Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 02:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: lange jas onhandig bij wandelen...?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: lange jas onhandig bij wandelen...?  (gelezen 1848 keer)
frama
Gast
« Gepost op: 24 Okt 2007, 19:00 »

Vraagje voor de ervaren wandelaars onder ons. Omdat wij over drie weken naar Schotland vertrekken en wij dit keer willen gaan beginnen met wandelen ben ik op zoek naar een lekkere warme jas.
Nu ben ik bij de ANWB geweest en heb daar een heerlijke warme gevonden. Het is echter een jas die tot de knie komt.Nu mijn vraag: is dat echt zo onhandig als we gaan wandelen? Ik wil 'm graag kopen tenzij het echt niet aan te raden is. (Ik ben een beginnend wandelaar in de bergen..) Wat adviseren jullie?

Groetjes,
Frama
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Okt 2007, 20:38 »

Ik zou het afraden: je moet heel goed kunnen zien waar je je voeten neerzet, zowel bij stijgen als dalen.

Het lijkt me ook zeer onpraktisch bij het nemen van grote stappen naar boven: het zal vast eens voorkomen dat op een stuk route je via traptredes met extra hoge stap verder moet.
frama
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Okt 2007, 21:12 »

Dank je voor je reaktie! Goed argument. Daar had ik (duidelijk) nog niet aangedacht. Je hebt me overtuigd. Op zoek naar een jack dus toch. Ik dacht zelf namelijk dat met een langer model je benen lekker warm blijven. Maar ja, ik kan met inderdaad voorstellen dat het belangrijk is te weten waar je je voeten moet plaatsen.
Weer wat geleerd!

Groetjes,
Frama
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Okt 2007, 22:27 »

Helemaal met Scotland-Lovers eens. Volgens mij zit zo'n jas alleen maar in de weg, of blijf je er in hangen met je knie bij het nemen van grote stappen.

Als je warme benen wilt hebben, vind ik de beste oplossing een regenbroek. Misschien niet zo charmant, maar het is wel lekker wind-dicht en als je door hoog gras loopt wordt je broek ook niet nat.
liesbeth
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Okt 2007, 22:33 »

Laat ik aannemen Frama dat je van het vrouwelijk geslacht bent. Want in dat geval heb ik een goede tip: trek een rok aan met een lekkere warme maillot, stukken warmer dan een broek! Is mij altijd goed bevallen.  Wink
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Okt 2007, 05:50 »

Helemaal met Scotland-Lovers eens. Volgens mij zit zo'n jas alleen maar in de weg, of blijf je er in hangen met je knie bij het nemen van grote stappen.

Als je warme benen wilt hebben, vind ik de beste oplossing een regenbroek. Misschien niet zo charmant, maar het is wel lekker wind-dicht en als je door hoog gras loopt wordt je broek ook niet nat.

Ja, en een paar goede gamaschen/gaiters doen de rest om de onderkant van je broek droog te houden.
Die dingen helpen ook redelijk als je door een klein riviertje moet lopen dan blijft het water ook buiten.

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
liesbeth
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Okt 2007, 06:53 »

Que?!?
Mull
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 25 Okt 2007, 07:04 »

Que?!?
dit bedoelt ie!

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Okt 2007, 07:32 »

Ik zou geen rok aantrekken,Daarmee blijf je misschien ergens aan haken .Als je toch een mailot eronder draagt blijft er een lap over zonder nut.Alleen maar lastig.
Als je een broek draagt zorg dat-ie van sneldrogend materiaal is,dat is lekker na een regenbui.Spijkerstof blijft erg lang klam.
En een regencape mee,met capuchon.(werkt ook als warmtedekentje)
 wave

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Okt 2007, 13:32 »

Oeh, ik vond een regencape bijzonder irritant, vooral als je bergaf gaat en de wind komt eronder, word je een soort parachute
(misschien kwam het omdat ik een 3-euro-gevalletje aan had, wie weet zijn de duurdere varianten wat beter?)
Ina
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 25 Okt 2007, 14:40 »

Oeh, ik vond een regencape bijzonder irritant, vooral als je bergaf gaat en de wind komt eronder, word je een soort parachute
(misschien kwam het omdat ik een 3-euro-gevalletje aan had, wie weet zijn de duurdere varianten wat beter?)

Ja daar vlieg je hoger mee! Wink

Yours Aye for Scotland
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #11 Gepost op: 25 Okt 2007, 15:27 »

dit bedoelt ie!

Yep!! Ideaal om door nat gras en zompige gebieden te lopen. Ook omdat ze een hoop blubber tegenhouden.
neem vooral de lange hoge versie.

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: lange jas onhandig bij wandelen...?
Ga naar: