Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 02:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: Bag pipes, uillean pipes, ...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Bag pipes, uillean pipes, ...  (gelezen 1574 keer)
Tonnie
Gast
« Gepost op: 28 Okt 2007, 11:32 »

Beste experts....

Hoe heet de franse doedelzak?

Ik was van de week in Eurodisney (kon er na 15 jaar niet meer onderuit) en daar liep, buiten het park, een theatergezelschap op stelten. Verkleed als saters, trollen e.d. te trommelen, gillen, dwarsfluiten en ook een doedelzak was erbij.
Klonk allemaal heel leuk en europees. (en dat in het zeer amerikaanse Disney Village)

Die doedelzak had geen tartan. De zak werd opgeblazen en niet met de hand opgepompt zoals dat bij uillian pipes het geval is.
(of praat ik nu onzin?)

Hoe heet de franse versie?
 bagpiper
Lies
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Okt 2007, 13:59 »

volgens mij heet de Franse doedelzak "Cornemuse" bagpiper" of een "musette "

Tonnie
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Okt 2007, 20:44 »

Ah!

Bedankt!  icon_thumleft

Weer wat geleerd.
 bagpiper
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Okt 2007, 22:11 »

deze zagen wij in Bretagne,
Vonden we dus erg leuk.

Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Feb 2008, 11:09 »

Ik ben een stukje muziek tegengekomen op youtube waarbij ik bijna tranen van in de ogen krijg, zo mooooooi crybaby2

http://www.youtube.com/watch?v=9LLB4LRQ3Jk&feature=related

Ik zie mezelf op zo'n moment aan een willekeurig loch staan, genietend wat Schotland biedt.
Ina
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Feb 2008, 12:27 »

Ik ben een stukje muziek tegengekomen op youtube waarbij ik bijna tranen van in de ogen krijg, zo mooooooi crybaby2

http://www.youtube.com/watch?v=9LLB4LRQ3Jk&feature=related

Ik zie mezelf op zo'n moment aan een willekeurig loch staan, genietend wat Schotland biedt.

Ja mooi hoor, zo heb ik ooit eens in een show van Riverdance 2 meisje op een viool gehoord was ook zo geweldig maar kan ik nergens vinden.

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Feb 2008, 12:42 »

Ik denk dat je dan door een bagpiper het Loch in wordt geduwd want het zijn Ierse pipes en geen Schotse  laughing7 maar evengoed ben ik het met je eens dat het muziek is dat je in het hart raakt.

Hier is iets dat ik nou vreselijk mooi vind. Deel 2 kun je verderop in de lijst vinden...

http://uk.youtube.com/watch?v=kCsF01cB4SQ&feature=related
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Feb 2008, 17:10 »

@Ina: ik zal binnenkort eens zoeken in de opnamen vanaf satelliet. Als het goed is moet ik 2 versies Riverdance hebben opgenomen (maar nog niet op DVD gebrand).

@Freebird: nou en dontknow: het blijft gewoon mooi.
Het fragment wat jij aangeeft is niet mijn smaak: gewoon akoestisch en weg met die versterkers is veel mooier.
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Feb 2008, 18:23 »

"... is veel mooier.

Ach ja, gelukkig hoeven we over smaak niet te twisten, toch? Geniet lekker van je muziek zou ik zeggen. wave
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 09 Feb 2008, 19:18 »

Over smaak en muziek gesproken: afgelopen jaar hebben we voor het eerst afleveringen van "Transatlantic Connections" via satelliet gezien en gehoord. Wij vonden het werkelijk prachtig. Hiervan zijn natuurlijk weer CDS/DVD's van te koop, maar je kunt ook wat voorproeven op youtube. icon_thumleft
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: Bag pipes, uillean pipes, ...
Ga naar: