ook kan camperen, Forest of Ae, en een klein beetje het gevoel van 'offroad'-rijden
(jaja, dat LandRover virus  laughing7)

Tonnie
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: 28 Dec 2007, 20:22 »

Ook Toto en ik zoeken nog naar een alternatieve overtocht, gelet op onze bestemming in 2008 (Wales) twijfelen we nog over R'dam ~ Hull (P&O)  en Duinkerken ~ Dover ( Norfolk Line) waarbij de laatste qua prijs en duur v/d opvertocht momenteel onze voorkeur heeft.

Al ervaringen  met de Norfolk Line?
Laaste keer dat we naar het zuiden gingen was nog met de Hoovercraft....

P&O gaat vanaf Calais maar is duurder dan Norfolk dacht is zo snel te zien.
liesbeth
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: 29 Dec 2007, 01:24 »

Als ik dat allemaal zo lees, denk ik bij mijzelf: waarom niet gewoon dfds, een halve dag en je zit in hartje schotland. Scheelt het echt zoveel in de prijs?
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #64 Gepost op: 29 Dec 2007, 13:23 »

Als ik dat allemaal zo lees, denk ik bij mijzelf: waarom niet gewoon dfds, een halve dag en je zit in hartje schotland. Scheelt het echt zoveel in de prijs?

Liesbeth dan heb je het toch niet allemaal (goed) gelezen .... wel even de hele topic lezen  Wink

Albert

McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #65 Gepost op: 29 Dec 2007, 13:42 »

Al ervaringen  met de Norfolk Line?
Laaste keer dat we naar het zuiden gingen was nog met de Hoovercraft....

P&O gaat vanaf Calais maar is duurder dan Norfolk dacht is zo snel te zien.

Afgelopen zomer overgestoken van Calais naar Dover was eigenlijk spotgoedkoop, 75,-- voor een retourtje met de VW-bus.
Dit jaar gaan we dat weer doen, we hebben de tijd en zoals eerder gezegd dan geef ik dat geld wel uit aan de pont tussen de eilanden in Schotland

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #66 Gepost op: 29 Dec 2007, 14:40 »

gisteren weer even wat proefboekingen gedaan.
Calais-Dover was nog steeds rond de 115 euro!
Dfds bijna 800 en stenaline (hvh-Harwich toch ook ruim 700 euro.
Dan ben ik met 2 tanken diesel à 30 euro en 2 overnachtingen extra in Engeland à 19 pond toch goedkoper uit! En 2 dagen extra  laughing7 hello2

Freebird
Schotland fan

« Antwoord #67 Gepost op: 29 Dec 2007, 15:37 »

Ziehier alle overtochten naar en van GB: http://www.overtocht.nl/transport/gbindex.html daarop kun je zien dat een overtocht met Norfolk voor ene personenauto plus maximaal 7 volwassenen per standaard retour op 29/12 € 90,= kost. Overigens gaan we op 28 mei "al" en komen we 18 juni retour dus varen we in het voorseizoen. Kan DFDS niet tegenop!

Gelet op de perikelen van deze laatste firma wil ik ze mijn zuurverdiende €€ niet meer geven; ze hebben mijn vertrouwen een beetje te zeer beschaamd... maar da's natuurlijk voor iedereen verschillend.

Anyway; ik hoop dat je wat aan de link hebt. Op overtocht.nl kun je overigens ook kijken en vergelijken wat een overtocht naar Scandinavië of naar Griekse eilanden Kos.   Euhm... kost... laughing7

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #68 Gepost op: 30 Dec 2007, 10:45 »

Hallo.
Ik heb deze week voor augustus een retour HvH - Harwich geboekt voor 264 euro voor een Camper en 2 volwassen pers. Dit was vroegboeking voor heel 2008. Boeken voor 1 jan. 2008.  Via;  http://www.Ferrycheap.com
Valt volgens mij mee. De honden komen er nog wel apart bij. Maar bij de Stena Line zijn ze verreweg het goedkoopst voor honden daarmee. hello2 hello2

Maggie
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #69 Gepost op: 30 Dec 2007, 14:31 »

Huh, heb net daar een boeking gedaan, en inderdaad een stuk goedkoper dan via de website die ik afgelopen week had geraadpleegd. (700) Enige minpuntje is, dat ik niet de afvaart kon doen die ik eigenlijk wilde, maar toch een stuk goedkoper. Met de nachtboot, alleen afvaart en hut kwam ik op 190 euro. met eten erbij wat duurder, maar toch goedkoper.
Die zal ik de volgende reis eens raadplegen.

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #70 Gepost op: 05 Jan 2008, 19:16 »

Ik zou nog even door geven hoe lang het duurt van Hull naar Dalgety Bay in Fife via de binnen wegen.
We zijn vanmorgen om 8 uur uit Hull vertrokken en zijn om kwart over drie aan gekomen in Dalgty Bay en hebben 2 tussen stops gemaakt.
De afstand is 240 Mile ( ongeveer 384 KM) we zijn vanaf de boot via de A1033 naar Beverley gereden en dan blijf je Malton aanhouden.
Na Malton hou je Hovingham aan en daarna Helmsley en dan Thirsk , de weg is echter niet voor Caravan rijders omdat er een helling van 25% bijzit en caravans mogen hier niet langs.
Bij Thirsk houd je Northallerton aan (A168) en dan via de A167 naar Darlington en hier pak je de A68 tot aan Edinburgh toe.We zijn zelf niet dwars door Darlington heen gereden maar hebben een kleine binnen door weg gepakt (de B6275) en dan kom je bij Royal Oak uit vlak voor St. Hellens Auckland maar we zijn er heel goed bekend omdat we er gewoond hebben.
Het beste is gewoon door Darlington heen te rijden dat scheelt een hoop gezoek of een heel klein stukje de A1 te pakken en dan de A68 te nemen.
We hebben de hele weg niet hard gereden en zijn ook niet boven de 100 KM per uur uit gekomen  dit omdat de auto was volgeladen met Hollandse goodies Smiley
Dus als je de tijd hebt en je wilt geen snelwegen nemen dan kan je binnen de 10 uur vanaf Hull makkelijk in Pitlochry aankomen.
Als je vanaf Hull de grote weg aanhoud en via de A1 naar Edinburgh gaat of oversteekt naar de west kust en via de M74 omhoog gaat dan zal je er een stuk sneller zijn.

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #71 Gepost op: 06 Jan 2008, 13:56 »

Dirk bedankt,

Heb de weg is helemaal nagekeken op de kaart en dat ziet er goed uit.
Waar je niet met de caravan mag rijden zal dan wel bij Sutton Bank zijn hè ? want iets anders geks kan ik niet vinden, of mag je hem wel met een trailer op dan ? denk dat mijn auto hem wel aan kan, maar ja als het niet mag ...

Je mag met een trailer 100 km per uur op de snelweg, dus dan lukt het zeker via de snelwegen om een aardig eindje omhoog op de A9 te komen.
Jouw route zal dan een evt. optie zijn voor de terugreis, dus bedankt.

"Als je vanaf Hull de grote weg aanhoud en via de A1 naar Edinburgh gaat of oversteekt naar de west kust en via de M74 omhoog gaat dan zal je er een stuk sneller zijn."

De route planner geeft toch echt de snelste weg aan via de snelwegen ook met 96 km p\u.

"Hollandse goodies" heb je die daar nodig dan ... pindakaas, koffie Oja en de whisky is hier goedkoper  laughing7

Albert

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #72 Gepost op: 06 Jan 2008, 17:46 »

Dit is inderdaad Sutton Banks en vlak voor die helling staat aan beide kanten dat je er met caravans niet langs mag. Het rare is dat het met vrachtwagens wel langs kan en als je van de kant van Thirsk komt stond er op een bordje dat er afgelopen jaar 132 vrachtwagens vast hebben gezeten de berg op.

De Hollandse Goodies zijn koffie , speciale biertjes en cigaretten + nog wat andere dingetjes die je hier niet al te makkelijk kunt krijgen of helemaal niet zoals Oranje koek bijvoorbeeld
Als je hier 16 Pond moet betalen voor een tree bier van 24 halve liters dan is 14 Euro wel goed koper en peuken de halve prijs.
Douwe Egberts zit op £4.58 en in Nederland is het € 2.10 voor Kanus en Gunnik dus dat haalt de reis er aardig uit als je er genoeg van koopt Smiley
Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #73 Gepost op: 06 Jan 2008, 23:56 »

Vrachtwagens mogen wel rijden op de Sutton Banks maar min of meer op eigen risico.. ze moeten in low gear blijven maar het eerste stukje is verradelijk ..dan ben je geneigd door te schakelen en dan val je stil en red je het echt geen meter meer .. en dan kan de politie komen en je begeleiden naar beneden en dat gebeurd elke week wel een paar keer.. *(helaas) als je in low gear blijft in zijn 1 dan gaat het wel maar alsnog niet van harte.  Mijn vrienden hebben daar in de buurt een bergingsbedrijf en zelfs die 7.5 tons trucks hebben er moeite mee.  Zeker als ze beladen zijn.

Maar de omgeving daar... mmmmmmm ... na Schotland ben ik daar het liefste Wink

There is no coincidence...
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Dat is pittig ! .... maar nu niet meer !!!!
Ga naar: