Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 03:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: West Highland Way
Poll
Vraag: Heb je de WestHighlandWay ooit bewandeld?
ja - 1 (8.3%)
nee - 11 (91.7%)
Totaal aantal stemmen: 7

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: West Highland Way  (gelezen 4963 keer)
taam
Gast
« Gepost op: 08 Feb 2006, 22:39 »

Grin Eind mei dit jaar ga ik de WHW bewandelen, en heb er super veel zin in! Wie heeft er inmiddels ervaring met deze 152km lange wandelroute? Alle tips zijn welkom!!
Groetjes Taam Cool
Teije
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Feb 2006, 23:23 »

Hoi Taam,

volgens mij zijn er wandelaars genoeg tussen de leden, maar ook wij kennen eigenlijk niemand die de hele WHW heeft bewandeld. Wel iemand die een gedeelt heeft gedaan (zo'n 50 km) en die het erg mooi vond.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Feb 2006, 23:36 »

Het enige wat ik erover gehoord heb, naast de algemene dingen, is dat je hem het beste van Milngavie naar Fort William kan lopen dan andersom. Verder schijnt het stuk langs Loch Lomond nogal lang te zijn, net lang genoeg om het even zat te worden..
Op Buitensport Schotland (http://www.buitensport-schotland.nl/law/law_whw.php?thema=1) staat uitgebreide informatie over de WHW.
Hoe ga je het regelen eigenlijk? Zelf lekker alles uitzoeken en rugzak mee, ga je kamperen? Of ga je met zo'n 'verzorgde' reis mee dat je bagage van B&B naar B&B wordt vervoerd?

Veel plezier alvast, zowel met wandelen als met de voorpret!
Ina
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Feb 2006, 09:08 »

Ook hier kun je het 1 en ander vinden over de WHW http://www.undiscoveredscotland.co.uk/uswalks/westhighlandway/index.html

en verder staan er een heleboel reisverslagen zo hier en daar op het net,
http://www.vandrieldejong.demon.nl/hikes_en_vakanties/hikes_in_Europa/Westhighlandway_2002/Westhighlandway_2002.htm

Yours Aye for Scotland
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Feb 2006, 13:50 »

Het lijkt mij ook geweldig om dat eens te lopen, maar dan in kortere stukjes ofzo, 200 km is wel heel ver!
Toen wij in Fort William zaten, hadden wij een huisje gehuurd langs de weg en tientallen kwamen dagelijks langs. Ze waren allemaal heel enthousiast, dus alvast heel veel plezier gewenst! Smiley

taam
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 11 Feb 2006, 16:02 »

Cool Hoi Sas, en alle anderen,
 ik ga in mijn eentje, met rugzak en lichtgewicht tent....alleen vliegreis met easyjet is geplant, verder laat ik het op me afkomen! Inmiddels zit ik ook op en Belgisch forum (www.hiking.be). Ook veel tips, maarja hoemeer tips en ervaringen van anderen, hoe leuker en hoe meer zin ik erin krijg!!! Cheesy Ik ga hem "alleen" lopen omdat me het heerlijk lijkt om de hele omgeving in me op te laten gaan. Ben vaker "alleen" op reis gegaan maar dit wordt de 1e wandel-vakantie!!! Ben al veel aan het trainen voor mn conditie! Ik was afgelopen zomer met mijn vriend en hond met ons campertje aan het rondtrekken in schotland, en toen ik al die wandelaars zag, voelde dat ik dit ook moest doen, en dat gevoel is niet meer weggegaan en alleen maar sterker geworden!! Shocked ga hem inderdaad lopen vanaf Milngavie noordwaarts naar FortWilliam....in mei is het lammer-tijd, dus hopen dat ik jonge elandjes zie.... Smiley In ieder geval, hou ik julie op de hoogte, als ik terugben zal ik een mooi reisverhaal schrijven!!!
Groetjes uit Scheveningen
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 11 Feb 2006, 17:19 »

Sorry, ???ik geloof dat de vraagstelling in de poll niet klopt,op zich is het een leuk idee,maar moet het niet gewoon,ja/nee zijn?
Teije
Administrator
*

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Feb 2006, 18:47 »

Dat dacht ik ook al, dus ik ben zo vrij geweest de poll even aan te passen.
taam
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Feb 2006, 14:50 »

???waar hebben julie het over? mijn vraag over de whw? ik begrijp het niet helemaal Shocked
Teije
Administrator
*

« Antwoord #9 Gepost op: 12 Feb 2006, 14:55 »

Hoi Taam,

je had bij de 1e post in dit onderwerp een poll toegevoegd met als mogelijke antwoorden: WHW en WestHighlandWay, dus eigenlijk 2 dezelfde antwoorden. Of heb je misschien op poll toevoegen geklikt toen je het onderwerp wilde invoeren?
taam
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Feb 2006, 15:12 »

Cheesy ohhh nu begrijp ik het, wist nog niet hoe alles werkte...heb ik per ongeluk zo'n poll aangemaakt zonder dat ik wist wat dat was!!!
sorry ~ sorry ~ sorry , de vraag moest eigenlijk gewoon zijn, of er iemand dus ervaring had met die wandeling?
groetjes taam Cool
Teije
Administrator
*

« Antwoord #11 Gepost op: 12 Feb 2006, 15:20 »

Geeft niet, maar nu is al wel duidelijk geworden dat de stemmers tot nu toe nog een echte ervaring ermee hebben.
taam
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Feb 2006, 09:39 »

nee dus : einde verhaal!! Lips Sealed Wink
Teije
Administrator
*

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Feb 2006, 10:00 »

We zijn straks dus ook heel benieuwd naar je ervaringen als je terug komt! Hoe zwaar het wel of niet is.
FJR Freak
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Feb 2006, 11:02 »

We zijn straks dus ook heel benieuwd naar je ervaringen als je terug komt! Hoe zwaar het wel of niet is.

Inderdaad en indien mogelijk graag met wat foto's Taam.   icon_thumleft
FJR Freak
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Feb 2006, 19:21 »

Hoi Taam

Heb nog een mooie fotoreportage van de West Highland Way gevonden bij Club Scotland. Klik in het Menu op Fotoalbum en scrol naar beneden voor de West Highland Way reportage (21 foto's).
Er is daar een lid die de West Highland Way heeft gelopen, zijn verhaal staat onder Nieuws en "Leden die zich hebben voorgesteld [12], zijn nickname is Caol, ook een zekere Thom. Vermeulen heeft de West Highland Way gedeeltelijk gelopen. misschien kan je via deze club met hen in contact komen om ervaringen uit te wisselen.

taam
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 15 Feb 2006, 07:36 »

Cool hoi, bedankt voor de tip, ik zal zeker fotos laten zien en mijn verhaal vertellen zodra ik terug ben..... icon_cheers groetjes taam alien
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 19 Feb 2006, 12:52 »

sign13 Bij het zoeken voor een nieuw wandeldoel kwam ik deze site tegen met ervaringsdeskundigen die de whw(West Highland Way) hebben gelopen en er verslag van doen Misschien interessant www.wandelpad.nl klik buitenland klik Groot Brittanie wave
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #18 Gepost op: 19 Feb 2006, 13:08 »

Ik weet niet of je tijd hebt om een klein stukje van de route om te lopen, maar het beklimmen van Ben Lomond op een mooie dag is ook zeker de moeite waard! Vanaf de top heb je mooi uitzicht over Loch Lomond.
taam
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 05 Jun 2006, 08:13 »

Hoi allemaal, Ben net een paar dagen terug van de WestHighlandWay!!! Het was een super ervaring, ben in mijn eentje? bagpiper gegaan...en het was heftig....blaren, overal spierpijn, regen, icon_sunny hagel en wind...in tentje slapen....veel mensen ontmoet.... icon_salut maar het was allemaal zoooo gaaf!!!! heb mooie foto's, maar weet niet hoe ik ze moet laten zien?Huh Whisky

maar voor iedereen is het een aanrader!!!
groetjes taam tongue3
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #20 Gepost op: 05 Jun 2006, 08:31 »

Te gek zeg Taam! hello2 Hoe lang heb je er uiteindelijk over gedaan? En wat waren de mooiste stukken?

Voor foto's kun je bijv. een account aan maken bij www.photobucket.com. Benieuwd naar je mooie foto's? icon_thumleft
masoroso
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 02 Jul 2006, 17:11 »

te laat voor tips maar wat een mooie wandeling he!

Ik heb hem in 1999 gelopen. De reis ging van Schiphol naar Glasgow en daar met de trein naar het startpunt (Milgavnie als ik het me juist herinner). Vlakbij het station is genoeg gelegenheid voor een B&B of hotel. Zelf vond ik plek bij iemand toen ik vroeg naar een adres voor een B&B.. het mocht ook wel voor 10 pond bij hen thuis  icon_smile

Het eerste deel vond ik wel aardig maar het begon echt mooi te worden bij het uitzicht op Loch Lomond. De weg langs Loch Lomond is leuk en af en toe vrij zwaar. Aan het eind van Loch Lomond buig je rechtsaf naar het mooiere deel van deze route. Vanaf Bridge of Orchy wordt het echt geweldig. Door de bossen naar Tyndrum en dan zo Glen Coe in. Daar kwam wat mij betreft het zwaarste deel (naar Kinlochleven over de Devils staircase) maar ook meteen het mooiste deel. In Kinlochleven ben ik langer gebleven om de Am Bodach en aangrenzende munro's te beklimmen. Prachtig!! Het laatste stuk loopt naar Fort William. Het begint ontzettend mooi tot je het bos nabij Fort William ingaat.. dan komt de afdaling door het productiebos met al zijn kaalslag (in 1999 in ieder geval). In Fort William kun je lekker eten maar ik ging meteen terug naar Tyndrum omdat ik de Ben Lui zo'n mooie berg vond. Die heb ik toen beklommen en dat was de mooiste afsluiting van de wandeling. Ik heb er zelfs een liedje voor geschreven ( http://www.xs4all.nl/~masoroso/composities.html en dan de Ben Lui sectie ) Die beklimming kan ik je zeker aanraden want het is een prachtige berg met een hele mooie aanloop er naar toe.

Ik kwam er in ieder geval achter dat ik de WHW wel leuk vond maar dat ik toch liever dagtochten of 2-3 daagse reizen maak de bergen in. Het is echter wel een hele mooie en gevarieerde wandeling die ik iedereen kan aanraden!

Marien
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 02 Jul 2006, 17:18 »

Klinkt goed zeg!!  hello2

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Miro
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 31 Mrt 2007, 15:19 »

Heeft Taam of Masoro toevallig een site met hun eigen verhaal/tips/ervaringen/afstanden/enz.? Verder zijn alle tips wel degelijk welkom omdat ik en een vriend deze reis voor aankomende zomer zijn aan het plannen.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: West Highland Way
Ga naar: